Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-23, 16:18
  #13
Medlem
grasuggan99s avatar
13% upp idag och många som vill in innan resultat publiceras. Det kommunicerades att resultat skulle delges marknaden i slutet på 2018 men de väljer att rapportera 3 månader tidigare. Tolkar ni det som positivt? Något som ligger lång över resultat?
Citera
2018-10-25, 20:58
  #14
Medlem
Jag förväntar mig ett positivt besked
Citera
2018-10-28, 17:43
  #15
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldidd
Jag förväntar mig ett positivt besked

Magkänslan eller något annat du noterat?
Citera
2018-10-30, 11:55
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Magkänslan eller något annat du noterat?

Mest magkänsla, men follicum har rekryterat rätt bra personer i nyckelroller på företaget. Vilka inte kanske skulle tagit dessa positioner om inte företaget har goda framtidsutsikter.
Citera
2018-10-30, 12:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldidd
Mest magkänsla, men follicum har rekryterat rätt bra personer i nyckelroller på företaget. Vilka inte kanske skulle tagit dessa positioner om inte företaget har goda framtidsutsikter.


Tycker som du! Har också köpt en liten position, mest för spänningens skull! Men riktigt duktiga personer i ledningen som jag hoppas levererar!
Citera
2018-11-13, 20:54
  #18
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldidd
Mest magkänsla, men follicum har rekryterat rätt bra personer i nyckelroller på företaget. Vilka inte kanske skulle tagit dessa positioner om inte företaget har goda framtidsutsikter.

Hur känner du nu efter presentationen av preliminära resultatet? Jag sålde på 5:60 och kom undan, men inledningsvis tolkade jag det som positivt, dock var det några delar såsom "nästan statistisk signifikant" etc.
Citera
2020-12-06, 19:03
  #19
Medlem
Bumpar den här tråden då det börjar hända lite grejer nu.

Halva deltagarantalet har slutfört studien nu, inga betydande bieffekter enligt presentationen i onsdags. Värderingen på 5,1 SEK redan nu då aktien fortfarande stampar runt 3 kr känns ju avlägsen men känns som att den tidigare nyemissionen hindrar aktien från att nå sitt reella värde. Nyheten om en lyckad studie kommer förmodligen skicka aktien till mångdubbelt mer. Vi får se vad som händer fram till mars då det smäller.

Som produkt har framförallt medlet mot håravfall enorm potential. Konkurrensen är minst sagt blek då det består av två medel från 80-talet som riskerar att göra en permanent impotent. Med andra ord är marknaden grovt underskattad idag då det inte finns några realistiska säkra alternativ.

Andra bolag som LOreal forskar med hårkloning i 3D-skrivar (som känns avlägset) och stamceller (som kan ge cancer och känns lika långt borta) så peptider och aminosyror känns ju som ett välkommet bidrag.
Citera
2021-01-18, 19:56
  #20
Medlem
11,55% upp idag. Kommer bara fortsätta upp fram till dess att studieresultatet släpps i mitten av februari.

Det vi såg idag var efterdyningarna av att patenten för diabetesmedicinen gått igenom. Då nyheten släppte sålde kapitalstarka ägare i Pareto Securities av, nu verkar de ha slut på aktier och aktien går uppåt.
Citera
2021-02-18, 15:47
  #21
Medlem
https://www.avanza.se/placera/telegr...d-fol-005.html ”Follicum närmar sig sin viktigaste milstolpe någonsin”
Citera
2021-05-18, 08:16
  #22
Medlem
sankmarks avatar
Felade i hårstudien och har nu fått extrem låg värdering. BV 80milj. Och har kanske börsen bästa forskningscase i sitt andra ben. Diabetes. Fin preklinik har redan lockat in BP i samarbeten. Tror de under 2021 kan bli en oväntad bubblare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback