Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-18, 15:00
  #181
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lever Diana Ferch ännu efter nio år som försvunnen?

Citat:
Ursprungligen postat av aza000fraza
Det känns som att anledningen till att hon varken hade med sig mobil eller leg på resan var att antingen ville hon inte bli kontaktad eller förknippad med sin identitet på något sätt. Leva anonym. Eller så ville hon att om hon dog skulle folk ha svårare att spåra eller identifiera henne vilket skulle kunna tyda på ett planerat självmord.

Säkert folk som redan kommit fram till detta men har inte läst hela tråden.

Det låter troligt.

Hon ville leva anonym och av någon anledning försvinna från sin son och övrig familj. Om det var ett planerat självmord så begick hon i a f inte detta med en gång. Det är nu nio år sedan hon lämnade sitt gamla liv bakom sig. Är hon fortfarande i livet? Den kan hon vara men likaväl vara avliden. Om hon har avlidit så har polisen, vad jag känner till, inte identifierat kvarlevorna ifall dessa har påträffats någonstans. Lever hon fortfarande så kan hon mycket väl hålla till i Tyskland men även andra närliggande länder som t. ex. Danmark. Det verkar som om hon har hållit till i gränstrakterna där tidigare.
Citera
2020-12-25, 17:17
  #182
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gåtan Diana Ferch kommer att förbli ouppklarad?

I juni 2021 är det tio är sedan Diana Ferch försvann.

Lämnade allt bakom sig. T. o. m. sin egen son för att "finna sig själv". Kan hon fortfarande vara livet? Hon är numera 35 år och skulle kunna vara det, fast det liv som hon lär ha levt har varit hårt, slitsamt och inte säkert och tryggt. Dessutom lär den försvunna numera ha ändrats utseendemässigt en hel del och lär inte vara lätt att känna igen från de foton som finns på henne som vuxen. Om hon ens är i livet?

Tyvärr tror jag att gåtan Diana Ferch kommer att förbli ouppklarad. Fast jag hoppas förstås att den kommer att bli det.
Citera
2021-09-20, 15:37
  #183
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inga nya vittnesuppgifter om den försvunna?

Fröken Ferch har nu varit försvunnen under drygt 10 års tid.

Inga nya vittnesiakttagelser av henne? Är hon fortfarande i livet? Ja det finns många frågor om den försvunna som bara försvann från nära och kära och som sedan aldrig kom att höra av sig till dem. Inte ens till sin son. Åtminstone inte vad jag känner till.

Även om hon skulle vara livet så kan det vara mycket svårt att känna igen henne. Dessa 10 år har naturligtvis satt sina spår.
Citera
2021-09-25, 18:41
  #184
Medlem
Ja tänker så här att det finns ju de här fallen där folk blir kidnappade och hålls fångna av förövaren i nån bunker källare eller annat utrymme. Skulle det vara rimligt i det här fallet, skogområdet hon skulle campa i var ju glesbefolkat alltså borde det vara lättare få en person med sig ifrån ett sånt område. Det kan va en eller flera gärningmän och hon kanske lever, kanske även barn?
Citera
2021-09-26, 14:02
  #185
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan ha befunnit sig i Danmark ett tag?

Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja tänker så här att det finns ju de här fallen där folk blir kidnappade och hålls fångna av förövaren i nån bunker källare eller annat utrymme. Skulle det vara rimligt i det här fallet, skogområdet hon skulle campa i var ju glesbefolkat alltså borde det vara lättare få en person med sig ifrån ett sånt område. Det kan va en eller flera gärningmän och hon kanske lever, kanske även barn?

Din teori kan förstås vara möjlig eftersom ingen vet vad som har hänt henne men jag tror att fröken Ferch försvann frivilligt.

Det finns ju vissa iakttagelser som verkar vara den försvunna långt senare efter att hon tältade i skogsområdet. Fröken Ferch verkar bl. a. som han kan ha hållit till i gränstrakterna Tyskland-Danmark. Hon kan ev. ha befunnit sig i Danmark ett tag.
Citera
2021-09-26, 14:20
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Din teori kan förstås vara möjlig eftersom ingen vet vad som har hänt henne men jag tror att fröken Ferch försvann frivilligt.

Det finns ju vissa iakttagelser som verkar vara den försvunna långt senare efter att hon tältade i skogsområdet. Fröken Ferch verkar bl. a. som han kan ha hållit till i gränstrakterna Tyskland-Danmark. Hon kan ev. ha befunnit sig i Danmark ett tag.

Jo jag läste även dessa och visst kan hon försvunnit friviligt ev. varit i DK och lyckats försvinna i mängden. Men tycker ändå att som "hemlös" och att det rör sig i närtid (10 år) sedan, ändå vara rätt svårt att inte bli kontrolerad av polis eller andra myndigheter. Sen om psykiska hälsan sviktar kan man verkligen hålla sig undan då?
Citera
2021-09-26, 19:11
  #187
Medlem
Skaraborg2s avatar
Numera bör hon vara svår att känna igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Jo jag läste även dessa och visst kan hon försvunnit friviligt ev. varit i DK och lyckats försvinna i mängden. Men tycker ändå att som "hemlös" och att det rör sig i närtid (10 år) sedan, ändå vara rätt svårt att inte bli kontrolerad av polis eller andra myndigheter. Sen om psykiska hälsan sviktar kan man verkligen hålla sig undan då?

Vi vet förstås inte om hon fortfarande är i livet.

Så länge hon inte blir gripen för att ha begått kriminella handlingar så har hon goda möjligheter att hålla sig undan. Tyskland är stort (+närliggande länder) samt hennes utseende har förändrats mycket och är säkerligen svår att känna igen från de foton som finns på henne. Det finns ställen där hon kan få ett varmt mål mat utan att behöva uppvisa lägg. Fröken Ferch kan ha ett lägg men i s f numera inget äkta.

Hon kan ha blivit stoppad av polisen men har hon inget gjort behöver det inte bli mer än ett samtal. Under förutsättning att hon klarar av ett sådant på ett normalt sätt. Var hon bor till stor del någonstans vet vi inte men kan vara Hotell Fria Luften. Slängd mat och gamla kläder går att hitta i containers.

Mycket av intressant information finns i trådstarten och kommande inlägg på sidan ett av BAB7.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-09-26 kl. 19:28.
Citera
2021-09-26, 22:27
  #188
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

https://unidentified.wikia.org/wiki/Diana_Ferch

Här framkommer en sak jag inte tror att jag har sett förut.

Fröken Ferch använder/använde glasögon. Classification: Endangered missing.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-09-26 kl. 22:32.
Citera
2022-08-21, 14:10
  #189
Medlem
Skaraborg2s avatar
Några nya uppgifter?

Har det ev. framkommit några uppgifter gällande det här försvinnandet.

Diana Ferch anmäldes försvunnen den 28 Juni 2011 så hon har nu varit försvunnen i drygt 11 år. Kan hon fortfarande vara i livet? Den sista säkra iakttagelsen av henne skedde i Gûstrow.

Uppdaterad 2022-08-03:

https://int-missing.fandom.com/wiki/Diana_Ferch

Citat:

"She started on June 26, 2011 in Rostock and was seen one day later in Güstrow."
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-08-21 kl. 14:21.
Citera
2022-08-22, 18:35
  #190
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer vi någonsin få svar på våra frågor?

Publicerat 2021-03-31:

https://germanmissing.blogspot.com/2...erch-2011.html

Intressant läsning även om jag inte förstår allt. Tyvärr enbart på tyska. Här tas bl. a. upp ett antal intressanta teorier. Bl. a. den här teorin som jag citerar:

"1. Theorie "Neues Leben begonnen"

Hat Diana tatsächlich komplett mit ihrem alten Leben gebrochen und ein neues Leben begonnen?"


Kan detta vara den riktiga orsaken bakom hennes förvinnande? Kan vara men hon kan också blivit mördad, avlidit av sjukdom eller genom en olycka?

Kommer vi någonsin få svar på vad som hände Diana Ferch och varför?
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-08-22 kl. 18:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback