Är så jävla svag. I helgen sa jag, inget mer knark. Det var trevligt och allt gick bra. Efter helgens roligheter med fina vänner kom depressionen som fan igen. Så vad gör man. Jo man dricker och pundar. Nu är det en sketen måndag och jag kommer skita i mötet med arbetsförmedlingen. Så gick det med att fixa lite ordning på skitlivet.
Vad spelar det för roll? Inget spelar roll. Så känner jag nu. Skulle skjuta mig om jag hade haft kvar pickan.
Ni som återfått styrka och mod hur har ni gått tillväga? Hur har ni lärt er stå upp för er själva, er värdighet? Hur lärde ni er säga fuck off till depressionen? Hur slet ni er fria från mörkret och krälade upp från avgrunden? Vill följa med er, men är för svag. Alla tror man är stark och tuff. Jävla fasad. Jag skäms över att tagit återfall. Skäms över att inte kunna berätta för nån jävel. Skäms över att man är så värdelös.
Är det normalt att hata livet så mycket? Jag drömmer bara om att få dö. Det går aldrig över. Känns som inget kan ta bort det heller. Så fort nåt positivt händer kommer nåt negativt och slår sönder det. Glädjen dör alltid fort. Vad gjorde ni för att kunna må bra hela tiden istället för piss ständigt? Var det flickvän? Var det ren från knark? Men hur kom ni dit?