Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-21, 19:02
  #1
Medlem
Kommer inte längre in i min Telia smart router Technicolor TG799vn v2. Problemet uppstod ikväll eller någon dag innan som tidigast. Administrator + blank eller Administrator + key tryckt under routern fungerar inte längre. Tidigare har jag inte ens behövt ange ett lösenord för att komma in (även efter strömavbrott etc). Har Telia uppdaterat och valt att stänga ute sina kunder eller vad f-n är det frågan om? Någon mer med problemet? (den nås på 192.168.1.1).
__________________
Senast redigerad av TigerSoul 2014-11-21 kl. 19:14.
Citera
2014-11-21, 19:06
  #2
Medlem
petherfs avatar
Administrator och som lösen ord använder du wpa koden(står på modet)
Citera
2014-11-21, 19:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petherf
Administrator och som lösen ord använder du wpa koden(står på modemet)

Ja precis, men kommer inte in av någon förb.. orsak, blir till att ringa felia då.
Citera
2014-11-21, 19:10
  #4
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerSoul
Kommer inte längre in i min Telia smart router Technicolor TG799vn v2. Problemet uppstod ikväll eller någon dag innan som tidigast. Administrator + blank eller Administrator + key tryckt under routern fungerar inte längre. Tidigare har jag inte ens behövt ange ett lösenord för att komma in (även efter strömavbrott etc). Har Telia uppdaterat och valt att stänga ute sina kunder eller vad f-n är det frågan om? Någon mer med problemet? (den nås på 192.168.1.1).



Administrator och sedan accesskey, skriv stora bokstäver om det står stora bokstäver osv.
Citera
2014-11-21, 19:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Administrator och sedan accesskey, skriv stora bokstäver om det står stora bokstäver osv.

Been there done that, t.o.m. skrivit i notepad o pastat för att vara helt säker på att det blir rätt.
Citera
2014-11-21, 19:13
  #6
Medlem
Efter en 3:e omstart kommer jag nu in på lösenordet. Telia...
Solved.
Citera
2014-11-21, 19:16
  #7
Avstängd
GOOGL3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerSoul
Efter en 3:e omstart kommer jag nu in på lösenordet. Telia...
Solved.


Tigersoul
__________________
Senast redigerad av GOOGL3 2014-11-21 kl. 19:19.
Citera
2014-11-27, 23:20
  #8
Medlem
Mitt fuckar också ur, funkar inte med access keyn
Citera
2015-03-15, 11:30
  #9
Medlem
bl-gr-ns avatar
Har stora problem (fattar mycket litet om hemmanätverk och internetuppkoppling).
Kommer iallafall inte in på routerns inställningsmenyer.

Har dock lyckats ändra routernamnet och inloggningskod på routern och hemmanätverket.

Vad är accesskey? inloggningskod, Wireless Pin eller Wireless Key?
Ska man använda Administrator+nya inloggningskoden?

Har kommit så långt att jag misstänker att inloggningskod=Säkerhetsnyckel=WPA
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback