Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-19, 01:08
  #1
Medlem
TrotsTrollets avatar
Gick förbi Ica idag, där möttes jag av den fulaste och mest obekväma reklamkampanjen på länge.
På reklamtavlorna syns det pepparkakor/någon sorts bulle vad jag minns. Tillsammans med texterna: smygstarta julmyset! och baka och spara!/baka och frys in till jul!. Det är alltså två olika tavlor på samma tema. Dessa reklamtavlor är så extremt fula. Och än mer konstiga. Så jag undrar över ett par saker, hjälp mig förstå detta. Snälla!


VARFÖR skulle jag vilja julbaka pepparkakor i mitten av november, för att sedan äta de dammiga fanskapen i december?
Tycker ni också att kampanjen är lite skum/malplacerad, eller överreagerar jag igen?
Vilka liknande kampanjer har ni sett, på temat jul i oktober?

Kan behöva tilläggas att texterna kanske inte är helt exakta, eftersom jag inte hittade kampanjen nu på nätet. Men hittar någon bilderna vore det fint om denne kunde länka

//Trollet
__________________
Senast redigerad av TrotsTrollet 2014-11-19 kl. 01:11.
Citera
2014-11-19, 06:58
  #2
Medlem
Gabriel Knights avatar
Ja jag såg det också men värst var ändå Coop som veckan innan Allhelgona julpyntade och spelade Hej tomtegubbar och annan julmusik.
HALLÅ AFFÄRSIDKARE: JAG VILL INTE HÖRA JULMUSIK I OKTOBER!!!!

Flera kunder reagerade och skällde på biträdena så till slut stängdes julmusiken av men tomtarna och julpyntet låg kvar förstås.

Jag tycker att man förstör julen om man börjar "fira" den för tidigt i affärerna med julmusik och julpynt redan i oktober och ICAs kampanj är ju enbart tramsig. Ingen vill väl äta frysta bullar till jul utan man vill ha färska bakverk att bjuda på.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2014-11-19 kl. 07:06.
Citera
2014-11-19, 07:17
  #3
Medlem
shrimpflavors avatar
Julen blir mer och mer Amerikaniserad. Det handlar mer och mer om att sälja så mycket som möjligt.
Video related: http://youtu.be/LYb3o8irBQM
__________________
Senast redigerad av shrimpflavor 2014-11-19 kl. 07:24.
Citera
2014-11-19, 11:52
  #4
Medlem
Truffs avatar
Julen har inte samma betydelse som förr i världen utan nu handlar det enbart om en sak:
TJÄNA PENGAR !!!
Citera
2014-11-19, 12:25
  #5
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truff
Julen har inte samma betydelse som förr i världen utan nu handlar det enbart om en sak:
TJÄNA PENGAR !!!


Just det, gemenskapen och glädjen kring julen är borta pga detta. Även skyltsöndagen har man förstört pga att man slänger fram julsakerna redan i oktober. När jag var liten så hade varje affär gjort fint i fönstren och exakt kl 12 på skyltsöndagen så tog man bort skynkena och man kunde se vilka fina saker som affären hade att sälja till jul. NK hade alltid ett fint skyltfönster till skyltsöndagarna som man tryckte sin lilla näsa mot för att se allt som fanns och rörde på sig när man var liten.
Dagens affärsidkare är precis som Karl Bertil Jonssons pappa, snåla och pengasuktande människor som inte förstår att julen handlar om så mycket mer än pengar och om vem som får dyrast och flest julklappar. Julen är glädjens och gemenskapens tid där det inte gör så mycket om man bara får ett par bomullssockar.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2014-11-19 kl. 12:27.
Citera
2014-11-20, 13:18
  #6
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ja jag såg det också men värst var ändå Coop som veckan innan Allhelgona julpyntade och spelade Hej tomtegubbar och annan julmusik.
HALLÅ AFFÄRSIDKARE: JAG VILL INTE HÖRA JULMUSIK I OKTOBER!!!!

Flera kunder reagerade och skällde på biträdena så till slut stängdes julmusiken av men tomtarna och julpyntet låg kvar förstås.

Jag tycker att man förstör julen om man börjar "fira" den för tidigt i affärerna med julmusik och julpynt redan i oktober och ICAs kampanj är ju enbart tramsig. Ingen vill väl äta frysta bullar till jul utan man vill ha färska bakverk att bjuda på.

Precis!!!
Jag vill heller inte ha något jävla girigt julfirande i oktober. Man glömmer lätt bort att se allt det fina med hösten. Och sen när julen väl kommer och går på ett par dagar, så brukar det bli ett extremt antiklimax. Eftersom affärerna gått och "julmyst" sen i oktober. När tiden föe jul väl är inne så vill jag inte se någon mer jul. Affärerna har redan proppat mig överfull med jul i ett par månader då...
Citera
ica

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback