Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-18, 10:09
  #1
Medlem
Vem kan denna pigge 70 åring vara som snor ett hundratal cyklar i Vadstena? Bör väl tagit mer än nån månad med skulle jag tro?
http://www.metro.se/nyheter/tjuven-h...!Xy3HJIQ0pBCY/
Citera
2014-11-18, 10:23
  #2
Medlem
Infernals avatar
Han har lätt samlat några år, lätt en extrem samlare.
Citera
2014-11-18, 10:25
  #3
Avstängd
EatThisMorons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botteupp
Vem kan denna pigge 70 åring vara som snor ett hundratal cyklar i Vadstena? Bör väl tagit mer än nån månad med skulle jag tro?
http://www.metro.se/nyheter/tjuven-h...!Xy3HJIQ0pBCY/
Hehe dagens
Citat:
...totalt hittades 111 cyklar, 10 i ett förråd och resten i mannens lägenhet...hela tvårummaren var fylld av cyklar...
Han borde ju prisas som Motalas 'Årets företagare'...vilken innovatör.
Nävars, men roligt att läsa om någon kriminell utan yxa, kniv, skjutvapen, knark, våldtäkt inblandat...

mvh
Citera
2014-11-18, 10:27
  #4
Medlem
Hen måste har varit runt ett tag för tydligen har han sålt en del på Blocket med! Vem kan detta vara som är så företagsam? Vadstena är väl inte så stort, lite impad av att hitta 100 cyklar där med...
Citera
2014-11-18, 11:04
  #5
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botteupp
Hen måste har varit runt ett tag för tydligen har han sålt en del på Blocket med! Vem kan detta vara som är så företagsam? Vadstena är väl inte så stort, lite impad av att hitta 100 cyklar där med...

Enligt lite "skvaller" fran omradet sa har han setts cyklande runt Motala-trakten och aven i andra narliggande socknar sa han har tydligen haft ett storre "upptagningsomrade".
Citera
2014-11-18, 13:27
  #6
Medlem
Vet man vem det är och om jag får gissa så är det en pursvensk som är GM, om inte så hade cyklarna varit borta för länge sen.
Citera
2014-11-18, 14:30
  #7
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botteupp
Hen måste har varit runt ett tag för tydligen har han sålt en del på Blocket med! Vem kan detta vara som är så företagsam? Vadstena är väl inte så stort, lite impad av att hitta 100 cyklar där med...
Hen?
Blocket? Vad har du fått det i från?
Du vet inte heller att cyklarna kommer från olika orter och även andra län.

Jag imponeras av att mannen varit så vältränad i hög ålder. Säga att han har cyklat hem stöldgodset långvägar.
Citera
2014-11-18, 19:12
  #8
Medlem
Står i andra tidningar att folk har sett sina cyklar till salu på Blocket bla så det räcker nog inte med de hundra han hade hemma. Och cyklarna kommer naturligtvis från andra ställen med, intressant koppling med idrottsintresset som polisen sa i radion. Frågan vem det kan vara?
Citera
2015-01-20, 21:11
  #9
Medlem
Hittade precis den här tråden och tänkte dela med mig av det jag vet.
Jag är född och uppväxt i Vadstena (Där han bor)

I Vadstena så kallar vi honom för "Cykel-Tord"
Hans fullständiga namn är Tord Nilsson ifall någon är intresserad
Citera
2015-02-21, 08:54
  #10
Medlem
Mer känd som Motor-Tord. Han cyklar precis överallt. Han ses ofta på Speedway i Motala dit han cyklar. Även sett honom cykla till Jönköping o kolla på hockey mitt i vintern. Han har även setts på cykel i Stockholm av en kompis =) Han har typ en tand i käften som han går o slickar på o cykellyset har han fäst fast på baksidan av sin keps.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback