Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-01-11, 00:52
  #25
Avstängd
lusen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Känner verkligen med dig!

Få inte panik bara och rusa iväg på något dumt.
Har du någon reservplan, typ lägga in dig?

Du får inte ge upp nu, kämpa!

Känn inte med mig, utan med min barn och tjej. För åker jag dit och soc blir inkopplat så tar de barnen och familjen splittras. Jag har körkort, bil, bor i BR, aldrig suttit i fängelse. Så jag har hög funktionsnivå trots omfattade djup i min inre misär. Det är helt ofattbart att jag kan leva så dubbelt som jag gör och har gjort... Men soc och vården har ju en viss koll på mig och de tror att jag är ren sen 2011. Är jag positiv t.ex. på heroin så händer massa saker antagligen. Så det får inte hända. Det är därför jag måste sluta. Men det ger mig inget heller längre.

Nej, jag har ingen plan B. Jo, jag har en plan B och du kanske anar vad den är; en grej man inte kan säga. Den svaga punkten är sysselsättning och motivation efter detoxen. Men jag tänker gå till NA. De samlas 500meter därifrån jag bor. Det tänker jag göra.

-------

har dessvärre självmedicinerat igen med Palexia, lyrica, imovane, stesolid; och är stabiliserad nu.

"apoteket" är ett problem har jag nu förstått precis som du antydde , jag fortsätter att knarka om än på en lägre nivå, det är sanningen, jag måste tänka ut något för att bryta det. Min "master plan" var behäftad med ett allvarlig fel....alltså.
Man kan inte köra på det här sättet som jag gör. Vi får se hur det här faller ut, om det leder till drogfrihet eller ej.
T o m svettningarna har gått över nu när jag har tagit min nattcocktail, av samma klass som tidigare.
Citera
2015-01-11, 11:28
  #26
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Känn inte med mig, utan med min barn och tjej. För åker jag dit och soc blir inkopplat så tar de barnen och familjen splittras. Jag har körkort, bil, bor i BR, aldrig suttit i fängelse. Så jag har hög funktionsnivå trots omfattade djup i min inre misär. Det är helt ofattbart att jag kan leva så dubbelt som jag gör och har gjort... Men soc och vården har ju en viss koll på mig och de tror att jag är ren sen 2011. Är jag positiv t.ex. på heroin så händer massa saker antagligen. Så det får inte hända. Det är därför jag måste sluta. Men det ger mig inget heller längre.

Nej, jag har ingen plan B. Jo, jag har en plan B och du kanske anar vad den är; en grej man inte kan säga. Den svaga punkten är sysselsättning och motivation efter detoxen. Men jag tänker gå till NA. De samlas 500meter därifrån jag bor. Det tänker jag göra.

-------

har dessvärre självmedicinerat igen med Palexia, lyrica, imovane, stesolid; och är stabiliserad nu.

"apoteket" är ett problem har jag nu förstått precis som du antydde , jag fortsätter att knarka om än på en lägre nivå, det är sanningen, jag måste tänka ut något för att bryta det. Min "master plan" var behäftad med ett allvarlig fel....alltså.
Man kan inte köra på det här sättet som jag gör. Vi får se hur det här faller ut, om det leder till drogfrihet eller ej.
T o m svettningarna har gått över nu när jag har tagit min nattcocktail, av samma klass som tidigare.
Du har satt dig själv i skiten. I alla fall tror du det, jag är inte så säker på det. Då menar jag din situation gentemot samhället.

Jag levde också i alla år ett "normalt" liv till det yttre. Kraschade första gången -09. Då rejält med dille och akuten/sjukskrivning. Hemliga jag berättade aldrig om alla piller utan skyllde allt på alkoholen.
Nya kraschen -12 så var det totalkrasch och inget kunde hållas hemligt längre.
Kan bara tala för mig och jag har inte fått några konsekvenser map körkort, jobb e.dyl.

Vet egentligen inte vad du har för alternativ OM du inte lyckas på egen hand.
OM du misslyckas förlorar du ju i alla fall din familj och i slutändan ditt liv. Det är väl egentligen inte ett alternativ, utan en konsekvens.

Om
det värsta händer tycker jag inte du ska invänta konsekvensen utan att prova allt du kan.
Du har ju i det läget absolut inget att förlora, men ditt liv och din familj att vinna.

Gå till NA, absolut! Du kan få stöd och råd där på ett sätt som är svårt att få på annat håll.

/Lycka till med dina beslut.
Citera
2015-02-09, 13:27
  #27
Medlem
Oddepis avatar
Hej! Håller på att ta mig igenom en AT på fentanylplåster (tuggat) som jag har gjort i cirka 3 månader. Tram och sub har varit huvudsaklig drog i cirka 8-9 år i mitt liv med en ren period på ett halvår för cirka 2 år sedan. Att få ha tillgång till FB har hjälpt mig mycket men jag vill ha lite tips på hur jag tar mig igenom detta helvetet på bästa sätt. Jag kan inte sjuka mig eller gå under jorden pga familjelivet. Finns ingen i hela världen som vet vad jag pysslar med. Det är jobbigt i sig men långt ifrån det värsta. Jag har köpt på mig en hel del dimor och det är det jag har stoppat i mig hela dygnet.
Jag har lite buprenorfin som jag snortade inatt när myrkrypningarna kom. Tyvärr kände jag ingen effekt av det så det blev till slut att jag tog alkohol i stor dos för att få sova lite.

Men till min fråga; Hur använder jag buprenorfin på bästa sätt? Hur många dagar tror ni att jag behöver använda det för att bli kvitt fentanyl-AT? Mitt mål är att bli helt drogfri och vill därför inte riskera en AT på buprenorfin också.
Citera
2018-12-30, 05:32
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddepi
Hej! Håller på att ta mig igenom en AT på fentanylplåster (tuggat) som jag har gjort i cirka 3 månader. Tram och sub har varit huvudsaklig drog i cirka 8-9 år i mitt liv med en ren period på ett halvår för cirka 2 år sedan. Att få ha tillgång till FB har hjälpt mig mycket men jag vill ha lite tips på hur jag tar mig igenom detta helvetet på bästa sätt. Jag kan inte sjuka mig eller gå under jorden pga familjelivet. Finns ingen i hela världen som vet vad jag pysslar med. Det är jobbigt i sig men långt ifrån det värsta. Jag har köpt på mig en hel del dimor och det är det jag har stoppat i mig hela dygnet.
Jag har lite buprenorfin som jag snortade inatt när myrkrypningarna kom. Tyvärr kände jag ingen effekt av det så det blev till slut att jag tog alkohol i stor dos för att få sova lite.

Men till min fråga; Hur använder jag buprenorfin på bästa sätt? Hur många dagar tror ni att jag behöver använda det för att bli kvitt fentanyl-AT? Mitt mål är att bli helt drogfri och vill därför inte riskera en AT på buprenorfin också.
Finns uttrappning rek av sjukhus långt/kort schema om du googlar. Psykiskt får jag noll AT av sub..... fysiskt som alla opiater...en månader lång kamp mot benvärk/myrkrypningar o nysattacker.

Nu sitter jag på drogsidan och googlar igen ( efter elva månader sedan jag trappade sub )
Beror på akut skada/op där sjukvården ger opiater men naturligtvis inte tillräckligt för att en gammal heroinist ska bli smärtlindrad lång historia, men nu har jag kanske AT har aldrig varit med om ngt liknande. Naturligtvis får man som klassad narkoman inget utskrivet, hade tillgång till lite tramadol/ och ett fentanyl plåster. 48 timmar sedan jag vart utan och det enda jag har är magproblen.
Fattar inte brukar börja med frossa, nysningar, (sex till tolv timmar)) sedan magen och sedan värk/myrkrypningar???
Blir det värre än magen om det är det enda? Har fått morfin, oxycontin på sjukhus. Sedan kompletterat med diverse en vecka. Sista var tramadol.
Nojig för att detta ska förstöra nyår? Är det annorlunda att gå CT från heroin/ fenta eller kliva av annat
Någon som har kołl????
Delar upp i två poster, besserwisser när det gäller kliva av Opi så blir lite långt....
Citera
2018-12-30, 06:02
  #29
Medlem
Ok besserwisser, men CT från opi händer ibland ofrivilligt och ibland frivilligt.
MIN erfarenhet ( alla är väl olika)
1. Bäst om du har någon långtidsverkande benso hemma ( har själv eftersom jag inte är bensotorsk)
2. Om det finns öppet apotek; dimor ( loperamid) postafen och Ipren ( prio =loperamid vid ekonomiska problem)
3. Lite alkohol kan vara bra mot värk, men det hinns med att skaffa sedan.

Om jag Måste eller råkar få kliva av akut.....
Smäller i mig fem stess förebyggande och två dimor förebyggande....
Sedan håller jag mig varm framför TVn. Räknar med en vecka ca. Man får ( jag får) ingen AT för att jag äter benso i mängder och sedan tvärslutar)Postafen om du kräks. Dimor mot diarré. Båda nödvändiga om du måste gå ifrån toaletten och handla t e x. Vätska, vätska, vätska, så mkt det går, vitaminer känns mer som inbillning.
De som förespråkar träning har antingen inte haft AT på riktigt eller så menar de senare mot seghet. Dusch eller badkar är däremot underbar hjälp. De ( skumma) människor som tycker loperamid funkar mot annat än magproblen har en konstig kropp där det tas upp i tarmen och passerar blod/hjärnbarriären.
Håller mig därför till rek dos för diarré.

Japp: hur man avgiftar sig utan psykkontakt...
Tillägg inlåst på psyket med tunna filtar och dömande personal , även om du får subschema så mår jag bäst hemma. T om varmvatten begränsning i duschen!!!
Citera
2018-12-30, 14:15
  #30
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever
Ok besserwisser, men CT från opi händer ibland ofrivilligt och ibland frivilligt.
MIN erfarenhet ( alla är väl olika)
1. Bäst om du har någon långtidsverkande benso hemma ( har själv eftersom jag inte är bensotorsk)
2. Om det finns öppet apotek; dimor ( loperamid) postafen och Ipren ( prio =loperamid vid ekonomiska problem)
3. Lite alkohol kan vara bra mot värk, men det hinns med att skaffa sedan.

Om jag Måste eller råkar få kliva av akut.....
Smäller i mig fem stess förebyggande och två dimor förebyggande....
Sedan håller jag mig varm framför TVn. Räknar med en vecka ca. Man får ( jag får) ingen AT för att jag äter benso i mängder och sedan tvärslutar)Postafen om du kräks. Dimor mot diarré. Båda nödvändiga om du måste gå ifrån toaletten och handla t e x. Vätska, vätska, vätska, så mkt det går, vitaminer känns mer som inbillning.
De som förespråkar träning har antingen inte haft AT på riktigt eller så menar de senare mot seghet. Dusch eller badkar är däremot underbar hjälp. De ( skumma) människor som tycker loperamid funkar mot annat än magproblen har en konstig kropp där det tas upp i tarmen och passerar blod/hjärnbarriären.
Håller mig därför till rek dos för diarré.

Japp: hur man avgiftar sig utan psykkontakt...
Tillägg inlåst på psyket med tunna filtar och dömande personal , även om du får subschema så mår jag bäst hemma. T om varmvatten begränsning i duschen!!!
Träning under avtändningen är ju omöjligt. Hur fan ska man orka träna när man knappt orkar gå från sängen till kylskåpet. Men träning brukar rekommenderas vid den postakuta avtändningen.
Citera
2019-01-15, 15:56
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Träning under avtändningen är ju omöjligt. Hur fan ska man orka träna när man knappt orkar gå från sängen till kylskåpet. Men träning brukar rekommenderas vid den postakuta avtändningen.

Jo som jag sa..senare när AT är överlevd....
Citera
2019-03-21, 23:08
  #32
Medlem
Lost1nwonderlands avatar
Har vart ifrån drabbet (iv) en å en halv vecka nu, frossningarna vill ej försvinna
Har tillgång till treo comp tänkte om det hade vart lindrande i låga doser 2 tabletter (60mg kodein) eller skjuta på det bara?
Citera
2019-03-22, 03:28
  #33
Avstängd
BroderQuetzalcoatls avatar
Fattar inte varför folk kör cold turkey! Påfrestande för kroppen.
Köp vallmo te, metadon eller subutex, vänta till ni börjar känna AT, inta substans, alla jobbiga symptom försvinner, gå och lägg dig, vakna helt "clean" utan AT som kommer tillbaka.
Citera
2019-09-26, 01:54
  #34
Medlem
Jag personligen kan säga såhär om promenader. "man tvingar sig ut på en för att det gör att man mår lite bättre".
Men att träna är enligt mig helt uteslutet när man knapp kan stå utan "hjälpmedel" i cirkulationen..
Citera
2019-09-26, 12:17
  #35
Avstängd
KringExs avatar
Om man är beroende av en korttidsverkande opiat, Heroin eller Morfin så är det ganska enkelt; Trappa ner på egen hand så mkt du klarar av. Klara du bara av att trappa ner lite eller inget alls så blir det lite jobbigare och lite dyrare.
Det du behöver är:
Lyrica och Loperamid
och eventuellt några insomningstabletter (Imovane) eller valfri benso om du skulle ha svårt att sova trotts Lyrican

Det fina med korttidsverkande opiater är att avtändningen går över fort, absolut max två veckor. Så du behöver inte vara orolig för att skapa ett nytt beroende av Lyrica (eller benso om du måste äta det)
Lyrica är ett helt fantastisk läkemedel för att bota opiatavtändningar. Den tar bort en hel del smärta, du slipper må psykiskt dåligt och ofta fungerar dom bra att sova på.
Loperamid är inget måste enligt mig men det kan ju vara skönt om magen fungerar någorlunda.

Hur mycket du ska dosera Lyrican är svårt att svara på. Det beror helt på hur dåligt du mår under avtändningen. Börja med 300 mg och känn efter. Om det fortfarande känns jobbigt efter 3 timmar så ta 300 mg till. En del klarar sig säkert fint på 300 mg medans andra kanske behöver 900 mg. Dosera 2-3 gånger per dag.
En väldigt viktig grej!; Om du aldrig har ätit Lyrica förut så kommer du kanske uppleva att mår väldigt bra av Lyrica. Eufori är en vanlig biverkning på denna medicin. Dock stiger toleransen väldigt fort för den egenskapen, så om du tycker att t ex 300 mg Lyrica fungerade bra mot opiatavtändningen men att du dag 3 inte får den där euforiska känslan av Lyrica, HÖJ INTE DOSEN! Lyrican är till för att lindra din avtändning, inget annat. Höjer du dosen för att få uppleva Lyricans euforiska egenskaper så finns det stor risk att du fortsätter att äta den även när din avtändning är över. Så det krävs lite disciplin!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback