Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-25, 19:01
  #1
Medlem
DIEXELs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19918287.ab

Citat:
De maskerade rånarna gav sig på den lokala Konsumaffären.

När de inte fick några pengar sköt de mot expediten.

– Personen har skadats i baken, säger Sven-Erik Olsson på Stockholmspolisens länskommunikationscentral.

Vad är det för nötter? Nu höjs straffgraden för de som begick detta helt i onödan...

Vilken konsum och vilken ort i Stockholmsområdet rör det sig om?
Citera
2014-11-25, 19:02
  #2
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19918287.ab



Vad är det för nötter? Nu höjs straffgraden avsevärt helt i onödan för rånarna...

Vilken konsum och vilken ort i Stockholmsområdet rör det sig om?

Kärrtorp.

http://www.dn.se/sthlm/kassorska-sko...ok-i-karrtorp/
Citera
2014-11-25, 19:47
  #3
Medlem
hijodejuans avatar
http://www.dn.se/sthlm/kassorska-sko...ok-i-karrtorp/

"Mopeden anträffades vid Nytorps gärde inte långt efter. I närheten också rånarluvor. Polisen söker nu bland annat med hundpatrull efter gärningsmännen.
– De ska ha varit yngre, i 18-årsåldern. Den som var inne i affären hade vit rånarluva, grå luvjacka och vita sneakers, säger Sven-Erik Olsson.
Jonathan Howell, som skulle handla på Coop hamnade nästan mitt i råndramat:
– Jag kom dit kanske 5 minuter efter och när jag skulle gå in så stoppades jag av en av de anställda. Hon sa att ingen får komma in och grät medan hon låste dörren, säger Jonathan. "

Polisen, dags att visa vad ni går för och ge dessa fjunisar några månader på boende...
Citera
2014-11-25, 20:05
  #4
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
http://www.dn.se/sthlm/kassorska-sko...ok-i-karrtorp/

"Mopeden anträffades vid Nytorps gärde inte långt efter. I närheten också rånarluvor. Polisen söker nu bland annat med hundpatrull efter gärningsmännen.
– De ska ha varit yngre, i 18-årsåldern. Den som var inne i affären hade vit rånarluva, grå luvjacka och vita sneakers, säger Sven-Erik Olsson.
Jonathan Howell, som skulle handla på Coop hamnade nästan mitt i råndramat:
– Jag kom dit kanske 5 minuter efter och när jag skulle gå in så stoppades jag av en av de anställda. Hon sa att ingen får komma in och grät medan hon låste dörren, säger Jonathan. "

Polisen, dags att visa vad ni går för och ge dessa fjunisar några månader på boende...

Vansinnigt brott men vi kommer snart att få reda på vem som satt på mopparna. Det är väl "baaaaarn".
Ingen av oss kommer att bli förvånad när vår dialogpolis av misstag får tag på dem.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Citera
2014-11-25, 20:49
  #5
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Vansinnigt brott men vi kommer snart att få reda på vem som satt på mopparna. Det är väl "baaaaarn".
Ingen av oss kommer att bli förvånad när vår dialogpolis av misstag får tag på dem.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!

Ja i det här fallet låter det som några klåpare till kids...
Citera
2014-11-25, 21:24
  #6
Medlem
Ogdens avatar
Nytorps gärde, kan de ha rört sig inåt stan via Hammarbyhöjden tro?
Citera
2014-11-25, 21:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Nytorps gärde, kan de ha rört sig inåt stan via Hammarbyhöjden tro?
troligare att de var på väg mot sandsborg.
Citera
2014-11-25, 21:57
  #8
Medlem
Pulpas avatar
Var det en riktig picka eller luftvapen? Såg i någon blaska att polisen var osäker.
Citera
2014-11-25, 22:11
  #9
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Enligt en tjej som blev kvar inne i butiken så hotade GM att blåsa skallen av den som ringde polisen.
Sen jagade han den skrikande kassörskan runt i butiken och kanske var det då hon blev skjuten i baken, men enligt vittnet blev hon skjuten i armen och benen. GMs kompis väntade med moppen utanför Reflexens teater. Polisen spärrade av hela gatan för att leta bevis utanför.
Tjejen berättade att GM skrek på svenska utan brytning.
Citera
2014-11-25, 22:42
  #10
Medlem
KnockeSmockes avatar
Om man är tonåring och rånar lokala konsum på trisslotter med kompis på moppe, då har man förhoppningsvis inte riktiga krutvapen. Om några tonåringar viftade med en Glock för att få min plånbok skulle jag utgå från att det var soft-air från hobbex/teknikmagasinet. Ingen "värsting" jag kände som tonåring hade i alla fall skjutvapen på sig, men det kanske har ändrats. Jag blev i.o.f.s erbjuden att köpa en 9mm när jag var 19, men inte fan hade man råd med bara studiebidraget att köpa en sån leksak! Moppe-åldern borde vara skjutvapen-befriad, säger jag som vuxen i alla fall!
Citera
2014-11-25, 22:45
  #11
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Tjejen berättade att GM skrek på svenska utan brytning.

Indikerar väl i så fall 2:a (andra) generationens invandrare/flykting etc. dock troligtvis med viss förortsghettobrytning.
Citera
2014-11-25, 22:54
  #12
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnockeSmocke
Om några tonåringar viftade med en Glock för att få min plånbok skulle jag utgå från att det var soft-air från hobbex/teknikmagasinet.

Kan så vara, men frågan är hur många unga Svenska tjejjer i kassan det är som förstår (öht hinner uppfatta) att det kan ligga till på det viset i liknande skarp/livshotande situation.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback