Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-28, 14:40
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monochrome
Kurserna är dock tagna från BATS Chi-X Europe, dvs bara sådan handel som är tradad genom london, vilket gör att kurserna är mer eller mindre oanvändbara, speciellt om man tradar intradag.
"Vilket gör att kurserna är mer eller mindre oanvändbara om man tradar intradag"*

De är väldigt användbara om man tradar något annat, bara triviala skillnader på dagsupplösning.
Citera
2017-05-09, 14:18
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
"Vilket gör att kurserna är mer eller mindre oanvändbara om man tradar intradag"*

De är väldigt användbara om man tradar något annat, bara triviala skillnader på dagsupplösning.

Tja, jag vet inte vad du har för krav, men jag kallar inte skillnaderna triviala. Jag tog några slumpvis aktier idag, Bilia är tex up 0,83% idag på Stockholmsbörsen, enligt tradingview upp 1.11%. Atlas Copco upp 1,39% på Stockholmsbörsen, enligt tradingview 1,52%. Elekta upp 0,11% på Stockholmsbörsen, enligt tradingview 0,27%. Fabege upp 0,88% på Stockholmsbörsen, enligt tradingview 1.33% osv osv... Sådana felmarginaler duger säkert för långsiktiga sparare, men till trading duger det föga
Citera
2017-05-09, 16:55
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor.net
Sedan finns ju ett gäng dyrare applikationer som även går att lägga order i, har dock inte testat några av dem. De jag känner till är Infront (går att koppla till både Avanza och Nordnet), SIX EDGE (Avanza), AutoTrader (Nordnet), Wintrade (Nordnet).

Jag använder InFront eftersom jag har Avanza som mäklare. Programmet är dock ganska värdelöst om det just är teknisk analys man är ute efter. Tyvärr är det ju enda alternativet till plattform som Avanza tillhandahåller för tillfället. Jag använder det mest till orderläggning, vilket programmet inte heller är jättebra på, men i alla fall bättre än att lägga ordrar direkt på hemsidan vilket inte är sådär jättekul om man daytradar. Min analys gör jag framförallt i Hitta Kursvinnare så länge instrumentet går att finna där, vilket inte heller känns som det bästa program, men tyvärr är ju alternativen få här i Sverige. Har dock inte testat ProRealTime, är det genom IG ni fixar det?
Citera
2017-05-10, 15:07
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monochrome
Tja, jag vet inte vad du har för krav, men jag kallar inte skillnaderna triviala. Jag tog några slumpvis aktier idag, Bilia är tex up 0,83% idag på Stockholmsbörsen, enligt tradingview upp 1.11%. Atlas Copco upp 1,39% på Stockholmsbörsen, enligt tradingview 1,52%. Elekta upp 0,11% på Stockholmsbörsen, enligt tradingview 0,27%. Fabege upp 0,88% på Stockholmsbörsen, enligt tradingview 1.33% osv osv... Sådana felmarginaler duger säkert för långsiktiga sparare, men till trading duger det föga
Ja, det aktuella köp och säljpriset ska man naturligtvis se på den handelsplats man köper och säljer på. Något annat vore oklokt.

Men inget annat gratisprogram kommer i närheten av möjligheter för teknisk analys, inte av de betalprogram jag testat trials på heller egentligen iom communityt kommer med egna verktyg.
Men ja, trist att det stora hindret finns för daytraders. Sträcker mig aldrig till intensivare än swingtrading, och där fungerar det väldigt bra än så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av monochrome
Har dock inte testat ProRealTime, är det genom IG ni fixar det?
Körde detta för något år sedan, bara fri-versionen. Bra när man lärt sig det. Testade dock aldrig trada genom det då det behövdes betalversion, och var lite över min pricerange plus att det var underlig prissättning och att jag blev uppringd av en sales-rep på telefon, kändes för seriöst (och oseriöst på samma gång när det gäller teknik) och tungrott för min smak.
Minns att utbudet av värdepapper var underligt också, de hade vissa aktier i LargeCap men inte alla, samma med MidCap. Kanske går att köpa till, men fick inte klarhet över det.
Nu står det att Nordiska aktier ingår https://www.prorealtime.com/en/prices - 347 aktier, vilket är samma mängd som large+mid+smallCap så är nog det.

IG och interactive Brokers är deras partners: https://trading.prorealtime.com/en/brokerage IG kör ju bara valutor och CFD'er, som inte nämns i PRT's vanliga prislista...men man får väl anta att alla IG's papper följer med om man väljer att införskaffa det genom IG - men ja, för otydligt för mig.
__________________
Senast redigerad av workinman 2017-05-10 kl. 15:22.
Citera
2017-05-11, 09:01
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Nu står det att Nordiska aktier ingår https://www.prorealtime.com/en/prices - 347 aktier, vilket är samma mängd som large+mid+smallCap så är nog det.

Om man väljer att köpa det direkt från deras sida så är det Chi-X som gäller, dvs exakt samma kurser som i TradingView. IG är jag dock ganska säker på att de tar sina kurser direkt ifrån stockholmsbörsen (möjligen genom six eller nån anan leverantör) om man betalar för det.
Citera
2017-05-12, 14:27
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monochrome
Om man väljer att köpa det direkt från deras sida så är det Chi-X som gäller, dvs exakt samma kurser som i TradingView. IG är jag dock ganska säker på att de tar sina kurser direkt ifrån stockholmsbörsen (möjligen genom six eller nån anan leverantör) om man betalar för det.
Tror IG bara har CFD:er.

Men relaterat till tekniska verktyg så spelar det ju mindre roll så länge programmet visar samma kurser som mäklaren, och det verkar ju PRT göra med IG.
Citera
2017-07-25, 14:59
  #31
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
En annan bra gratis enkel snabb sajt att labba TA med är norska bankens netfonds sajt.

http://netfonds.se

Knappa in en aktie i sökrutan. Ta sedan fram teknisk analys genom att klicka på teknisk analys.

Exempel:
http://www.netfonds.se/quotes/analysis.php?paper=AZA.ST

Rätt många indikatorer finns till höger.
Citera
2017-07-26, 17:11
  #32
Medlem
Att ni orkar sitta och trejda. ?

Bättre att istället hitta tillväxt bolag och åka med tåget på några års sikt.

Menar då inte upplåsta
luftslott. Utan bolag som stadigt ökar i värde genom organisk tillväxt och
genom förvärv. Och sedan har ett market cap på nån eller några miljarder.
Citera
2018-09-30, 23:21
  #33
Medlem
Hegamons avatar
Kan jag använda Ninjatrader på en Chroomeook? Det är Chrome OS på datorn.
Finns traderaplattform som jag kan använda som är helt online, dvs jag behöver inte ladda ner programvara på datorn?
Citera
2018-10-03, 19:36
  #34
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kan jag använda Ninjatrader på en Chroomeook? Det är Chrome OS på datorn.
Finns traderaplattform som jag kan använda som är helt online, dvs jag behöver inte ladda ner programvara på datorn?

Nej, går inte pc behövs.
Citera
2018-10-03, 19:40
  #35
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kan jag använda Ninjatrader på en Chroomeook? Det är Chrome OS på datorn.
Finns traderaplattform som jag kan använda som är helt online, dvs jag behöver inte ladda ner programvara på datorn?

Om du handlar på CMC Markets...den är webbaserad och ingen nedladdning behövs. Du loggar in via webläsaren.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback