Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2015-03-15, 21:31
  #85
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
någon annan som har problem med lex integrity?

Jag får i skrivande stund 44/44 MBit via PPTP mot lexvpn.integrity.st på en av mina fem ip-adresser. Jag bootade om routern precis nu och den kom upp helt normalt och är fortfarande PPTP'ad mot lexvpn.integrity.st.

Är din dator möjligen smittad/kapad?

<edit>Dvs jag låter min router VPN-ansluta sig så att alla datorer bakom routern också kör VPN helt automagiskt. </edit>
__________________
Senast redigerad av hasenfrasen 2015-03-15 kl. 21:33.
Citera
2015-03-16, 14:54
  #86
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Jag får i skrivande stund 44/44 MBit via PPTP mot lexvpn.integrity.st på en av mina fem ip-adresser. Jag bootade om routern precis nu och den kom upp helt normalt och är fortfarande PPTP'ad mot lexvpn.integrity.st.

Är din dator möjligen smittad/kapad?

<edit>Dvs jag låter min router VPN-ansluta sig så att alla datorer bakom routern också kör VPN helt automagiskt. </edit>

nu funkar det igen av någon anledning.
Citera
2015-03-31, 13:53
  #87
Medlem
Kanske en dum fråga pch delvis OT men om man är kopplad till VPN kommer även peer-to-peer-trafik som torrent (är det p2p?) gå över VPN-linan?
Citera
2015-03-31, 14:32
  #88
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor.libertine
Kanske en dum fråga pch delvis OT men om man är kopplad till VPN kommer även peer-to-peer-trafik som torrent (är det p2p?) gå över VPN-linan?

Det beror på om det är TUN eller TAP samt hur det är uppsatt. I de flesta fall går all trafik genom VPN - även DNS-uppslag.
Citera
2015-05-20, 21:27
  #89
Medlem
Känns långsamt. Fungerar: Aftonbladet, Wikipedia (även med TLS) och Facebook. Fungerar inte: Google och Flashback.
Citera
2015-08-25, 21:09
  #90
Medlem
Har skaffat Bahnhof och tänkte ladda ner några filmer från piratebay. Räcker det med att använda gratisalternativet, LEX Integrity, för detta?
Citera
2015-12-23, 23:19
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Har skaffat Bahnhof och tänkte ladda ner några filmer från piratebay. Räcker det med att använda gratisalternativet, LEX Integrity, för detta?
Inga loggar med LEX Integrity.
Citat:
Bahnhofs samarbetspartner 5 juli-stiftelsen loggar inga personliga uppgifter som kan spåras och/eller identifieras, vilket innebär att ingen kommer kunna begära ut uppgifter om vilken användare som använt en viss IP-adress.
Källa: Bahnhof aktiverar ”plan B”: erbjuder fri anonymisering

AutoVPNConnect håller uppkopplingen vid liv.

Allmänt om datalagringen: Stoppa spionerna!

Fler internetleverantörer borde följa efter.
Citera
2015-12-26, 15:34
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Har skaffat Bahnhof och tänkte ladda ner några filmer från piratebay. Räcker det med att använda gratisalternativet, LEX Integrity, för detta?
PPTP är mycket osäkert, det har blivit knäckt. OpenVPN är bättre men då får du hitta en annan tjänst än LEX Integrity.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback