Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-23, 22:54
Medlem
Tog typ 15 lergigan comp för ett tag sen, mina vanliga är slut sen länge men hittade dessa hos en plolare. Frågade så snällt och fick 2 burkar. Fick världens hjärtklappningar och kände att fan nu dör jag. Skrev ihop ett litet hejdå brev till nära och kära som bestod av typ " det va inte meningen att dö men så blev det nu kanske, älskar er"

Nu skriver jag här iallafall så jag dog inte. Hade extremt hög puls ca 150slag/min som sakta men säkert var normal lagom tills dagen efter. Va uppe och höll igång hela dagen men va typ hög (aldrig varit hög så vet inte hur det känns egentligen, men detta va en extremt skumm känsla). Blev yr ibland och allt små snurrade på något konstigt sätt. Hade nästan ont i bröstet av att pulsen slog så hårt och snabbt. Som sagt, svårt att förklara känslan. Trodde iallafall att jag skulle dö när som helst och det va en jävligt skön känsla. Kan man dö av att ta så många legigan? eller får man bara ett rus och sen är allt över utan faror?

Funderar på att ta en iallafall likastor dos till om inte större, om så bara för att utmana ödet. Vad har ni för erfarenheter av detta?

Det viktigaste är att jag inte kan få några långsiktiga fel som typ att jag överlever men får leva i en rullstol eller på sjukhus i resten av mitt liv. Antingen vill jag dö eller repa mig iallfall rellativt snabbt
Senast redigerad av RosaBananer 2014-11-23 kl. 22:56.
Citera
2014-11-23, 23:08
Medlem
150 mg efedrin, 750 mg koffein och 150 mg prometazin alltså. Det var nog ingen fara skulle jag gissa, du var knappast nära att dö men vill du bli "skön" finns det oerhört många substanser som är bättre. Efedrinet och koffeinet var nog orsaken till hjärtklappningen, helt normal effekt och inget att börja skriva ett farväl till sina nära och kära för.

Tror inte du riskerar några långvariga men av att överdosera just Lergigan Comp.
Senast redigerad av Wookiedoodle 2014-11-23 kl. 23:11.
Citera
2014-11-23, 23:36
Medlem
R.Rs avatar
Nu står det inget om efedrin och koffein i trådstarten men förmodar TS redigerade bort det?

Skulle inte tro det finns någon risk att dö men det är ju inte precis någon hälsokur för hjärtat. Både efedrin och koffein är stimulerande och höjer pulsen. Lergigan är också antikolinergisk vilket innebär att i de doser du tar höjer den också pulsen. Låter överlag som ett väldigt tråkigt och inte särskilt trevligt rus du fick.
Citera
2014-11-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Nu står det inget om efedrin och koffein i trådstarten men förmodar TS redigerade bort det?

Skulle inte tro det finns någon risk att dö men det är ju inte precis någon hälsokur för hjärtat. Både efedrin och koffein är stimulerande och höjer pulsen. Lergigan är också antikolinergisk vilket innebär att i de doser du tar höjer den också pulsen. Låter överlag som ett väldigt tråkigt och inte särskilt trevligt rus du fick.

Lergigan Comp skrev TS, det innehåller alla tre ämnena.
Citera
2023-01-21, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBananer
Tog typ 15 lergigan comp för ett tag sen, mina vanliga är slut sen länge men hittade dessa hos en plolare. Frågade så snällt och fick 2 burkar. Fick världens hjärtklappningar och kände att fan nu dör jag. Skrev ihop ett litet hejdå brev till nära och kära som bestod av typ " det va inte meningen att dö men så blev det nu kanske, älskar er"

Nu skriver jag här iallafall så jag dog inte. Hade extremt hög puls ca 150slag/min som sakta men säkert var normal lagom tills dagen efter. Va uppe och höll igång hela dagen men va typ hög (aldrig varit hög så vet inte hur det känns egentligen, men detta va en extremt skumm känsla). Blev yr ibland och allt små snurrade på något konstigt sätt. Hade nästan ont i bröstet av att pulsen slog så hårt och snabbt. Som sagt, svårt att förklara känslan. Trodde iallafall att jag skulle dö när som helst och det va en jävligt skön känsla. Kan man dö av att ta så många legigan? eller får man bara ett rus och sen är allt över utan faror?

Funderar på att ta en iallafall likastor dos till om inte större, om så bara för att utmana ödet. Vad har ni för erfarenheter av detta?

Det viktigaste är att jag inte kan få några långsiktiga fel som typ att jag överlever men får leva i en rullstol eller på sjukhus i resten av mitt liv. Antingen vill jag dö eller repa mig iallfall rellativt snabbt

JA man kan dö!
Jag fick ett KRAFTIGT krampanfall som höll på i en evighet.
TILL Akuten, sen inlagd flera dagar.
Absolut Livsfarligt och det som medicinen skulle vara hjälp för, att sova, ja det hade kunnat bli för alltid.
Läkare skrev ut skiten för att andra mediciner är beroendeframkallande och sen är det den här "snälla" medicinen som skickar mig till akuten.
Ont i kroppen och en söndertuggad tunga.
INTE OK.
Citera
2023-01-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoktalangen
JA man kan dö!
Absolut Livsfarligt och det som medicinen skulle vara hjälp för, att sova, ja det hade kunnat bli för alltid.
Läkare skrev ut skiten för att andra mediciner är beroendeframkallande och sen är det den här "snälla" medicinen som skickar mig till akuten.
INTE OK.

Man kan dö av alvedon också. Är inte lergigan typ, atarax? 🤣
Citera
2023-02-05, 10:41
Medlem
Citat:
JA man kan dö!
INTE OK.

EXAKT SAMMA sak hände med en bekant till mig!
Läkarna leker med människors liv enbart för att de ska gå fria från att skriva ut beroendeframkallande mediciner.
Bedrövligt!!
Citera
2023-02-05, 15:23
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Citat:
JA man kan dö!
INTE OK.

Hmmm, som själv vårdanställd är det bara tragiskt att du beklagar dig över denna vård som skickar dig till akuten när TS då tagit 15 ... F-E-M-T-O-N Lergigan samtidigt, som utöver död i värsta fall kan ge livslånga men istället beroende på din allmänna fysiska hälsa. Det är säkert anledningen till att man inte skriver ut starkare sömntabletter till dig när nu vården inte vill medverka till ditt självmord där dina journaler efter detta har en klar varningssignal.Finns ju långt effektivare sätt att avsluta sitt liv på mer än med Lergigan vilket jag inte tänkt ta upp här. Sök hjälp.
Citera
2023-09-04, 06:02
Medlem
Tar ÅTERIGEN upp LERGIGAN.
Jag har ätit Zolpiden, sovit BRA, men eftersom Hc är BESATT av att INTE skriva ut beroendeframkallande mediciner så skulle jag då få testa dessa
SNÄLLA Lergigan.
Efter ett par månader fick jag mitt stora krampanfall och blev medvetslös.
Fick medicin mot kramper. Förbud att köra bil och ont i armar som jag slitit ur led under krampanfsllet.
Ett tag senare missade jag att ta ut "Antikrampmedicinen"
Åt 1-2 Lergigan under 2-3 dagar som jag ordinerats men efter några dagar var det dags igen med krampanfall, medvetslöshet, ambulans och SKIT!!!!!
Läkarna är alltså mer inne på att inte skriva ut Zolpidem som fungerar för att man blir beroende. (Ser ju jävligt bra ut i deras statistik).
Jsg har 5 kroniska sjukdomar och har haft sömnstörningar i hela mitt liv.
Men då är det stopp, Lergigan är ofarligt säger dom och det skulle jag nu ta!
Det har förstört mitt liv! Med frakturer i axlarna efter kramperna och är isolerad pga att jag inte får köra bil. (Min livlina).
Jag kan inte ta mig till nån buss, måste få skjuts den minsta lilla sträcka jag ska .

Så SNÄLL medicin förstörde mitt liv!
ÄT INTE LERGIGAN! Jag överdoserade inte ens och det gick åt HELVETE!

Nu har jag fått tillbaka Zoloidem och jsg sover igen.
Men experimentet de körde med, ja min kropp är ännu mer skadad.

Om man har kroniska sjukdonar som ALDRIG kommer att gå över, jag kommer att ha kvar dom tills jag dör
VARFÖR då inte få äta den medicin som fungerar och som gör att jag faktiskt kan ha ett värdigt liv?

Åt helvete med LERGIGAN!
VÄGRA OM ni blir rekommenderade!
ABSOLUT LIVSFARLIGT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in