Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-11-27, 10:52
  #61
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
De är en utsatt grupp eftersom de inte har några representanter inom det "etablerade samhället", de ses på med misstänksamhet var de än går, de har ofta en bildningsnivå som är lägre än medel...ska jag fortsätta?

Du verkar inte förstå retoriska frågor. Jag gör inga antaganden om dig.

Varifrån kommer din kunskap om att just dessa personer är problemmakare? Drar du den slutsatsen från att de är romer eller från egentlig kunskap om dessa individer?

Läs vad du skriver! Du skrev, och nu citerar jag: "Har någon kränkt dig för att du är vit utan anledning? Har du fått misstänksamma blickar i en affär för att du är vit? Har du blivit neka in på krogen för att du är vit?" Vad är det att missförstå där? Vem är det som inte förstår retoriska frågor egentligen? Du gör visst antaganden om mig. "Har någon kränkt dig för att du är vit utan anledning?"? Hur går det att missförstå?

Vad då "representanter"? Du menar att alla andra människor i samhället har "representanter", men inte "de utsatta"? Jag tror inte ens att du förstår vilken enorm logisk kullerbytta du gör här. Och du fortsätter dessutom. Min "kunskap om att just dessa personer är problemmakare" kommer ifrån vakterna och vaktchefen, som du också kan läsa dig till i tidningsartikeln.

Om du inte litar på uppgifterna, utan hävdar att det är rasism som fått vakterna att avvisa dem, så kan jag inte göra mer åt saken. Du får helt enkelt tro vad du vill. Men jag tror mer på yrkesproffs som arbetar på centralen och ser problemen varje dag, än någon bitter vänsterpartist som vill ha fri invandring, och som gödslar med rasistanklagelser till höger och vänster.

Jag har själv varit inne på centralen massor av gånger, och har sett hur ordningen på bara några års tid, har försämrats något alldeles katastrofalt. Överallt smyger det runt spejande tjuvaktiga människor och försöker hitta något att stjäla. Det är väldigt obehagligt att se hur hela Göteborg har fyllts av dessa spejande tjuvaktiga människor, som är precis överallt. Ingen får vara ifred, överallt dyker de upp, tiggarna. "Ursäkta! Hej, hej! Tack! Please money! Hjellpa snella!"

Även om du sitter helt slut och är totalt ointresserad av kontakt med någon annan människa, så skiter dessa tiggare i allt vad sociala koder och hyfs heter. Även om du sätter dig tydligt ifrån dem och visar det med kroppsspråket, så smyger de ändå runt och upp i ansiktet, nidstirrandes i dina ögon...och "Please! Hjellpa! Money, money!" När någon får nog och säger ifrån, eller kör ut dem, så kommer du och dina äckliga kommunistvänner till deras försvar. Så jag vet inte vem jag tycker mest illa om. Men det lutar starkt åt sådana som dig faktiskt. Ni som försvara dåligt beteende, om den respektlöse är av annan härkomst än svensk. Då kan du och dina likasinnade skrika rasist och beskylla oss för att ha en dålig människosyn.

Trots många resor jorden runt, många gånger som just hjälparbetare, så sitter vi i det en gång så "goa Göteborg" som på senare år har blivit fullkomligt invaderat av tiggare, och får höra hur elaka vi är om vi inte vill bli antastade av tiggare så fort vi vistas i offentliga miljöer. Ja, tiggarna går ju till och med in på restauranger och spårvagnar numera. Inte ens där får vi vara ifred från deras eviga teater och bluffande.
Citera
2014-11-27, 11:59
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
På vilket sätt skulle de vinkla en historia om en tjej som sett några romer bli utkörda?

De kunde undvikit att skriva om det, visst, men det har ju faktiskt nyhetsvärde om någon blir utkörd för att de tillhör en etnisk minoritet.
fast nu blev dom inte utslängda på grund av sin etnicitet, läs vad chefen för bolaget som sköter bevakningen säger, dom blev utkörda för att dom trakasserat andra resenärer.
Citera
2014-11-27, 12:03
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
De är en utsatt grupp eftersom de inte har några representanter inom det "etablerade samhället", de ses på med misstänksamhet var de än går, de har ofta en bildningsnivå som är lägre än medel...ska jag fortsätta?

Du verkar inte förstå retoriska frågor. Jag gör inga antaganden om dig.

Varifrån kommer din kunskap om att just dessa personer är problemmakare? Drar du den slutsatsen från att de är romer eller från egentlig kunskap om dessa individer?
jodå, det finns en massa landsmän som sitter och styr i Rumänien, eller du är så dum att du tycker att rumänska tiggare ska ha representanter i riksdag och regering också? Du har alltså fullständigt glömt bort att detta INTE handlar om svenska medborgare, detta handlar om folk från andra länder som kommer hit och tigger och trakasserar andra, ska dom då ha någon som representerar dom här i Sverige? Du verkar inte tänka logiskt. Faktum är att merparten av dessa bryter mot gällande förordningar, dom får bara vara här i tre månader om dom inte har arbete och försörjning.
Citera
2014-11-27, 14:48
  #64
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
fast nu blev dom inte utslängda på grund av sin etnicitet, läs vad chefen för bolaget som sköter bevakningen säger, dom blev utkörda för att dom trakasserat andra resenärer.

Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
jodå, det finns en massa landsmän som sitter och styr i Rumänien, eller du är så dum att du tycker att rumänska tiggare ska ha representanter i riksdag och regering också? Du har alltså fullständigt glömt bort att detta INTE handlar om svenska medborgare, detta handlar om folk från andra länder som kommer hit och tigger och trakasserar andra, ska dom då ha någon som representerar dom här i Sverige? Du verkar inte tänka logiskt. Faktum är att merparten av dessa bryter mot gällande förordningar, dom får bara vara här i tre månader om dom inte har arbete och försörjning.

Bra med svar på tal. Tack. Så slapp jag orda mer med någon som verkligen gör skäl för sitt alias. Det spelar alltså ingen roll vad vissa människor gör emot oss, så länge de är mörkhyade, tillhör "en utsatt grupp" eller på annat sätt har vänsterns carte blanche att bära sig illa åt utan minsta lilla konsekvens, så har dessa människor naiva idioter som gör allt för att bagatellisera och försvara avskyvärt dåligt beteende.

Samma stenkorkade människor som sitter och försvarar klotter på träd och berg, för att "det piffar upp". Men det är samma stenkorkade människor som skriker högst när problemen drabbar den egna sfären.

Så när "hippie" sitter på centralen och väntar på pendeltåget till Alingsås, och han blir av med sin väska/dator/haschpipa kanske det inte är lika lockade att gå in i ett reflexmässigt försvar för samma typ av skitmänniskor. Fast, det skulle hippie aldrig erkänna. Istället kommer säkert ett svar att han får ta det, om någon annan anser sig behöva väskan/datorn/haschpipan bättre. Sedan om någon vettig människa köper det, är en annan femma.
Citera
2014-11-27, 15:36
  #65
Medlem
Komiskt att horan bor i centrala Kålltorp den inte en invandrare har satt sin fot sedan urminnes tider.
Citera
2014-11-27, 16:12
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Komiskt att horan bor i centrala Kålltorp den inte en invandrare har satt sin fot sedan urminnes tider.

ännu lustigare är att alla som är för invandring bor på krit vita områden......

En vän till mig, blev under en kväll helt oprovicerat ned sparkad och misshandlad av 10st utländska grabbar i samma ålder, han hamnade på sjukhus, tack.

Eller en annan vän som var ute och åkte med sin gravida flickvän ( 7 månader gravid) vips så står det 4st påtända negrer i vägen som gör att dom tvingas stanna, dom försöker sno deras bil, och det går inte så bra, så dom sparkar den gravida flickan i ryggen.
Då denna killen som tur är, är van vid att slås, så han knockar 2, dom 2 andra springer iväg.
(flickvännen klara sig som tur var utan missfall, bilen gick åt helvete dock)

När dessa pro invadring råkar ut för något av detta kommer dom tvärt ändra åsikt.
Citera
2015-12-01, 02:04
  #67
Medlem
Gusselbys avatar
Råkade ut för några goa typer, ej svensktalande, på Göteborgs central 11 november. Semestern som jag hade påbörjat resan till blev inte alls som jag hade tänkt mig. Jag kan ju ha fel men dessa tre gentlemän i något slags solkig idrottsutstyrsel och gamla hängiga ryggsäckar fick mig att tänka på något romskt.

Det är sånt man får ta. Herregud, vem är väl jag. Det är synd om dem ju.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback