Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-02, 01:00
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
Hur ofta ser du en 14-åring hänga med en 18-åring? I dessa åldrar så umgås man nästan uteslutande med jämnåriga.

Varför diskutera detta ens? Vi diskuterar ju VD:n här, och han var i 40-års åldern och sökte sex med 12-åringar.

om jag ska vara ärlig så ser jag ingen skillnad på en 17 åring och en 12 åring...
de ser liksom ut som barn oavsett för mig, så hur ofta jag ser "ojämna"-par vet jag faktiskt inte..

Men jag minns min ungdomstid på 90-talet, jag håller verkligen inte med om att det "uteslutande var jämnåriga-par", jämnåriga par var t.o.m i minoritet, jag tror det var 2-3 jämnåriga par på min gymnasieskola som var "seriösa"... resten knullade runt.


ja, jag tycker självklart inte att 40 åriga gubbar ska uppvakta 12åringar....

Men jag tycker inte heller att det är speciellt konstruktivt att hålla en sorts sken-avrättning för dessa barn:s ego, vilket i sak händer i alla "pedofil-jakter".
Och därav så ville jag flika in att även om pedofil-jakter kan synas vara något positivt, så ser jag ingen poäng med dem..
och därav suger AB.


Hur ska dessa barn som blivit utsatta för övergrepp kunna gå vidare när samhället matar dem med:
1, du har blivit duperad, h3n ville bara ha sex och implicerar att "bara sex" är något fel.
2, även fast du vart lurad till något negativt som "bara sex" så är det inte ditt fel.

jag tycker helt enkelt att dessa barn blir berövade sin trygghet av samhället, inte av förövaren.
jag ser förövaren som något sekundärt till samhället.

Och när samhället väljer att endast se förövaren som boven, som i artikeln.
Blir den enda logiska slutsatsen dessa barn kan dra, är att de inte kan lita eller lära sig av deras egna intryck.
Citera
2014-12-03, 19:34
  #290
Medlem
mrtowlies avatar
Men för i helvete, nu ska alltså SD-tomtarna komma in och härja om Islam också? Vad i helvete har det med saken att göra?

Lika lite som ni smygpedofiler som är vredgade på AB som håller på med "brottsprovokation" - nigga please, det finns andra forumdelar ni kan gråta ut i.

Nu ska det tydligen bli polissak utav detta - då dröjer det inte länge innan han outas på riktigt!

Svenska snuten visar sina tvinade muskler:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19924340.ab

Kan ni inte själva upprätta en anmälan?
– Visst kan vi göra det. Men det skulle kräva att vi går igenom hundratals med meddelanden. Då skulle inte hela Sveriges poliskår räcka till. Efter det ska vi göra en bedömning. Är det här beteendet brottsligt? Jag är inte hundra.


Eh, nej? Skicka mig dessa hundratals meddelanden och jag går personligen igenom dem på en vecka.
__________________
Senast redigerad av mrtowlie 2014-12-03 kl. 19:39.
Citera
2015-05-17, 16:08
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkitup
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19879035.ab



Vem är VDn?

Denna röst går inte att glömma. Den tillhör ägaren av Elvagruppen AB. Det är kanske därför alla konsulter sagt upp sig?
Citera
2015-06-27, 02:56
  #292
Medlem
ichithekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphane44
Denna röst går inte att glömma. Den tillhör ägaren av Elvagruppen AB. Det är kanske därför alla konsulter sagt upp sig?

Mjaha, om det nu stämmer så är det alltså Eri* Patri* Sv*nberg (*=ca).
46 år i Tyresö, ensamboende.
Stämmer ju relativt bra, synd att man inte kan söka bil på ratsit längre. På google streetview står det ingen bil på uppfarten heller.

Illa om det är han, han verkar engagerad i F12 fotbollslag osv enligt hans facebook.
__________________
Senast redigerad av ichithekiller 2015-06-27 kl. 03:19.
Citera
2015-06-30, 18:29
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ichithekiller
Mjaha, om det nu stämmer så är det alltså Eri* Patri* Sv*nberg (*=ca).
46 år i Tyresö, ensamboende.
Stämmer ju relativt bra, synd att man inte kan söka bil på ratsit längre. På google streetview står det ingen bil på uppfarten heller.

Illa om det är han, han verkar engagerad i F12 fotbollslag osv enligt hans facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av ichithekiller
Mjaha, om det nu stämmer så är det alltså Eri* Patri* Sv*nberg (*=ca).
46 år i Tyresö, ensamboende.
Stämmer ju relativt bra, synd att man inte kan söka bil på ratsit längre. På google streetview står det ingen bil på uppfarten heller.

Illa om det är han, han verkar engagerad i F12 fotbollslag osv enligt hans facebook.

Ja visst men han leasar en bil . Volvo C90. svart.
Citera
2015-07-04, 03:18
  #294
Medlem
ichithekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphane44
Ja visst men han leasar en bil . Volvo C90. svart.

Du menar XC90.
Har du några fler bevis? Jag misstror dig inte, men hade av varit av intresse för tråden.
Citera
2018-09-23, 07:58
  #295
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCapLock
Asså får man fråga vad som är felet med det han gör? Finns ju rätt många snygga 12-åringar såväl som 50-åringar. Om tjejen går med på att erbjuda en sexuell tjänst så är det väl ändå chill. Kan förstå att hennes pappa inte skulle hålla med dock Vad sägs om att hänga ut dom som våldtar istället?

VD:n letade upp någon som var villig, och tjejen skulle t.o.m få betalt! Även om 500kr är lite snålt så får man ju ha lite perspektiv. "Hon" är bara 12 år och då är 500kr mycket pengar.

Vart skall vi dra gränsen då?
Är det ok om 8-9 åringar säljer sex?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback