Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-20, 15:16
  #1
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Det verkar som att Svea är på gång med en av de nya opioiderna.

Det är ett derivat av AH-7921, ska vara en selektiv agonist för µ- och kappa-receptorer och 7,5 ggr så potent som morfin i djurförsök.

Man har inte kollat hur stark affinitet den har för kappa-receptorer men det är möjligt att den ger ett smutsigt rus med oönskade bieffekter som dysfori, mardrömmar och dissociation likt andra opioider med den effekten, t.ex pentazocin.

Det står på wikipedia att det inte verkar troligt enligt structure activity modeller, men sen jämförde de med U-50488 som ska vara väldigt lik och är en ren kappa-agonist. Nån som vet bättre? Den är även närbesläktad med bromadolin.

Det är Upjohn som forskat fram den på 70-talet, men de testade den aldrig på människor.

Tråd på Bluelight: http://www.bluelight.org/vb/threads/...opioid-U-47700
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/U-47700
__________________
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-11-20 kl. 15:27.
Citera
2014-11-21, 21:54
  #2
Medlem
Bertil85s avatar
Vem vet kanske blir nästa stora RC-opioid?
Citera
2014-11-21, 22:24
  #3
Medlem
Jag ser inte meningen med alla dessa rc-droger. Man vet ju inte hur det påverkar kropp och hjärnan, är det inte bättre då att lägga nån extra krona för att få prövade och saker man vet vilka bi-effekter man har att vänta?
Citera
2014-11-21, 22:25
  #4
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorgh
Jag ser inte meningen med alla dessa rc-droger. Man vet ju inte hur det påverkar kropp och hjärnan, är det inte bättre då att lägga nån extra krona för att få prövade och saker man vet vilka bi-effekter man har att vänta?

Visas det inte på piss är det värt MKT för många, vilket det inte lär göra eftersom det är så likt AH-7921.
Citera
2014-11-25, 17:19
  #5
Medlem
Finns två st som testat den på Bluelight nu, verkar rätt bra ändå
Citera
2014-11-25, 17:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Visas det inte på piss är det värt MKT för många, vilket det inte lär göra eftersom det är så likt AH-7921.

Vad är det som syns på urinprover när det gäller de vanliga opioiderna och opiaterna? Jag menar alltså inte själva substanserna utan mer deras metaboliter - om det är något du har koll på det vill säga.

Sammantaget; vad är det som ger utslag hos heroin, morfin, kodein och så vidare?
Citera
2014-11-25, 17:46
  #7
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Vad är det som syns på urinprover när det gäller de vanliga opioiderna och opiaterna? Jag menar alltså inte själva substanserna utan mer deras metaboliter - om det är något du har koll på det vill säga.

Sammantaget; vad är det som ger utslag hos heroin, morfin, kodein och så vidare?
Tex heroin blir vad jag minns både morfin,kodein och 6-acetylmorfin.

Dessa nya opioider har så vitt skilda strukturer från de klassiska opiaterna så dom hamnar först under lupp när de blivit kända inom vården och tas med på screening.gäller tex båda ah-7921 och MT-45 och säkerligen denna i tråden då den är utvecklad från ah-7921 som nämnts.

//SylNatt
Citera
2014-11-25, 17:59
  #8
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Vad är det som syns på urinprover när det gäller de vanliga opioiderna och opiaterna? Jag menar alltså inte själva substanserna utan mer deras metaboliter - om det är något du har koll på det vill säga.

Sammantaget; vad är det som ger utslag hos heroin, morfin, kodein och så vidare?

Jag kommer inte ihåg vad det brukade stå, men på Ferles hemsida kan du läsa om metaboliter från opiater, norkodein, normorfin m.fl.
http://www.ferle.se/opiattestning/
Citera
2014-11-25, 22:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Tex heroin blir vad jag minns både morfin,kodein och 6-acetylmorfin.

Dessa nya opioider har så vitt skilda strukturer från de klassiska opiaterna så dom hamnar först under lupp när de blivit kända inom vården och tas med på screening.gäller tex båda ah-7921 och MT-45 och säkerligen denna i tråden då den är utvecklad från ah-7921 som nämnts.

//SylNatt

Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Jag kommer inte ihåg vad det brukade stå, men på Ferles hemsida kan du läsa om metaboliter från opiater, norkodein, normorfin m.fl.
http://www.ferle.se/opiattestning/

Tack så jättemycket för era svar!

Länken till Ferle var minst sagt intressant!
Citera
2014-11-26, 08:44
  #10
Medlem
Synatts avatar
Bra inlägg på BL från kunniga och alltid teovärdiga moden JesusGreen:

"22-11-2014 02:54
I had the chance to work with this stuff some time ago.

1.3mg seems a little low for an oral dose. 10-20mg was a good starter dose for me with no tolerance (oral). With 20 being enough for a nod. With tolerance I've tested it up much higher, and have experience with: oral, nasal, plugging, vaping the HCl and freebase, and IVing the HCl. I've gotten effects from as little as 2-5mg, but they were weak at best.

Highest dose tested was 60mg IV with a fairly high tolerance (this stuff builds tolerance very fast due to its short duration). When taken IV I find this stuff more euphoric than Morphine, Heroin, Butyr-Fentanyl or any other opioid I have experience with, however the duration is extremely short, 40-60 minutes after a shot before you're really craving another shot. When snorted or plugged the duration is much more acceptable, with a 2-4+ hour peak depending on the dosage, 3-4 being average. Oral lasts longer, 5-7 hours, but is significantly less potent and lacks the rush that's present with other ROAs.

Even snorted has a rush comparable to smoking and IVing some other potent opioids, so this stuff can be incredibly euphoric, but I'd test your stuff out and see how the burn is, I'm not sure if the stuff I had was a batch with a weird pH or if the chemical is inherently caustic or what but I found that with the stuff I had that adding a tiny bit of baking soda seemed to help, so my guess was low pH (highly acidic).

This also seems to be a Marmite (aka: love it or hate it) drug. Everyone I know who tried it either found it incredibly euphoric and comparable to the likes of Heroin, or found it to be lacking/missing something. I have a feeling there is some kappa-opioid activity with this one and that's why it's somewhat different from other opioids. It also builds tolerance in a weird way, as tolerance to this drug itself builds up massively, and seemingly other opioids are very weak while you're on it, but once you come off it your tolerance to opioids seems to have dropped massively within 24 hours as if it were lower than what it was before you took this stuff. In fact I had something similar to precipitated withdrawals a couple of times when I dosed this stuff after taking other opioids (well, one other: Dihydrocodeine), which makes me wonder if it has a super high binding affinity like say Buprenorphine and either lower mu affinity or some kappa affinity to interfere with the mu-opioid effects.

All in all a very interesting substance but one I'd handle with extreme caution, if smoked or IVed this is one of the most fiendish and addictive opioids I've tried alongside the likes of Heroin and Butyr-Fentanyl. With other ROAs at lower dosages it can be a fairly good taper/maintenance drug if you have good willpower but I'd advise dilution (and maybe adding baking soda?) if you receive stuff that burns your tissue when snorted/plugged/etc, because I nearly tore a hole through my nasal passages with this stuff when I hammered a few grams of it through my nose in a few weeks before.

Also on a final note, regarding the potency:
- As a pain killer, the 7.5x Morphine figure is definitely accurate, if not more - even tiny doses like 3mg or so have a noticeable painkilling effect with low tolerance, even if you feel no high you'll feel as numb as you would on a full dose of Morphine.
- In terms of actual recreational dosage, I think that number is a bit high, I'd say it's more like 3-5x the potency. i.e. 20mg IV U-47700 is similar to 60-100mg IV Morphine. That's still highly potent though and I'd be very careful with this stuff, don't play around with it if you don't have decent milligram scales and/or a known initial weight alongside liquid measurement, or get it in pill form if available.
Citera
2014-11-26, 08:51
  #11
Medlem
Relentless666s avatar
Känns som att det kommer bli samma råttgift som MT-45, vilket nästan dödade mig. Hade inte syrran hittat mig hade jag legat och ruttnat i jorden.
Citera
2014-11-26, 09:17
  #12
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Känns som att det kommer bli samma råttgift som MT-45, vilket nästan dödade mig. Hade inte syrran hittat mig hade jag legat och ruttnat i jorden.
Dom är inte nära relaterade strukturellt så det tror jag inte, dock håller jag absolut med dig om at MT-45 kunde vara jävligt giftig och ge brutala biverkningar i de mest skillda avseenden, mycket fysiska jävelstyg.

//SyNatt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback