Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-24, 19:50
  #1
Medlem
Lilla_Maries avatar
Hej, piercade tungan nyss och läkningsringen är ju helt enorm. Ställer därför till problem eftersom jag ofta och dagligen knaprar ångestdämpade benzo, är i stort sett helt omöjlig att svälja och hamnar bara som en gegga runt piercingen. Något tips? Och så tänkte jag på det här med oralsex, är det någon fara med det dem närmaste dagarna? Och så det här med rökning, är det säkrare med plasthandskar på eller ska man konstant spruta på efteråt med den där piercing after sprayen?
Citera
2014-11-24, 19:52
  #2
Medlem
Haha sköna prioriteringar! Glöm inte mat bara.

Sprayen är nog bra använda ofta, ja.
Citera
2014-11-24, 22:43
  #3
Medlem
Evilyns avatar
Undvik oralsex och rökning tills piercingen läkt. Skölj munnen ofta.
Sa de ingenting om det till dig när du piercade dig?
Citera
2014-11-25, 09:50
  #4
Medlem
Lilla_Maries avatar
Haha, ett impulsfall. Snubben sa inget om rökning men läste att det inte var så klokt i infobladet efteråt, och att sluta röka tills det läkt är ett stort no no no, är helberoende med konstant stress och ångest så cigg är bland det enda som gör livet lite mer uthärdligt.
Det här med maten och att hålla sig till flytande ska nog inte bli något problem, ser bara det som en boost till att tappa vikt och bli lite tajtare.
Han som jag piercade hos sade att jag kunde byta till ett mindre smycke efter ungefär 2 veckor, brukar det vara det ungefärliga läkningstiden på de flesta ställen?

Mvh/sandra
Citera
2014-12-02, 02:55
  #5
Medlem
Lilla_Maries avatar
alltså, det här var första gången jag piercade mig på ett nytt ställe och alla verkar ju ha olika hygien och läkningsmetoder. Min tunga ser typ hel gul-grön-brun ut just nu och när jag snackade med en en snubbe på en annan tatueringsstudie sa han att det inte såg särskilt bra ut och gav mig en flaska Mout Wash från Barbarella ( ingen förbättring trots det + tungskrapa än) han sade att läkningstiden var rätt lång för tungpiercingen -
medan han jag piercade mig sa tvärtom. Att jag ska komma tillbaka ungefär efter 2 veckor och byta ut.
Kan man byta till ett kortare läkningssmycke och få en mindre "kula" eller är det tänkt att läkningssmycket ska ut helt och byta mot vad...ja vad som helst som går att köpa på Barbarella?

Tror inte riktigt att jag skulle stå ut med en sån här lång stav/smycke i åtta veckor till eller nåt, känns som att jag har ett piller i halsen som jag inte kan svälja och kan inte äta med med smycket, inte ens soppa med bitar i, utan håller på att svälta ihjäl på en kost i stort sett bestående av blåbärssoppa och kokosvatten.
Citera
2014-12-04, 15:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla_Marie
Hej, piercade tungan nyss och läkningsringen är ju helt enorm. Ställer därför till problem eftersom jag ofta och dagligen knaprar ångestdämpade benzo, är i stort sett helt omöjlig att svälja och hamnar bara som en gegga runt piercingen. Något tips? Och så tänkte jag på det här med oralsex, är det någon fara med det dem närmaste dagarna? Och så det här med rökning, är det säkrare med plasthandskar på eller ska man konstant spruta på efteråt med den där piercing after sprayen?

Använd rejält med spray och ofta, snåla inte! Jag kom ihåg att läkeprocessen tog låg tid när jag piercade tungan.
Citera
2014-12-29, 01:17
  #7
Medlem
Haha, du låter som en intressant varelse

Vad petar du i dig för benz? om det är odragerade laktosmonohydratpiller, alltså vita piller som lätt kan pulveriseras så är det ju bara att lösa i vatten och dricka (jag vet, ohelig och frånstötande idé att inte få äta de läckra små liven). Tror att många andra piller också går att lösa i vatten, läs bipacksedeln på burken/förpackningen (brukar dock vara svårt på redline-påsar )
Citera
2014-12-29, 01:23
  #8
Medlem
hajade inte att tråden var lite gammal. Hur går det med tungan? Tips är att inte göra några byten själv utan överlåta allt förutom daglig hygien till en legitimerad piercare. Han som gjorde piercingen på dig verkar vara en riktig skit (de ska inte ta för givet att den som vill ha en piercing är påläst, snarare tvärt om).

Det finns munskölj på apoteket med klorhexidin som är till för orala infektioner och fungerar bra.

Låter hemskt, lycka till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback