• 1
  • 2
2014-11-25, 20:28
Bannlyst
Jag har ca 15000:-. Jag vill ta mig ner till Malta och börja om ett nytt liv där. Räcker dessa 15000? Vilka utgifter ska jag räkna med? Jag har kollat flyg redan och biljetten (enkel) verkar gå på ca 1900:- ?

Snälla ge mig alla tips ni kan, det är antingen denna resa eller självmord.
Citera
2014-11-25, 20:57
Medlem
alroberts avatar
så efter flyget har du alltså 13100kr kvar? tänkte du köpa en bostad för det? eller ska du bo på hotell en vecka? vart fan ska du bo människa ?

försök sök lite jobb och någonstans att sova innan du åker, kolla upp couch surfing eller vad det heter och dylikt
Citera
2014-11-25, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
så efter flyget har du alltså 13100kr kvar? tänkte du köpa en bostad för det? eller ska du bo på hotell en vecka? vart fan ska du bo människa ?

försök sök lite jobb och någonstans att sova innan du åker, kolla upp couch surfing eller vad det heter och dylikt
Jag har kontakt med en god vän som låter mig sova på hans golv om det skiter sig - jag har nämligen kontakt med mäklare också som i denna stund håller på att leta boende till mig. Jag har även ett garanterat jobb (inte ett toppjobb, men det är en inkomst) så allt är i princip klart, MEN, jag kan inte få in mer pengar än dessa 15000:- innan min resa
Citera
2014-11-25, 21:03
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsabel
Jag har kontakt med en god vän som låter mig sova på hans golv om det skiter sig - jag har nämligen kontakt med mäklare också som i denna stund håller på att leta boende till mig. Jag har även ett garanterat jobb (inte ett toppjobb, men det är en inkomst) så allt är i princip klart, MEN, jag kan inte få in mer pengar än dessa 15000:- innan min resa

Gör lite mer bedrägerier?
Citera
2014-11-25, 21:10
Medlem
tobazzs avatar
Hyr en lägenhet i en månad sedan när du får lön, hyr något annat?
Citera
2014-11-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobazz
Hyr en lägenhet i en månad sedan när du får lön, hyr något annat?

Eller hyr ett rum för någon tusenlapp i månaden och ät billigt så klarar du dig säkert två månader tills första lönen utbetalas.
Citera
2014-11-25, 21:15
Medlem
Du måste räkna med att lägga deposition för hyra, tänk på det!! Säkert för en 2-3 månader. Viktigt alltså att du börjar jobba direkt där nere. Lycka till
Citera
2014-11-25, 21:15
Medlem
tobazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chr1s81
Eller hyr ett rum för någon tusenlapp i månaden och ät billigt så klarar du dig säkert två månader tills första lönen utbetalas.

Så jag menade, dåligt förklarat bara.
Som Chr1s81 sa.
Citera
2014-11-25, 21:22
Bannlyst
Var hittar jag lättast ett sådant pass enkelt boende för så billigt pris som möjligt? Jag uppskattar er hjälp verkligen.
Citera
2014-11-25, 21:25
Medlem
DIEXELs avatar
Här har du ett gäng genomsnittspriser på Malta: http://www.numbeo.com/cost-of-living...?country=Malta
Citera
2014-11-25, 21:25
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:

Du har med andra ord klart med både fast jobb och bostad. Vad är problemet egentligen?
Citera
2014-11-25, 21:27
Medlem
Citat:
Var hittar jag lättast ett sådant pass enkelt boende för så billigt pris som möjligt? Jag uppskattar er hjälp verkligen.

2 tkr i månaden from 1 dec.

https://housing.justlanded.com/en/Ma...he-Uni-4692815
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här