Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-23, 02:27
  #1
Medlem
godiies avatar
Hej! Nu behöver jag alla tips jag kan få kring att resa tillsammans med kompis (vi är två tjejer på 19+21 år) och vill gärna hamna på ett trevligt fräscht hotell gärna all inclusive MEN gärna INTE fullt med gamla pensionärer eller skrikande snorungar, haha.. vad har ni för erfarenheter? Kom med tips och förslag på ställen att resa till gärna all inclusive hotell som har allt det där man vill få ut av en resa i vår ålder, massa shopping, nattklubbar, barer, resturanger, sevärdheter, osv.

Finns de nå speciella ställen som är populär att resa till för "yngre"? Vi kollar just nu runt på hotell i Gran canaria o kanarie öarna, fuerteventura, t ex Hotel barcelo Jandia Mar, nån som varit där? Vi hade tänkt oss 2 veckor gärna inte överdrivet dyrt heller.

jaja ös med förslag osv!
Citera
2014-11-23, 13:03
  #2
Moderator
Neksnors avatar
Utlandsresa Hjälp är ett exempel på en rubrik som väldigt dåligt beskriver vad den här tråden handlar om.

Rubriken har ändrats.
/Mod
Citera
2014-11-23, 16:59
  #3
Medlem
gniff754s avatar
All Inclusive-hotell ligger ofta avsides, kollar man upp det hotell ni nämner så verkar det inte finnas så mycket shopping eller nattliv i närheten. Bättre då med ett mer centralt ställe, även om ni kanske då måste fixa mat själv. Tvivlar på att Fuerteventura är rätt resmål för er, inget ställe som får mig att tänka på nattliv och shopping. Tror mer på klassiska Playa del Ingles (Gran Canaria) eller Playa de las Americas (Teneriffa), eller varför inte Las Palmas om ni vill undvika att träffa andra svenskar.
Citera
2014-11-23, 21:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godiie
Hej! Nu behöver jag alla tips jag kan få kring att resa tillsammans med kompis (vi är två tjejer på 19+21 år) och vill gärna hamna på ett trevligt fräscht hotell gärna all inclusive MEN gärna INTE fullt med gamla pensionärer eller skrikande snorungar, haha.. vad har ni för erfarenheter? Kom med tips och förslag på ställen att resa till gärna all inclusive hotell som har allt det där man vill få ut av en resa i vår ålder, massa shopping, nattklubbar, barer, resturanger, sevärdheter, osv.

Finns de nå speciella ställen som är populär att resa till för "yngre"? Vi kollar just nu runt på hotell i Gran canaria o kanarie öarna, fuerteventura, t ex Hotel barcelo Jandia Mar, nån som varit där? Vi hade tänkt oss 2 veckor gärna inte överdrivet dyrt heller.

jaja ös med förslag osv!


Vinterresa eller maj-oktober?
Citera
2014-11-24, 11:22
  #5
Medlem
godiies avatar
Vi tänkte åka nu och vara borta 2 veckor innan jul
Citera
2014-11-24, 11:24
  #6
Medlem
RolexVonSniders avatar
Varför all inklusive?
Citera
2014-11-24, 11:51
  #7
Medlem
godiies avatar
OKEJ sitter o kollar nu på teneriffa Playa del las americas, TIPS på bra all inclusive där?
gärna gångavstånd till centrum med nattklubbar ?
Citera
2014-11-24, 11:52
  #8
Medlem
godiies avatar
Någon som varit på Hotel Noelia Sur ?
Citera
2014-11-24, 12:09
  #9
Medlem
Silltunnas avatar
Har för mig att Las americas är ganska fattigt på nattklubbar. Hela Teneriffa är dessutom överbefolkat av pensionärer. Playa del Ingles på Gran Canaria är väl festligare i så fall...
Citera
2014-11-24, 12:12
  #10
Medlem
Silltunnas avatar
Vad tycker förresten era föräldrar om att ni åker iväg ensamma sådär?
Citera
2014-11-24, 12:18
  #11
Medlem
godiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vad tycker förresten era föräldrar om att ni åker iväg ensamma sådär?

Jadu Silltunna, jag fyller 22 i januari och har rest en del och är jäkligt skötsam så päronen har inget att tillägga, dont you worry!
Citera
2014-11-24, 12:20
  #12
Medlem
godiies avatar
Har varit på playa del ingles och tyckte det var en aning sunkigt faktiskt, var inte mycket o hänga i julgranen, utelivet alltså, men annars var det underbart! har läst mycket om att Teneriffa ska va kul denna årstid, så vill gärna ha alla tips o åsikter kring det!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2481250

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback