Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-19, 02:46
  #217
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
En kvinnofri månad på krogen blir ju precis lika meningslös, fast där skulle man i alla fall få uppleva hyffsat rena toaletter...

Det finns ju redan lesbiska krogar där män är portade, så han som skrev artikeln verkar inte vara särskilt svensk. Även bögkrogar har ju funnits länge, men där släpps ju även tjejer in å andra sidan.
Citera
2016-07-19, 06:11
  #218
Medlem
OK, är i princip nykterist och går aldrig ut på krogen numera, så jag bryr mig inte.
Citera
2016-07-19, 06:28
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
http://nyheter24.se/nyheter/kronikor...anad-pa-krogen

Hur kan det ens vara tillåtet att skriva något sådant? Byt ut ordet man mot invandrare och det skulle aldrig fått synas i media.

Vill man verkligen angripa problemet med dessa sexuella övergrepp måste först statistik presenteras över gärningsmännen. Den måste fram nu!

För övrigt, vad är Nyheter 24 för skit?
Wiki: Nyheter24 fick i samband med starten 2008 kritik för att bryta mot kollektivavtal genom att ha oavlönade praktikanter som anställda.
__________________
Senast redigerad av Sunmoonandstars 2016-07-19 kl. 06:31.
Citera
2016-07-19, 06:55
  #220
Medlem
En artikel skriven för att provocera - så uppfattar jag den

Man kan inte generalisera och säga att "alla män är svin" eller "alla kvinnor är manshatande feminister"...osv

Men det han säger är än mer aktuellt idag och vad man ska göra åt problemet det har jag inte kommit underfund med - än

Att invandrarkillar öppet visar sitt kvinnohat - det vet vi som är ute och rör oss i verkligheten
Svenska killar kan dom också men det blir lite mer subtilt och dom är oftast ensamvargar till skillnad mot invandrarkillar som kränker i grupp

Men barn som växer upp idag, 10-12 åringar och yngre, dessa generationer har jag stort hopp för
Dom har sett hur äldre generationer både super och jävlas, dom tycker dessutom att det är naturligt att umgås med alla oavsett kön eller nationalitet
Citera
2016-07-19, 08:59
  #221
Medlem
Registrera man ens kön på förövaren? Hur vet vi att det inte är kvinnor som ligger bakom?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback