Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 18:54
  #121
Moderator
pudelluss avatar
Niebüllvittnena är ju tydligen säkra på sin sak och har lämnat uppgifter de inte skulle ha känt till om de inte träffat henne. Finns det något hos dessa vittnen i Niebüll och Friedrichstadt som kunnat ifrågasättas?

Annars verkar det inte helt orimligt att något inträffat i eller nära nationalparken i nordöstra Tyskland, exempelvis att hon drunknat i en sjö vid fall eller självmord, eller genom att hon gått ner sig i en våtmark. Vid planerat sjöbad borde väl bagaget ha hittats? En av Tysklands största sjöar finns i området.
__________________
Senast redigerad av pudellus 2018-06-21 kl. 19:06.
Citera
2018-06-21, 19:02
  #122
Medlem
Skaraborg2s avatar
Diana Frechs försvinnande - ett hopplöst fall.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det är ju ett hopplöst företag, att spekulera i var hennes kropp kan finnas - om hon nu inte är i livet.

Jag har funderat lite på TV-programmet om henne. Olika scenarier, som jag anser möjliga:

- Död genom olyckshändelse. Mycket osannolikt, då kroppen aldrig påträffats.

- Börjat ett nytt liv någon annanstans. Skulle kunna vara möjligt, men hennes personlighet talar emot det. Hon verkar inte ha varit en kvinna med vare sig ambitioner eller visioner. Inga uppgifter om någon ny man finns. Hennes vuxna liv hade präglats av en lätt bohemisk livsföring utan vidare drivkraft; flera oavslutade utbildningar och långa perioder med socialbidrag. Det är oklart, men det skulle inte förvåna mig ifall hon aldrig varit utomlands. Jag har tidigare ansett detta scenario tänkbart, men tror inte längre på det.

- Mördad av okänd/tillfällig bekantskap. Möjligt, men varför skulle denne gömma undan kroppen ifall de träffats på neutral plats? Dessutom är det inte särskilt ofta man riskerar möta skumma typer under skogspromenader i Tyskland.

- Hemlös och psykiskt sjuk. Inte helt omöjligt, men det torde vara mycket svårt att överleva i hela 7 år på det sättet. Att hon som fullt frisk skulle valt det, anser jag uteslutet.

- Självmord. Fullt möjligt, och kanske trots allt det mest sannolika, tyvärr. En 27-årig kvinna, vars vuxna liv innefattat motgångar och besvikelser. Som just hoppat av en socialassistentutbildning. En människa utan vidare energi. Kanske orkade hon inte längre?

Det har du i o f s rätt i. Jag tycker faktiskt att hela Dianas försvinnande är ett ganska hopplöst fall. Vi vet ju i stort sett ingenting så vi får hålla oss till just spekulationer.

Av de fem teorier du tar upp kan alla vara fult möjliga. Själv kan jag inte utesluta någon av dem.

Vare sig hon fortfarande skulle vara i livet eller skulle vara avliden så kan jag inte på något sätt, som det i a f ser ut just nu, se att hennes försvinnande skulle kunna klaras upp.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-06-21 kl. 19:04.
Citera
2018-06-21, 19:51
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Niebüllvittnena är ju tydligen säkra på sin sak och har lämnat uppgifter de inte skulle ha känt till om de inte träffat henne. Finns det något hos dessa vittnen i Niebüll och Friedrichstadt som kunnat ifrågasättas?

Annars verkar det inte helt orimligt att något inträffat i eller nära nationalparken i nordöstra Tyskland, exempelvis att hon drunknat i en sjö vid fall eller självmord, eller genom att hon gått ner sig i en våtmark. Vid planerat sjöbad borde väl bagaget ha hittats? En av Tysklands största sjöar finns i området.
Den privata detektorn Rainer Elsner, som beställdes av familjen, tvivlar på att mötet i Niebüll faktiskt involverade Diana Ferch.Till skillnad från polisforskarna tror Elsner att spåret leder till Diana på Güstrow, där hon senast settes den 27 juni 2011 utan tvekan. "Vi fortsätter att fokusera på miljön på Güstrower-stationen," sade Elsner. https://www.nordkurier.de/mecklenbur...137649106.html
Citera
2018-06-21, 22:00
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Niebüllvittnena är ju tydligen säkra på sin sak och har lämnat uppgifter de inte skulle ha känt till om de inte träffat henne. Finns det något hos dessa vittnen i Niebüll och Friedrichstadt som kunnat ifrågasättas?

Annars verkar det inte helt orimligt att något inträffat i eller nära nationalparken i nordöstra Tyskland, exempelvis att hon drunknat i en sjö vid fall eller självmord, eller genom att hon gått ner sig i en våtmark. Vid planerat sjöbad borde väl bagaget ha hittats? En av Tysklands största sjöar finns i området.

Jag är skeptisk till Niebüllvittnena. Mycket beroende på vittnenas, som jag uppfattat det, relativt höga ålder, men också därför att vittnesiakttagelsen ska ha gjorts så sent som i januari 2013. Det verkar inte rimligt att Diana skulle ha vandrat runt i Nordtyskland i halvtannat år - såvida hon inte blivit psykiskt sjuk, men i så fall torde dessa vittnen ha märkt det.

Som sagt, olycksscenariot är för mig det minst sannolika.
Citera
2018-06-21, 22:03
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Den privata detektorn Rainer Elsner, som beställdes av familjen, tvivlar på att mötet i Niebüll faktiskt involverade Diana Ferch.Till skillnad från polisforskarna tror Elsner att spåret leder till Diana på Güstrow, där hon senast settes den 27 juni 2011 utan tvekan. "Vi fortsätter att fokusera på miljön på Güstrower-stationen," sade Elsner. https://www.nordkurier.de/mecklenbur...137649106.html

I Güstrow ringde hon sin man från en mobiltelefon hon fått låna av en äldre herre. Det vittnesmålet får därför anses mycket trovärdigt.
Citera
2018-06-21, 22:05
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det har du i o f s rätt i. Jag tycker faktiskt att hela Dianas försvinnande är ett ganska hopplöst fall. Vi vet ju i stort sett ingenting så vi får hålla oss till just spekulationer.

Av de fem teorier du tar upp kan alla vara fult möjliga. Själv kan jag inte utesluta någon av dem.

Vare sig hon fortfarande skulle vara i livet eller skulle vara avliden så kan jag inte på något sätt, som det i a f ser ut just nu, se att hennes försvinnande skulle kunna klaras upp.

Du lutar mest åt mord, om jag inte tar fel?

Varför lämnade Diana sin mobiltelefon hemma? Hur ska man tolka det?
Citera
2018-06-21, 22:49
  #127
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bohemisk livsföring.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Du lutar mest åt mord, om jag inte tar fel?

Varför lämnade Diana sin mobiltelefon hemma? Hur ska man tolka det?

Nej jag lutar inte mest åt mordteorin. Visst kan det vara möjligt men är nog den teorin som jag tror minst på. Åtminstone vad jag hittills har fått reda på vilket i o f s inte är så mycket.

En ensam, kanske psykiskt sjuk person med dålig ekonomi gör att man förstås tänker på självmord. Jag kan också tänka mig en olycka. Om hon nu inte längre skulle vara i livet.

Om jag nu skulle spekulera så skulle det inte förvåna mig om hon ändå inte kan fortfarande befinna sig bland de levandes antal. Kanske har hon börjat om sitt liv med en person med samma bohemiska livsföring som hennes men med drivkraft och visioner. Troligtvis då en man i en helt annan del av Tyskland.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-06-21 kl. 22:56.
Citera
2018-06-21, 23:14
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej jag lutar inte mest åt mordteorin. Visst kan det vara möjligt men är nog den teorin som jag tror minst på. Åtminstone vad jag hittills har fått reda på vilket i o f s inte är så mycket.

En ensam, kanske psykiskt sjuk person med dålig ekonomi gör att man förstås tänker på självmord. Jag kan också tänka mig en olycka. Om hon nu inte längre skulle vara i livet.

Om jag nu skulle spekulera så skulle det inte förvåna mig om hon ändå inte kan fortfarande befinna sig bland de levandes antal. Kanske har hon börjat om sitt liv med en person med samma bohemiska livsföring som hennes men med drivkraft och visioner. Troligtvis då en man i en helt annan del av Tyskland.

men hon är på väg till vänner och barn, det talar mot självmord, ja hon var på en plats där hon behövde byta betesmarker, men hon planerade att träffas de kjæreste hon hade, jag tror att något hände runt miljön vid stationen, hvor de fann olika sex grejer og trusor fra barn og kvinnor osv
Citera
2018-06-21, 23:50
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
men hon är på väg till vänner och barn, det talar mot självmord, ja hon var på en plats där hon behövde byta betesmarker, men hon planerade att träffas de kjæreste hon hade, jag tror att något hände runt miljön vid stationen, hvor de fann olika sex grejer og trusor fra barn og kvinnor osv

Hon hade ju givit sig iväg från vänner och barn! Vad hon i grund och botten planerade, vet vi inte. Hon hade givit sig iväg utan mobiltelefon, troligen fanns det en speciell orsak till det.

Vad skulle ha hänt vid stationen? Diana var ju en vuxen kvinna på 27 år. Inte troligt, att hon skulle kommit i samspråk med någon sleezebag.
Citera
2018-06-21, 23:54
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Hon hade ju givit sig iväg från vänner och barn! Vad hon i grund och botten planerade, vet vi inte. Hon hade givit sig iväg utan mobiltelefon, troligen fanns det en speciell orsak till det.

Vad skulle ha hänt vid stationen? Diana var ju en vuxen kvinna på 27 år. Inte troligt, att hon skulle kommit i samspråk med någon sleezebag.


hun hadde avtalt å treffe familie, barn den 11. juli 2011, ingen aldersgrense for å råka utfor sleezebags
Citera
2018-06-22, 00:09
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
hun hadde avtalt å treffe familie, barn den 11. juli 2011, ingen aldersgrense for å råka utfor sleezebags

"Nordkurier" rapporterte at i det forlatte skuret, har en tilsynelatende seksuelt forstyrret person tilbrakt mange år med sine perverse fantasier. Eiendommen, som ligger bak en tett hekk i nærheten av stasjonen, er bare noen få meter unna stien som den 26 år gamle ble påvist å se sist

https://www.svz.de/regionales/meckle...id6618451.html
Citera
2018-06-22, 11:16
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
hun hadde avtalt å treffe familie, barn den 11. juli 2011, ingen aldersgrense for å råka utfor sleezebags

Visserligen - men hon hade ändå lämnat hemmet - utan mobiltelefon - för att göra en längre vandring i skogen...

Hur skulle hon ha råkat ut för en sleezebag? Om hon endast dagtid vistades i stadsbebyggelse/på mindre orter - vilket man väl får förmoda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback