Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-19, 18:53
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Om man nu är överintelligent, hur kommer det sig då att man blir tvungen att starta en tråd på flashback om hur denna ska utnyttjas för att slå mynt av?

Är det i sådana fall inte rimligt att anta att man är tillräckligt smart för att komma på lösningen på detta problem själv?

Jag tycker det verkar fett smart att outsourca tråkigt tankearbete till Flashbacks skribenter medan man själv kliar sig i naveln.

DET är det intelligenta valet.
Citera
2022-12-25, 00:43
  #206
Medlem
vad gullig du lät förut, det lät mer som att du hade närmre 200 IQ
Citera
2022-12-25, 13:42
  #207
Medlem
Hmmm-
TS läser upp sin matte och när han kör fast på statistikdelen (startar en tråd där han behöver hjälp) så upptäcker han att han är överintelligent...
Citera
2023-01-02, 16:04
  #208
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag skulle inte kalla mig själv för överintelligent men mina 100 IQ räcker långt. När jag var på pliktverket under hösten 2006 och gjorde IQ test så svarade jag medvetet fel på frågorna. Dessutom så kände jag inte för att leka krig.

Ibland känner jag mig illa behandlad av andra på grund av deras avundsjuka. Även att folk inte verkar förstå när jag ska förklara något.

Hade en lärare på högskolan som mobbade mig. Min programkod var inte bra nog. Då hade jag ändå gjort programmet från grunden. Hoppade av hela utbildningen och sedan läste jag att utbildningen hade blivit nedlagd.
Citera
2023-01-02, 22:16
  #209
Medlem
Messerschmittzzs avatar
3000 i IQ och gjorde senast min första stjärna i universum med en roterande energifångare runt denna stjärna men blev tyvärr upptagen när jag såg något roligare på Flashback.
Citera
2023-01-04, 18:06
  #210
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Jag har länge misstänkt att jag är överintelligent då jag ser logiska lösningar som ingen annan ser. För mig är dessa lösningar uppenbara medan andra inte förstår hur länge de än tänker.

Jag pluggar matten nu t.ex. och även om det var kärvt ett tag så har jag lärt mig snabbt och ser snabbt logiken och hur allt fungerar. Jag lär mig matte extremt snabbt.

För att få min extrema intelligens bekräftad gjorde jag mensas provtest och fick följande resutat:


De skriver inte ens hur många rätt jag hade på de 24 frågorna men jag är ganska så säker att jag hade alla rätt då jag upplevde dessa som barnsligt enkla.

Nu till diskussionsunderlaget; hur kan jag utnyttja min extremt höga intelligens här i livet? Kan jag bli rik på detta på något enkelt sätt t.ex.?

En fråga: om du nu är så smart, mår du bra av det? Jag tänker om bara 4% av befolkningen har såpass hög "iq" blir det inte svårare att umgås med människor som har lägre iq eller runt normalvärdet? Samt svårt att hitta dom?
Ger hög iq bättre mående?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback