Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-28, 14:10
  #1
Medlem
Arbetarbroders avatar
Apple gör onekligen bra produkter, men är det en jag har svårt för så är det Magic Mouse, tycker den är väldigt oskön att ha och göra med.
Använder just nu en gammal Microsoft mus och de är inte mycket den är kompatibel med tillsammans med min Mac Mini jämfört med hur den var då jag hade PC.

Är de flesta musar där ute såhär?
Finns det nån mus ni kan rekommendera som fungerar bra till Mac Mini? Finns de liksom nån konkurrent till Apples egna produkter som gör erkänt bra mus till Mac?
Det är ju en väldigt... udda mus som Apple skapat, så de måste vara fler som har svårt för den..?

Tips mottages tacksamt, och de kanske bara är att köpa random mus och de nu är lika kompatibla som till PC och denna tråden är något överflödig.. Men av det jag hunnit kolla upp så verkar de flesta anpassade till Windows och är de anpassade för Mac är de ofta skitliten mus byggd för Macbook Air eller Macbook Pro användare.

Eller är det värt att köpa en Magic Mouse och hoppas på de är en vanesak?
Citera
2014-11-28, 16:29
  #2
Moderator
Rassas avatar
Är inte heller helt förtjust i Magic Mouse, tycker den är för låg.

Logitechs olika modeller funkar överlag bra till Mac:

http://www.logitech.com/sv-se/mice-pointers/mice

En som ligger skönt i handen (om man är högerhänt) är Logitech Performance Mouse MX, ganska dyr men bra.
Citera
2014-11-28, 19:29
  #3
Medlem
systems avatar
Som TS säger – de gör bra skit, men mössen lämnar en del att önska.

Jag kör själv på mina olika datorer gamla möss från Logitech som jag trivs utmärkt med.
• MX518 tror jag (gammal som gatan)
• MX40.. någonting(?)
• Samt en random-mus från Microsoft.

Men, om sanningen ska fram (och det ska den väl), så använder jag oftast Apple Magic Trackpad på mina stationära datorer och vanliga Trackpad på de bärbara. Undantaget då jag gör grafiskt arbete, då jag istället oftast använder råttorna jag listade ovan.

Mitt råd om du ska vara trådlös: Magic Trackpad. Helt fucking suverän!
Mitt råd om du ska ha tråd o mus: Logitech MX518 (om den fortfarande finns att köpa).

Edit: Jag kollade vad jag hade på en av datorerna jag inte använder vid skrivande tillfälle, och det är en enkel Logitech MX500. Funkar väldigt bra. Logitech har dessutom förstått att ombesörja oss OS X-användare med mjukvara som låter oss skräddarsy funktioner av extraknappar.

Edit 2: Även Microsoft gör bra möss. Jag har provat en del och gillat dem, men minns inte vad de heter.
__________________
Senast redigerad av system 2014-11-28 kl. 19:35.
Citera
2015-01-12, 08:36
  #4
Medlem
Har dålig erfarenhet av Logitech på Mac (Mini). Både MX Performance Mouse (trådlös) och RX1000 (sladd) har problem med ofrivilliga dubbelklick, markören släpper det man försöker flytta, ec. etc.

Konspirerar att Apple lagt in skitkod för att göra allt som inte är certifierat av dem extra krånglande.

Kanske finns det shareware drivrutiner till osx att ladda ned?
Citera
2015-01-22, 22:12
  #5
Medlem
GoFuckADucks avatar
Annars är Apple Magic Trackpad att rekommendera över Magic Mouse. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676546
Citera
2015-02-28, 06:07
  #6
Medlem
Fan magic mouse är den bästa mus jag har testat. Bara att slippa scrollhjul och alla musgester man kan använda
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback