Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-21, 21:48
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Ett skräckexempel är väl t.ex NFS serien där efter höjdarspelen NFS Porsche 2000 och Hot Pursuit 2 allt gick åt helt fel håll. I stället för spelglädje blev det glitter och krom och bilar som for runt som en hal tvål som blev måttstock för speltillverkarna tyvärr. Visst har jag rätt eller har jag rätt? Ge gärna exempel på andra gamla godingar som gick samma tråkiga öde tillmötes.
Citera
2014-11-21, 22:37
  #2
Medlem
Flaskhalsats avatar
Duke Nukem. Behöver jag ens förklara?
Citera
2014-11-21, 23:01
  #3
Medlem
Xel2oXs avatar
*Syndicate
*Deus Ex
Citera
2014-11-21, 23:02
  #4
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Duke Nukem. Behöver jag ens förklara?
Nej och spär på med Dungeon Siege där ettan än i dag slår uppföljarna med hästlängder.
Citera
2014-11-21, 23:10
  #5
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ett skräckexempel är väl t.ex NFS serien där efter höjdarspelen NFS Porsche 2000 och Hot Pursuit 2 allt gick åt helt fel håll. I stället för spelglädje blev det glitter och krom och bilar som for runt som en hal tvål som blev måttstock för speltillverkarna tyvärr. Visst har jag rätt eller har jag rätt? Ge gärna exempel på andra gamla godingar som gick samma tråkiga öde tillmötes.
Kul att höra! För jag har nämligen ENBART spelat NFS 2, Porsche 2000 och Hot Pursuit 2. Älskat dem alla. De nyare spelen har dock inte sett ett dugg lockande ut, och det var ju skönt att veta att det var en korrekt känsla.
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Duke Nukem. Behöver jag ens förklara?
Manhattan Project är ett av mina favoritspel. Buskul! Men Forever kanske inte blev den höjdare man kunde hoppats på...
Citera
2014-11-21, 23:26
  #6
Medlem
voodochild666s avatar
call of duty. Efter modern warfare 2 har det bara gått utför
Citera
2014-11-21, 23:44
  #7
Medlem
Bestebrors avatar
Heroes of might and magic serien efter 3an har väl detta sjunkit som en sten , eller spelar folk fortfarande de nyare?

Även Fallout serien känns förlegad, ettan och tvåan körde man igenom ett antal gånger

NFS Porsche var riktigt bra!
Citera
2014-11-21, 23:49
  #8
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
Heroes of might and magic serien efter 3an har väl detta sjunkit som en sten , eller spelar folk fortfarande de nyare?

Även Fallout serien känns förlegad, ettan och tvåan körde man igenom ett antal gånger

NFS Porsche var riktigt bra!

Nädå, trean var den vettigaste sen gick det neråt. Diablo är samma sak, ettan och tvåan med LOD var riktigt bra, trean ser ut som tvåan på LSD, bara massa effekter överallt tillsammans med överdrivna röster tagna från en dålig skräckrulle.
Citera
2014-11-22, 02:29
  #9
Medlem
revodnebs avatar
Aliens Vs Predator - hua...
Citera
2014-11-22, 06:16
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Själv tycker jag att NFS började bli dåligt när Criterion tog över. Helt plötsligt så var det Burnout i NFS-kostym. Nej fan, det är Black Box som ska göra NFS.
Citera
2014-11-22, 08:45
  #11
Medlem
Kafferastens avatar
Resident Evil

Vad hände? Här har vi en spelserie som gått från att vara fantastisk till att man nästan blir arg när man hör att RE6 har kommit ut.

Final Fantasy

Square har ju totalt tappat greppet och även här har vi en serie som haft flera av dom bästa spelen någonsin. Nya FF-spel orkar man inte längre chansa på..dom håller inte.

Banjo-Kazooie

Två fantastiska spel till N64 följdes upp av ett skitspel till 360. Rare vet vi ju har tappat stinget så detta var inte oväntat, men spelet till 360 fick hyfsade betyg så man chansköpte ju. Det var ett misstag.

Metroid

Ok jag inser att alla inte håller med här och kanske tycker jag är galen. Första spelet till NES samt Super Metroid var brutalt bra, men dom här 3D spelen till Gamecube vart jag bara förbannad på. Det är inte Metroid för mig. Other M har jag dock inte spelat ännu så jag ska inte säga för mycket där.

Några bubblare på speltitlar som tappat sedan orginalet är Prince of Persia, Devil May Cry, Driver (trean sög ju apkuk), Perfect Dark (Zero sög hårt..Rare som sagt).
Citera
2014-11-22, 09:07
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Resident Evil

Vad hände? Här har vi en spelserie som gått från att vara fantastisk till att man nästan blir arg när man hör att RE6 har kommit ut.

Final Fantasy

Square har ju totalt tappat greppet och även här har vi en serie som haft flera av dom bästa spelen någonsin. Nya FF-spel orkar man inte längre chansa på..dom håller inte.

Banjo-Kazooie

Två fantastiska spel till N64 följdes upp av ett skitspel till 360. Rare vet vi ju har tappat stinget så detta var inte oväntat, men spelet till 360 fick hyfsade betyg så man chansköpte ju. Det var ett misstag.

Metroid

Ok jag inser att alla inte håller med här och kanske tycker jag är galen. Första spelet till NES samt Super Metroid var brutalt bra, men dom här 3D spelen till Gamecube vart jag bara förbannad på. Det är inte Metroid för mig. Other M har jag dock inte spelat ännu så jag ska inte säga för mycket där.

Några bubblare på speltitlar som tappat sedan orginalet är Prince of Persia, Devil May Cry, Driver (trean sög ju apkuk), Perfect Dark (Zero sög hårt..Rare som sagt).
Jag tycker att Metroid i 3D är skitbra, klar Metroidkänsla även om det tycker att det är lite svårstyrt men det kan beror på den keffa GC-kontrollen. Other M däremot, det är ett magplask av episka mått.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback