Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-11-25, 22:38
  #61
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Antagligen på -1, vad har det med saken att göra? Oavsett vilken våning man ska till trycker man väl först på numret och sen på stängningsknappen, eller missförstår jag nåt?
På ett bättre hotell i denna del av Asien använder de sig oftast av siffror på det sätt som vi västerlänningar känner dem. Du kan dock - på ett lågbudgethotell - råka ut för en hiss där det enbart finns kinesiska tecken.

Titta då noga på knapp-panelen. Den våning som är ingång och utgång brukar ha en särskild färg som igenkänningsbart direkt skiljer sig från de andra.
Citera
2016-11-26, 02:13
  #62
Moderator
Neksnors avatar
Kan man inte bara programmera om de stackars hissar som saknar stäng-knapp så att upprepat tryck på vald våning stänger direkt och skickar iväg hissen? Skulle ju spara tid för ensamåkare, bara att dubbelklicka på önskad våning.
Citera
2016-12-01, 16:58
  #63
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Kan man inte bara programmera om de stackars hissar som saknar stäng-knapp så att upprepat tryck på vald våning stänger direkt och skickar iväg hissen? Skulle ju spara tid för ensamåkare, bara att dubbelklicka på önskad våning.

Det drar el. Elektricitet är dyrt i Kina.
Citera
2016-12-04, 17:13
  #64
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Antagligen på -1, vad har det med saken att göra? Oavsett vilken våning man ska till trycker man väl först på numret och sen på stängningsknappen, eller missförstår jag nåt?

Mitt svar är att du förslagsvis trycker på det våningsplan parkeringsgaraget är beläget på, oavsett om det är på våning -1 eller på våningsplan 7 till 10 (exempel från det mindre trevliga hotellet Prince Palace i Bangkok). Glöm därefter inte att trycka på stängknappen.
Citera
  • 5
  • 6
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2479249

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback