Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Är Modo ett bottenlag numera?
Ja
78,11%
207 röster
Nej
21,89%
58 röster
2014-11-15, 21:28
  #1
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Till skillnad från Brynäs är ni ju åtminstone ett tippat bottenlag. Hur är du förvånad?
Fast vi är ju alltid bottentippade av någon jäkla anledning. Jätteförvånad är jag inte men sättet vi förlorar dom flesta matcherna på är mer oroväckande. Nåja det är inte nu vi ska vara oroliga.
Citera
2014-11-15, 21:34
  #2
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast vi är ju alltid bottentippade av någon jäkla anledning. Jätteförvånad är jag inte men sättet vi förlorar dom flesta matcherna på är mer oroväckande. Nåja det är inte nu vi ska vara oroliga.

Du tror inte att det har att göra med att Modo brukar vara ett bottenlag?
Citera
2014-11-15, 21:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Du tror inte att det har att göra med att Modo brukar vara ett bottenlag?
Alltid och alltid? Vete fan om jag köper att man är ett bottenlag när vi slutade på åttonde plats förra sösongen och var en match från att gå direkt till slutspel. Nog för vi alltid ligger på kvalplats vid ett par tillfällen varje säsong nu för tiden men något riktigt bottenlag har vi inte varit sedan Challes tid.
Citera
2014-11-15, 21:44
  #4
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Alltid och alltid? Vete fan om jag köper att man är ett bottenlag när vi slutade på åttonde plats förra sösongen och var en match från att gå direkt till slutspel. Nog för vi alltid ligger på kvalplats vid ett par tillfällen varje säsong nu för tiden men något riktigt bottenlag har vi inte varit sedan Challes tid.
Bottenlag har vi varit sen 2008.
Citera
2014-11-15, 21:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Bottenlag har vi varit sen 2008.
Kan inte hålla med där. Vi har definitivt haft ett par tunga år efter guldet men i mina ögon är man inget bottenlag om man slutar 8 i grundserien. Just nu är vi ett bottenlag men inte sett till hur det sett ut dom senaste åren. Undantaget Challe.
Citera
2014-11-15, 22:03
  #6
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Bottenlag har vi varit sen 2008.

Ja.

2008-9 9:a
2009-10 9:a
2010-11 12:a
2011-12 8:a
2012-13 7:a (!)
2013-14 8:a

Pacemaker of hockey.
Citera
2014-11-15, 22:18
  #7
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ja.

2008-9 9:a
2009-10 9:a
2010-11 12:a
2011-12 8:a
2012-13 7:a (!)
2013-14 8:a

Pacemaker of hockey.
Talar klarspråk det där. Sen att de haft styrka nog att lyfta upp sig till drägliga placeringar till slut är som sagt pacemaker el dyl passande ord.
Citera
2014-11-15, 22:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Talar klarspråk det där. Sen att de haft styrka nog att lyfta upp sig till drägliga placeringar till slut är som sagt pacemaker el dyl passande ord.
Jag förstår vad Karol och gromgutten menar men något "etablerat" bottenlag är vi inte. Det är fruktansvärt nervöst att vara modoit men samtidigt vet man att det alltid ordnar upp sig till slut.
Citera
2014-11-15, 22:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag förstår vad Karol och gromgutten menar men något "etablerat" bottenlag är vi inte. Det är fruktansvärt nervöst att vara modoit men samtidigt vet man att det alltid ordnar upp sig till slut.

Modo har varit mer bottenlag än topplag under hela ES/SHLs historia.
Citera
2014-11-15, 22:40
  #10
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Alltid och alltid? Vete fan om jag köper att man är ett bottenlag när vi slutade på åttonde plats förra sösongen och var en match från att gå direkt till slutspel. Nog för vi alltid ligger på kvalplats vid ett par tillfällen varje säsong nu för tiden men något riktigt bottenlag har vi inte varit sedan Challes tid.

Vart skrev jag alltid?

Modo har varit ett av Elitseriens/SHLs sämsta lag sedan -08, då är det inte konstigt att man klassas som bottenlag.
Citera
2014-11-15, 22:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Vart skrev jag alltid?

Modo har varit ett av Elitseriens/SHLs sämsta lag sedan -08, då är det inte konstigt att man klassas som bottenlag.
Ja något topplag har vi inte varit sedan Harald lämnade det köper jag, men jag tycker inte vi är ett bottenlag heller. Är media som som vill få det att låta så.
Citera
2014-11-15, 22:46
  #12
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja något topplag har vi inte varit sedan Harald lämnade det köper jag, men jag tycker inte vi är ett bottenlag heller. Är media som som vill få det att låta så.

Topp - øvre halvan
Botten - undre halvan.

Det är 12 lag i serien, you do the math.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback