2014-11-28, 10:36
Medlem
Rubrik01s avatar
Rysslandsoron (Putins aggressioner mot Ukraina) har sänkt den här aktien rejält. Just nu yieldar den 16,3 % per år. Dvs. väldigt mycket.

Vad säger ni, är den höga riskpremien motiverad?

https://www.avanza.se/placera/redakt...preffarna.html

http://petrusko.blogspot.se/2014/10/...rysskrack.html
Senast redigerad av Rubrik01 2014-11-28 kl. 10:46.
Citera
2015-02-20, 11:57
Medlem
Jag fyller på lite långsamt när den står såhär lågt.
Kan bli en riktig going om de väl överlever, men jag gissar att det är extrem risk i nuläget.

Någon med lite börskunskap som kan tolka utsikterna efter dagens rapport?
Verkar positivt att de iallafall i rubel ökar både vinst och omsättning, om jag tolkat det rätt.
Citera
2015-02-20, 12:48
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Jag tror den kan gå ner ytterligare med tanke på att fredsöverenskommelsen inte verkar hålla och hårdare sanktioner övervägs samtidigt som oljepriset är lågt.
Citera
2015-04-11, 22:16
Medlem
Försökt läsa på lite om bolaget men finns ganska så lite info. Kursen ser ju ut att vara på vändning. Vad tror flashback om denna aktie? Bara skit eller en fin årlig utdelning ?
Citera
2015-04-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenfille
Försökt läsa på lite om bolaget men finns ganska så lite info. Kursen ser ju ut att vara på vändning. Vad tror flashback om denna aktie? Bara skit eller en fin årlig utdelning ?

Inte för att jag har någon koll på aktien men eftersom den har 22% DA finns det nog en mycket stor risk i den. Om du inte har kollat noga på vad risken är ska du nog inte lägga några större summor i den.
Citera
2015-04-17, 12:57
Medlem
knut_1s avatar
Är det bara den stundande utdelningen som hägrar eller finns det annat skäl till att den gått upp på sistone?
Citera
2015-04-17, 14:50
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Är det bara den stundande utdelningen som hägrar eller finns det annat skäl till att den gått upp på sistone?

Ryssland går ju bättre nu vilket säkert påverkar.

Tycker även det var mycket avanza folk som har köpt sen artikeln som publicerades den 13:e. Känns som sådant kan påverka en del med tanke på omsättningen är inte speciellt hög.

Ligger inne med en post runt 10k där köpet gick för 440. Mest som chansning i hopp att dom inte går i KK de kommande åren. Läste även rapporten, tyckte inte den var så hemsk.
Citera
2015-04-17, 17:38
Medlem
knut_1s avatar
Jo, köpte också en kladd på runt 400. Jämförde precis som du med andra högrisk-preffar och såg inte den förestående konkursen. Köpte de inte något bolag nyligen dessutom? Sedan, precis som du sa, så tror jag också det är bättre att placera i denna än i Rysslandsfonder i det fall man tror att Ryssland "kommer igen". Nu har Ferronordic ju dock piggat på sig över 25% så det är klart att det kliar lite i fingrarna när man tittar på säljknappen ...
Citera
2015-04-17, 18:01
Medlem
rolemodels avatar
Började plocka in den här i måndags, slutade med 487.45 i snitt. 200 stycken får ligga o gro.
Kände det behövdes lite action i portföljen då jag mest har tråkigt skräp som står o stampar.

Likt många andra har jag svårt att se att de går i graven. Om inte resten av världen kraschar vid en grexit eller liknande så tror jag att ryssen är på g tillbaka.

10 k i utdelning om två veckor med är ju inte helt fel det heller.

Om nått år får man väl se om vi står där med brallorna nere eller ej
Citera
2015-04-20, 09:18
Medlem
rolemodels avatar
Det blev att böja sig frammåt och ta emot!

Nu hoppas vi de repar sig!

Segt värre. Kliade i fingrarna i fredags att ta hem 11% vinst, men orderdjupet var extremt tunnt.

Aja. Skönt att de flesta öppning trades gick hyffsat iallafall....
Citera
2015-04-20, 09:49
Medlem
knut_1s avatar
Hehe, ja det var ju lite snöpligt att det inte bidde någon utdelning
Citera
2015-04-20, 09:57
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Hehe, ja det var ju lite snöpligt att det inte bidde någon utdelning

Kommer ju 29e. Den är redan spikad. Det är nästkommande två som hitills är inställda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in