Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-25, 16:18
  #1
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Jahopp. Idag släpptes första episoden på PC (kommer till PS3, PS4, 360, XBOne, smartphones osv. så småningom). Telltale har hittat en peka-klicka-genre de kör stenhårt på nu. Tidigare har de gjort Walking Dead och Wolf Among Us i samma stil och nu bygger spelet på Borderlands.

Någon som är sugen? Av tidigare erfarenhet vet jag att jag kommer att vänta tills alla episoderna är ute innan jag börjar spela, klarar inte av att vänta på en cliffhanger i flera veckor.
Citera
2014-11-25, 16:27
  #2
Medlem
Leijonas avatar
Blev tokkär i Walking Dead när det kom. Så jag kommer absolut testa det här också! Gillar spelstilen som fan! Dom håller på arbeta på ett som är baserat på Game of Thrones också.
Citera
2014-11-25, 16:57
  #3
Medlem
dullabos avatar
Älskar Wolf Among Us och The Walking Dead spelen, tycker också om Borderlands väldigt mycket så detta kommer nog bli bra. Jag ska dock vänta tills alla 5 episoderna är ute innan jag ger mig an spelet.
Citera
2014-11-25, 17:18
  #4
Medlem
Gillade både Walking dead och Wolf among us starkt, dock har jag en fråga. Jag har inte spelat något Borderlands spel alls, tror ni storyn i Tales of the Borderlands är baserat på ett sådant sätt att man måste ha spelat spelen för att förstå vad det är som händer?
Citera
2014-11-25, 18:02
  #5
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreaslarsson85
Gillade både Walking dead och Wolf among us starkt, dock har jag en fråga. Jag har inte spelat något Borderlands spel alls, tror ni storyn i Tales of the Borderlands är baserat på ett sådant sätt att man måste ha spelat spelen för att förstå vad det är som händer?

Tror att man klarar sig ganska bra. Jag har aldrig läst Walking Dead eller Fables och det funkade ju ganska bra ändå. Tror att man kommer få veta alltihop och i värsta fall går det ju att läsa på lite.
Citera
2015-01-03, 01:19
  #6
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Kunde inte hålla mig så jag började spela första episoden nu. Så jävla skickligt berättat och de lyckas bevara humorn och känslan från originalspelen. Ingen annan som lirat?
Citera
2015-01-03, 12:10
  #7
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Kunde inte hålla mig så jag började spela första episoden nu. Så jävla skickligt berättat och de lyckas bevara humorn och känslan från originalspelen. Ingen annan som lirat?
Jag har lirat fösta episoden utan att ha lirat Borderlands-serien tidigare. Blev förälskad på en gång. Känns som att de lyckats blanda humor, story och action på ett bra sätt och episoden kändes gedigen. Kände inte igen några röster från tidigare spel och det kan vara skönt tycker jag. När jag spelade Wolf Among Us hörde jag ibland Clem från The Walking Dead istället för andra karaktärer. Nu lyckades jag inte me denna gång vilket är positivt enligt mig eftersom karaktärerna blir "egna" på ett helt annat sätt.
Citera
2015-01-04, 14:30
  #8
Medlem
GolfWangs avatar
det va bra, mkt action. undrar när nästa del kommer?
Citera
2015-01-25, 09:28
  #9
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
det va bra, mkt action. undrar när nästa del kommer?
Ryktas om på måndag: http://www.videogamesblogger.com/201...lease-date.htm
Citera
2015-01-25, 14:22
  #10
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ryktas om på måndag: http://www.videogamesblogger.com/201...lease-date.htm

Man kan ju alltid hoppas men måndag tror jag tyvärr inte ett dugg på.
Citera
2015-01-25, 21:13
  #11
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Man kan ju alltid hoppas men måndag tror jag tyvärr inte ett dugg på.
Nja, de hade säkerligen meddelat om det tidigare. Men det verkar vara "soon" som gäller. TTG har väl själv sagt att mellan 5 och 8 veckor mellan varje episod?
Citera
2015-02-06, 03:54
  #12
Medlem
cobhc87s avatar
Jäääävlar så underhållande episod, tiden bara flög iväg!
Det andra måste komma snart!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback