2014-11-23, 04:31
Medlem
Det som är irriterande på iPad är att det blir svarta kanter och inte helt fullskärm. Finns det någon fix för detta om man jailbreakar?

Jag vet om att man kan zooma men då förlorar man ju mycket av bilden så att säga.

Tacksam för svar!
Citera
2014-11-23, 04:36
Medlem
morkfromorks avatar
Det blir ju helt enkelt en svart kant om filmens format inte matchar skärmen, jag hade en tv en gång som kunde fixa detta men det blir helt loco, folk blir antingen smällfeta eller smala som aliens beroende på hur filmen dragits ut eller blivit smalare.
Citera
2014-11-23, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Det blir ju helt enkelt en svart kant om filmens format inte matchar skärmen, jag hade en tv en gång som kunde fixa detta men det blir helt loco, folk blir antingen smällfeta eller smala som aliens beroende på hur filmen dragits ut eller blivit smalare.

Eländigt finns ingen tredjepartsapp som kan streama tv4play, viaplay, svtplay osv som forcar fullskärm?
är van android och där anpassas filmen automatiskt i fullskärm, på både mobil och plattor.
Citera
2014-11-23, 09:46
Medlem
EvilGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramellen
Eländigt finns ingen tredjepartsapp som kan streama tv4play, viaplay, svtplay osv som forcar fullskärm?
är van android och där anpassas filmen automatiskt i fullskärm, på både mobil och plattor.

Om höjd/bredd-förhållandet på videon skiljer sig från det på uppspelningsskärmen finns det två val. Antingen svarta fält på sidorna eller i ovan- och underkant - eller beskära videon på motsatta sidor för att passa skärmen. Personligen föredrar jag svarta fält alla dagar i veckan eftersom jag hatar att missa stora delar av filmen. En film i förhållandet 2.35:1 ser bedrövlig ut om den ska beskäras ner till en iPad.
Citera
2014-11-23, 19:43
Medlem
Tack alla för era svar!
Antar att man får bita i det sura "äpplet" och vänja sig. Paddan är ju Nice för övrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in