Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 00:44
  #841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Herregud. Vad sägs om att vi först tittar på den fakta som finns innan vi börjar dra slutsatser om illuminati.

Vem tillsatte DE från första början i början av hans karriär? Hur och av vem fick han sedan följande tjänster? Hur kommer det sig att han får nya tjänster med tanke på hur vansinnigt dålig han är, vem eller vad är det som avgör det?

Vilka resor gör han och har gjort innan, i början och under sin karriär?
Varför är han så högt betalad (160.000 kr i månaden), vem bestämmer det och hur lyder motiveringen?

Vad har han för livsstil?
Vilka kan tänkas nyttja honom och till vad?
Vad har han för ev. agg mot stat, kollegor och detta land?

Vad lär han ha uträttat som chef, huvudsakligen: vilka människor har han anställt och sparkat under sin makt?
Det jag tycker är skrämmande i det avseendet är hans hopp mellan myndigheter då han kan ha anställt infiltratörer i varje, gjort dem sårbara, och sedan flyttat sig till flera andra myndigheter för att göra detsamma.

Vi börjar där innan vi hoppar direkt på illuminatitåget.

Hans karriärsroller i ett nötskal:
1. Studerat i Amsterdam.
2. Jobbat på EFTA i Genéve.
3. UD.
4. 1999–2001 var han ambassadör och internationell chefsförhandlare vid Justitiedepartementet
5. Biträdande chef SÄPO: analys och underrätelseverksamhet. (de som kan sin historia bör höra en klocka ringa)
6. Generaldirektör migrationsverket .. här avvecklar han gränskontroller mot öst.
7. Polischef, försvagar organisationen.
8. MSB

Frågan återstår: vem är det som bestämmer att han ska få dessa jobb?
Kan vara så att man anställt honom på naturlig väg då han lär ha gjort ett bra jobb fram till punkt 5, men därefter spårar det ur.

Alltså, från ambassadör och jurist och sedan märkligt nog plötsligt högt uppsatt på säpo, polis och msb. Vem tillsätter honom eller hjälper honom att få jobb? Det är miljonkronorsfrågan!
Vore väl snarast konstigt om inte några tagit chansen att styra och ställa i ankdammen. DE är bara en underhuggare. ”it’s always the same, the name of the game is who do you know higher up”.
__________________
Senast redigerad av Externalist 2019-01-16 kl. 00:56.
Citera
2019-01-16, 12:33
  #842
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Vore väl snarast konstigt om inte några tagit chansen att styra och ställa i ankdammen. DE är bara en underhuggare. ”it’s always the same, the name of the game is who do you know higher up”.

Fortfarande: exakt vilken eller vilka specifica individer är det som anställer honom och vad är dessa specifika individers förstahandsperspektiv (motivation) när de anställer?
Citera
2019-01-16, 14:25
  #843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Fortfarande: exakt vilken eller vilka specifica individer är det som anställer honom och vad är dessa specifika individers förstahandsperspektiv (motivation) när de anställer?
De som ser till att han får sina jobb är de som skaffat sig makt och myndighet att tillsätta personer som de anser vara lojala med den rådande ordningen.
Vi tycks vara överens om att DE inte ges jobben som en konsekvens av sina utomordentliga prestationer, alltså finns det andra bevekelsegrunder. Den dag DE inte längre fyller sin funktion (som politruk) förflyttas han men det kan dröja då hans uppdragsgivare förefaller anse att han gör precis det som förväntas av honom. Som jag tidigare sagt så ser jag det som att i princip hela statsapparaten är infiltrerad och att projektet närmar sig slutet. Liten tuva stjälper ofta stort lass.
Citera
2019-01-16, 14:36
  #844
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
De som ser till att han får sina jobb är de som skaffat sig makt och myndighet att tillsätta personer som de anser vara lojala med den rådande ordningen.
Vi tycks vara överens om att DE inte ges jobben som en konsekvens av sina utomordentliga prestationer, alltså finns det andra bevekelsegrunder. Den dag DE inte längre fyller sin funktion (som politruk) förflyttas han men det kan dröja då hans uppdragsgivare förefaller anse att han gör precis det som förväntas av honom. Som jag tidigare sagt så ser jag det som att i princip hela statsapparaten är infiltrerad och att projektet närmar sig slutet. Liten tuva stjälper ofta stort lass.


Fortfarande, exakt vilka är "dem", vilka specifika individer avgjorde om eliasson skulle få jobben? Vad heter (för -och efternamn), den som anställde honom på MSB exempelvis?
Citera
2019-01-16, 14:49
  #845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Fortfarande, exakt vilka är "dem", vilka specifika individer avgjorde om eliasson skulle få jobben? Vad heter (för -och efternamn), den som anställde honom på MSB exempelvis?
DEs hastiga förflyttning från rikspolischef till MSB anser jag gjordes för att bespara honom frågor om varför polisen inte agerat med förhör och utredningar gällande familjen Nujens samröre med terroristen Akilov, polisen blundar fortfarande. Formellt utsågs DE av regeringen som dock konsekvent viker sig för påtryckningar när statshemligheter anses riskera komma i dagen.
Citera
2019-01-16, 15:21
  #846
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
DEs hastiga förflyttning från rikspolischef till MSB anser jag gjordes för att bespara honom frågor om varför polisen inte agerat med förhör och utredningar gällande familjen Nujens samröre med terroristen Akilov, polisen blundar fortfarande. Formellt utsågs DE av regeringen som dock konsekvent viker sig för påtryckningar när statshemligheter anses riskera komma i dagen.

Du antingen trollar eller är dum i huvudet eller psykotisk. Bara massa vilda lösa sammankopplingar och vaga påståenden. Hejdå.
Citera
2019-01-16, 15:54
  #847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Du antingen trollar eller är dum i huvudet eller psykotisk. Bara massa vilda lösa sammankopplingar och vaga påståenden. Hejdå.
Hoppas att det klarnar för dig. Hejdå.
Citera
2019-01-21, 21:08
  #848
Medlem
Jag har nyss läst en bok av Dag Öhrlund. "Se till mig som liten är". En kriminalroman där den misslyckade omorganisationen av polismyndigheten avhandlas. Rikspolischefen heter Elias Danielsson 😂. Fin omskrivning!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback