Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-22, 19:31
  #1
Medlem
maheds avatar
Tjena, tänkte köpa en ny iMac 21.5". Jag använder logic ganska mycket och lätt filmredigering i Final Cut. Vilken iMac ska tycker ni jag ska välja? Vill inte att det ska lagga vid till exempel film scoring ect. Tänkte på mellanmodellen (http://store.apple.com/se/buy-mac/imac). Tror ni det räcker eller ska man köra på den med 2,9 GHz??

Jag tänkte även köpa en till skärm att ha ovanför iMacen. Tänkte på en synkmaster från samsung (https://www.komplett.se/samsung-24-l...182#!tab:extra) fast den går väl inte att hänga upp på väggen, eller har jag sätt helt fel. Kanske någon har en annan skärm som ni skulle rekommendera?
Citera
2014-11-22, 23:08
  #2
Medlem
Filantropis avatar
"Utan ställ - bredd: 54.18 cm - djup: 5.85 cm - höjd: 34.49 cm"
Så det lär inte vara några problem att ta bort foten och fästa skärmen på ett väggfäste.
Eftersom att prisskillnaden är så pass liten och du får ett externt grafikkort i den värre varianten hade jag utan att tveka gått på den. Den integrerade grafiken är sällan någon höjdare.
Citera
2014-11-22, 23:23
  #3
Medlem
Julgran1s avatar
Humor på riktigt hög nivå

Finns det folk som är så dumma att de överväger att handla en dator som inte ens har ett riktigt grafikkort för över 12 papp? Du är medveten om att hårdvaran i den där datorn motsvarar vad du själv kan plocka ihop och bygga själv för under 5000 va?

Tar ca 2 timmar att bygga
Citera
2014-11-22, 23:48
  #4
Medlem
maheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
"Utan ställ - bredd: 54.18 cm - djup: 5.85 cm - höjd: 34.49 cm"
Så det lär inte vara några problem att ta bort foten och fästa skärmen på ett väggfäste.
Eftersom att prisskillnaden är så pass liten och du får ett externt grafikkort i den värre varianten hade jag utan att tveka gått på den. Den integrerade grafiken är sällan någon höjdare.

Aa sant, får nog bli 2,9 GHz modellen så

Citat:
Ursprungligen postat av Julgran1
Humor på riktigt hög nivå

Finns det folk som är så dumma att de överväger att handla en dator som inte ens har ett riktigt grafikkort för över 12 papp? Du är medveten om att hårdvaran i den där datorn motsvarar vad du själv kan plocka ihop och bygga själv för under 5000 va?

Tar ca 2 timmar att bygga

Hade inte riktigt kollat ordentligt

Skulle aldrig ge mig in och bygga en hackintosh, för mac är ett måste. Och jag vet att det är billigare att bygga själv, men så är det alltid.
Citera
2014-11-23, 08:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julgran1
Finns det folk som är så dumma att de överväger att handla en dator som inte ens har ett riktigt grafikkort för över 12 papp? Du är medveten om att hårdvaran i den där datorn motsvarar vad du själv kan plocka ihop och bygga själv för under 5000 va?

Tar ca 2 timmar att bygga

Finns det folk som är så dumma att de inte förstår att man ibland är villig att betala för annat än tekniska specifikationer?
__________________
Senast redigerad av Chinisan 2014-11-23 kl. 09:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback