Citat:
Ursprungligen postat av
PenisJuice
Tror svenska killar är rätt bra på att köpa dumheter de med. Och du har fel, vi hade behövt minst tre jordklot.
Jo, killar har väl också ett finger med i spelet, men det är tjejer som uppmärksammat mig mest, eftersom tjejer ofta uppfostras som att hon ska få det hon pekar på och killar ska jobba ihop det själv (och kanske då är mer medveten om att inte slösa så mycket = mindre miljöpåverkan), GROOOOVT förenklat dock, det finns många tjejer som är bättre än killar på att spara miljön, men ta överklasstjejerna som främsta exempel.
Ja, tre jordklot totalt, därför sa jag två till
Citat:
Ursprungligen postat av
Raxbahn
Ganska många människor får sitt levebröd från den överkonsumtionen du nämner TS. Inte minst i U-länderna.
Hur menar du? att individer U-länderna får överkonsumtion?
Jag tog Sverige som ett exempel eftersom VI får börja med oss själva först, men sen kan man ju snegla åt USA och tycka både det ena och det andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kallesvenne13
Fast nu är ju sverige ett litet land med gott om resurser så vi förbrukar inte mer än vad vi producerar.
Klimatföroreningar påverkar främst lokalt och eftersom vi har en sådan liten befolkning så kommer vi att klara oss utmärkt.
Och varifrån får vi vår produktion? jo, från alla u-länder. Anledningen till varför vi klarar oss är för att det ser ut såhär:
Du har inte med i dina beräkningar de varor vi faktiskt köper utomlands?
Höga löner i Sverige + Billiga varor från fattiga u-länder = Vår produktion "håller". Hade vi jämnat ut det genom att köpa varorna från u-länder för mer realistiska priser (d.v.s dyrare) så hade vi inte alls kunnat köpa allt vi kan idag. Lite sjukt att de länderna som har råvarorna inte är de rika, utan de nöjer sig med det vi ger dem. Och varför är vi rika i Europa, då? Jo, det har att göra med historia där Européer koloniserade Afrika, och antagligen kombinerat med pengar för uppfinningar som blivit uppköpta, t.ex. värmeisolerande material, osv, då vi har varit i behov av det i Europas kalla klimat. Men det är väl så det tyvärr ser ut i dagens värld
Va?? du menar bara för man är ett litet land så kan man skita i allt om miljön?