Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-17, 13:23
  #25
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Ferrari kikar lite på framtidens F1-bilar:
http://f1blogg.teknikensvarld.se/201...-pa-framtiden/

Vad tycks? Den ser futuristisk ut och antingen gillar man den eller så gör man det inte. Jag gillar den, lite grann.
Citera
2015-02-17, 16:20
  #26
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus
Ferrari kikar lite på framtidens F1-bilar:
http://f1blogg.teknikensvarld.se/201...-pa-framtiden/

Vad tycks? Den ser futuristisk ut och antingen gillar man den eller så gör man det inte. Jag gillar den, lite grann.
Lite overkill kan jag tycka. Ser inte riktigt ut som en F1 bil, men cool är den.
Citera
2015-02-17, 16:47
  #27
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Lite overkill kan jag tycka. Ser inte riktigt ut som en F1 bil, men cool är den.

Kan de bli snabbare med det utseendet? Beror såklart på motorn men om vi utgår ifrån dagens motorer. Det känns som att den borde gå snabbare och limma bättre mot asfalten.
Citera
2015-02-17, 20:51
  #28
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus
Kan de bli snabbare med det utseendet? Beror såklart på motorn men om vi utgår ifrån dagens motorer. Det känns som att den borde gå snabbare och limma bättre mot asfalten.

Tror den är lite för pluffsig och skulle säkerligen skapa för mycket "drag" bakom bilen jämfört med dagens. Generellt så blir det mer volym som ska färdas genom luften jämfört med dagens aerodynamik. Men visst kansta på mer effekt så löser det ju en del.

Helt klart en PR kupp mer än någonting annat.
Citera
2015-02-18, 00:19
  #29
Medlem
Anon2s avatar
Friare händer (alltså skulle de t.ex. få sätta i V12:or).
Citera
2015-02-18, 08:16
  #30
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus
Kan de bli snabbare med det utseendet? Beror såklart på motorn men om vi utgår ifrån dagens motorer. Det känns som att den borde gå snabbare och limma bättre mot asfalten.

Autosports experter gjorde en snabbgenomgång och kom fram till att det mesta av det som gjorde bilen fräsig "serves no aerodynamic function and might even detract from it". Så den är gissningsvis inte snabbare än dagen bilar, allt annat lika.
Citera
2015-02-18, 16:15
  #31
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Autosports experter gjorde en snabbgenomgång och kom fram till att det mesta av det som gjorde bilen fräsig "serves no aerodynamic function and might even detract from it". Så den är gissningsvis inte snabbare än dagen bilar, allt annat lika.

Ah, se där. Tack för upplysningen. Kosmetika med andra ord
Ett bra PR-trick för att öka intresset för Ferrari får man ändå tillstå.
Citera
2015-02-20, 18:18
  #32
Medlem
hade kastat iväg Eje Elgh långt åt helvete, den pajasen stammar fram en mening även om den bara innehåller 2 ord, har till och med vägrat se de svenska sändningarna av F1 och följer nu endast loppen med brittiska kommentatorer.

Sporten i sig har jag inget att komma med som inte redan tagits upp...
Bort med DRS-regeln, fritt val av motor, fritt val av däckmärke etc.
Citera
2015-03-05, 19:18
  #33
Medlem
Om jag fick välja helt fritt skulle det vara detta - Varje team får maxmått samt maxvikt inkl förare att få en bil att uppfylla. Detta ger ingenjörerna tillräckligt mycket fria händer för att kunna producera den bästa racingen som möjligt. Möjligtvis med kanske självklara restriktioner som t.ex. inga vapen, begränsat till ett visst färdmedel etc.

Lite andra mindre och kanske mer realistiska ändringar jag skulle vilja se är:

- Bort med dubbla poäng i sista loppet, bara fittigt mot ledaren inför loppet
- Permanenta Tysklands GP till gamla Hockenheim
- Obegränsad testning
- Mclaren målar sin nya bil som McLaren Honda under 90-talet
Citera
2015-03-22, 13:44
  #34
Medlem
Jag vill inte se planerade depåstopp.
En minimitid från ingången till depån till slutet av depån löser det.
Frysningarna av utvecklingen idag är horribel.
En utformning av fronten som gör att man tjänar mer på att ligga bakom en annan bil (istället för DRS).
Man kan lösa det rätt enkelt, typ en lodrät platta av bestämd storlek.
Större motorer och mindre grepp som många andra här tycker, dock tycker jag att det är rätt kul med KERS

Jörgen
Citera
2015-03-25, 15:12
  #35
Medlem
Svetsfluxs avatar
Skippa kvalen. Kör bara träningar i stället och låt aktuell poängställning bestämma "gridden". Poängledare startar sist o.s.v.
Citera
2015-03-26, 13:28
  #36
Medlem
DolphinMelters avatar
Jag ser gärna en utveckling där F1 bryr sig mer om stallens utveckling och överlevnad, det ligger i sportens natur att stall skapas, köps upp eller går i konkurs men som det ser ut idag med 15 bilar på gridden är katastrof.

-Bättre omfördelning av pengar till stallen, uteblivna prispengar för att komma sist är ingen sporre, det förstör mer än vad det gör.
-Ett tak och golv för utgifter (likt lönereglerna i NHL) som stallen man varken får gå under eller över.
-In med spel och dobbel, sprit och cigg på reklamplatserna, nuvarande regler är bara till för att pleasea gulfländerna.

Kom igen nu Bernie!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback