Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-23, 05:12
  #1
Medlem
dumjaes avatar
För ungefär 3 veckor sen var det en va vi några personer hos mig, en av dom bad mig slänga något (gav mig en papperstuss) så jag la den i fickan. Sedan när jag skulle ta ur den och kasta så rev jag mig på fingret... då ser jag att han lagt sin använda kanyl i pappret(Han har hepatit c). det rann inte blod, Men blev ett sår i huden iaf.. vet att de smittar lätt, men hur stor chans är det? På onsdag har det gått 3 veckor och då tänker jag göra mitt första test, fast man ska helst vänta tills efter 12 veckor läste jag någonstans, men fan va dåligt man mår av att inte veta.. och va aaaarg jag är på den där idioten.. Hur fan kan man medvetet ge någon en använd smittad kanyl? ! Har aldrig ens tagit något intravenöst så känner att om jag är smittad så kan jag ju lika gärna börja med det ... kan inte sluta tänka på det här och vet knappt vad jag göra.. Går det att anmäla om jag är smittad? Antagligen inte. men ge mig råd, för blirhelt gaaalen snart


http://www31.speedyshare.com/AYxb7/d...7-004815-2.jpg
(Bild tagen dagen efter)
__________________
Senast redigerad av dumjae 2014-11-23 kl. 06:07.
Citera
2014-11-23, 05:14
  #2
Medlem
kattrackans avatar
Du har förmodligen inget att oroa dig för alls. Men det enda du kan göra för att bli kvitt oron är at testa dig. Det är jättejobbigt, jag vet. Men det är enda lösningen för att slippa nojja mer. Lycka till!
Citera
2014-11-23, 06:25
  #3
Avstängd
GOOGL3s avatar
Dags att byta bekantskapskrets, sen tycker jag att du ska spöa upp den jäveln som gjorde detta mot dig, använd handskar!
Citera
2014-11-23, 07:12
  #4
Medlem
killen30s avatar
Bara testa dig och hoppas på det bästa eg. Samt hepatit c kan ju faktiskt läka ut tillslut, om det nu är någon tröst...
Citera
2014-11-23, 08:20
  #5
Medlem
Flaskpitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumjae
För ungefär 3 veckor sen var det en va vi några personer hos mig, en av dom bad mig slänga något (gav mig en papperstuss) så jag la den i fickan. Sedan när jag skulle ta ur den och kasta så rev jag mig på fingret... då ser jag att han lagt sin använda kanyl i pappret(Han har hepatit c). det rann inte blod, Men blev ett sår i huden iaf.. vet att de smittar lätt, men hur stor chans är det? På onsdag har det gått 3 veckor och då tänker jag göra mitt första test, fast man ska helst vänta tills efter 12 veckor läste jag någonstans, men fan va dåligt man mår av att inte veta.. och va aaaarg jag är på den där idioten.. Hur fan kan man medvetet ge någon en använd smittad kanyl? ! Har aldrig ens tagit något intravenöst så känner att om jag är smittad så kan jag ju lika gärna börja med det ... kan inte sluta tänka på det här och vet knappt vad jag göra.. Går det att anmäla om jag är smittad? Antagligen inte. men ge mig råd, för blirhelt gaaalen snart


http://www31.speedyshare.com/AYxb7/d...7-004815-2.jpg
(Bild tagen dagen efter)

1. Hur tänkte du nu?


Personer du bjudit hem sitter och slår i sig (?) och du "stoppar en tuss i fickan som ska slängas, snälla du släng min tuss. Ja, så gärna, jag lägger den i fickan innan bara." Och du gör det?!

Har aldrig hört talas om liknande. Väljer man att umgås med iv-missbrukare så finns det kanyler, har dock aldrig hört talas om liknande vidrighet till djävulskap "här, släng" med erfarenhet. Man slänger sina nålar själv om ingen anhörig snokar och gör det. Skjuter du själv? Kanske tog dina kompisar det för givet att du visste att det inte låg en 500 000-kronors diamant i tussen?

OM du inte är ett troll så måste du tänka lite - och sedan bussa någon på dem/den.

2. Med ett ytligt stick av smittad nål, är risken ytterst minimal att du är smittad. Ytterst.

Har inte jag hepatit har inte du det. Har gått ett år sedan jag sista gången jag delade nål.

Gör dig av med denna gästkrets!
Citera
2014-11-23, 14:22
  #6
Medlem
dumjaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpitt
1. Hur tänkte du nu?


Personer du bjudit hem sitter och slår i sig (?) och du "stoppar en tuss i fickan som ska slängas, snälla du släng min tuss. Ja, så gärna, jag lägger den i fickan innan bara." Och du gör det?!

Har aldrig hört talas om liknande. Väljer man att umgås med iv-missbrukare så finns det kanyler, har dock aldrig hört talas om liknande vidrighet till djävulskap "här, släng" med erfarenhet. Man slänger sina nålar själv om ingen anhörig snokar och gör det. Skjuter du själv? Kanske tog dina kompisar det för givet att du visste att det inte låg en 500 000-kronors diamant i tussen?

OM du inte är ett troll så måste du tänka lite - och sedan bussa någon på dem/den.

2. Med ett ytligt stick av smittad nål, är risken ytterst minimal att du är
smittad. Ytterst.

Har inte jag hepatit har inte du det. QHar gått ett år sedan jag sista gången jag delade nål.

Gör dig av med denna gästkrets!

Jag känner inte honom så bra kom hit med en av dom andra. Jag såg aldrig när han använde kanylen och tog pappret av reflex, tänkte inte på de. För hur ofta lämnar någon en använd kanyl till en annan?
Han är inte välkommen här något mer iaf.
Kan inte säga upp vänskapen med någon enbart för personen kör iv. Känner bara en som gör det(inte idioten)och tar ju själv droger ibland, sen väljer väl man själv vilket sett man vill få i Sig något.
De får ju visa respekt också och hålla reda på sina grejer och kanske inte sitta varsomhelst och skjuta hos någon annan.

Men vet att den här personen alltid varit en idiot så får väl skylla mig själv.
Och är jag smittad så blir de inte kul för honom.
Citera
2014-11-23, 14:32
  #7
Medlem
dumjaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GOOGL3
Dags att byta bekantskapskrets, sen tycker jag att du ska spöa upp den jäveln som gjorde detta mot dig, använd handskar!

Har stor lust att göra de Men Han får väl ner mig hur lätt som (svag tjej) så det är en onödig risk ; p
Citera
2014-11-23, 15:02
  #8
Medlem
dumjaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrackan
Du har förmodligen inget att oroa dig för alls. Men det enda du kan göra för att bli kvitt oron är at testa dig. Det är jättejobbigt, jag vet. Men det är enda lösningen för att slippa nojja mer. Lycka till!
Jag hoppas det, men väntan gör mig galen, ska ju göra mitt första test på onsdag men då är det inte ens säkert de visar rätt.
Citera
2015-07-30, 22:54
  #9
Medlem
dumjaes avatar
Fick inte hepatit , gjorde 2 test, ett efter 1 månad, sen ett nytt efter 3 månader
Citera
2015-07-30, 22:57
  #10
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumjae
Fick inte hepatit , gjorde 2 test, ett efter 1 månad, sen ett nytt efter 3 månader

Skönt att höra, se till att vara uppmärksam i fortsättningen! Det krävs inte mycket för att livet skall bli surt tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback