Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
Wow, en av de stackars ensamma medlemmarna i Adrians fanclub gör sig hörd. Låt mig gissa. Du är också från "orten" (ha ha! Vad fan är Angered? En korvkiosk i Göteborg eller?). Och seriöst. Heter verkligen folk Johnny idag eller är det bara i Götlaborg?
Annars har jag har sjukt mycket mer överseende med hur folk uppför sig samtidigt som jag ser mer på hur folk egentligen är när det väl gäller. Det gäller att sortera. Diddi är äkta, Adrian känns mer som en zigenare. Faktiskt.
Hur kan du anse att Diddi är äkta? Vi talar om en människa som gick från att vara trevlig mot alla initialt i programmet, till att i "solointervjuerna" beskriva hur hon hatar alla, att de inte vet vem de har att göra med och att hon ska spela ut alla, efter att det kommit till hennes kännedom att folk hade svårt för hennes personlighet. Efter det så har hon ständigt pratat om att hon själv är medveten om att hon är avskydd där inne, vilket förövrigt framgår väldigt tydligt när man hör de andra. Ingen vill ha kvar henne.
Men så hände det som hände igår, och där någonstans började jag inse att Diddi har seriösa mentala problem, eventuellt någon form av schizofreni. Att hon gått runt och fjäskat för alla deltagare ("du är en fantanstisk människa" x 10) var såklart delvis taktiskt från hennes sida, eftersom hon var helt övertygad om att hon skulle få lämna och försökte greppa efter allt som kunde hålla henne kvar. När de övriga deltagare kommer överens om att skicka ut Maja-Stina, inte för att de ogillar henne och gillar Diddi (det är ju faktiskt helt tvärtom, alla tyckte om Maja-Stina men avskydde Diddi) utan för att försvaga Adrian, så går Diddi bananas och är helt upprymd över att de "kämpar för att hålla kvar henne", och efter ceremonin så säger hon att hon bara "vill vara bland dessa underbara människor", samma människor som hon vet ogillar henne.
Hon har tydliga problem med sin självkänsla, och är extremt naiv. Det blir lite tragiskt att se en sådan människa i ett sådant här program.