Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-20, 17:04
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ja, samma rutin för mig. Tror inte lösenordet går att spara och än om det skulle gå så skulle man ändå måsta klicka igång den och då skulle jag glömma bort.

Jag skulle vilja att den drog igång då jag startade datorn el öppnade webläsaren....


Spekulation förstås eftersom jag aldrig stänger av min dator, men om du avaktiverar den 'vanliga' uppkopplingen och klickar i "Save this user name and password [...]"-lådan så bör väl operativsystemet släppa på den enda tillgängliga uppkopplingen, alltså VPNen.
Citera
2015-01-21, 21:53
  #74
Medlem
http://answers.microsoft.com/en-us/w...9-943651e0e556
Citera
2015-01-21, 22:11
  #75
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hej! Jag kör med Bahnhofs gratis-VPN (LEX integrity) och undrar om det går att ordna så att man slipper koppla upp sig manuellt varje gång?

Jag glömmer bort att logga in på LEX integrity 80% av mina surfsessioner så det skulle vara grymt med en automatisering.
Gå ner till Elgiganten, Siba eller valfri annan affär och köp en router som kan koppla upp sig till VPNs med PPTP och OpenVPN om du vill vara framtidssäker. Sen kopplar du in skiten i väggen, kopplar in dina datorer i den och knappar in dina uppgifter på routern.
Citera
2015-01-21, 22:52
  #76
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitre
http://answers.microsoft.com/en-us/w...9-943651e0e556

Den var bra fast det kör ihop sig på sista punkten:

7) Drag the icon of your VPN connection to the Startup folder. This will create a shortcut

Det finns liksom ingen ikon som går att dra till "start up folder" ?
Citera
2015-01-22, 10:25
  #77
Medlem
Lost-Souls avatar
jag löste det hela genom att ladda hem ett gratisprogram som heter VPN Lifeguard.

Om någon fler önskar automatiserad VPN-uppkoppling så kan jag rekommendera detta program, tog typ en halv minut att få igång den
Citera
2015-01-22, 14:03
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Den var bra fast det kör ihop sig på sista punkten:

7) Drag the icon of your VPN connection to the Startup folder. This will create a shortcut

Det finns liksom ingen ikon som går att dra till "start up folder" ?


Om man går in under nätverks- och delningscenter så finns det i vänsterpanelen en "ändra inställningar för nätverkskort" om man klickar där så kommer det upp ikoner för dels din vanliga men också VPN-anslutningen, dessa går att dra och kopiera som vilka ikoner som helst.

Om du är nöjd med den andra mjukvarulösningen så kan du nog lika gärna köra med den
Citera
2015-01-26, 19:43
  #79
Medlem
Är det någon mer som har problem med att Lex kopplar ner sig själv helt plötsligt. Det skedde inte i början men nu händer det ca hela tiden. Den kan inte återuppkoppla automatiskt heller när den rutan kommer fram utan man måste avbryta och återuppkoppla manuellt. Börjar gå mig lite på nerverna.
Citera
2015-01-26, 19:50
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstOstOst
Är det någon mer som har problem med att Lex kopplar ner sig själv helt plötsligt. Det skedde inte i början men nu händer det ca hela tiden. Den kan inte återuppkoppla automatiskt heller när den rutan kommer fram utan man måste avbryta och återuppkoppla manuellt. Börjar gå mig lite på nerverna.
integrity.st hemsidan fungerar, men ibland inte ens Google.
Citera
2015-01-26, 20:12
  #81
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstOstOst
Är det någon mer som har problem med att Lex kopplar ner sig själv helt plötsligt. Det skedde inte i början men nu händer det ca hela tiden. Den kan inte återuppkoppla automatiskt heller när den rutan kommer fram utan man måste avbryta och återuppkoppla manuellt. Börjar gå mig lite på nerverna.


Min VPN kopplar ner sig då jag öppnar windows live mail, det är hotmail-kontot som ställer till det då det inte blir så om jag tar bort det kontot och bara kör bahnhof-adresserna.

Någon som vet varför det blir så och vad man kan göra åt det?
Citera
2015-01-27, 10:56
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Lex integrity kommer gå via PPTP vilket de flesta hemmaroutrar har stöd för.

Men frågan är varför ni ska hålla på och anonymisera er och sådan skit? vad är fel på Datalagring. Har ni rent mjöl i påsen så har ni inget att frukta!

Sitter du och skiter med dörren öppen när du har gäster på besök också?
Citera
2015-02-11, 03:04
  #83
Medlem
fittPlusPluss avatar
fyfan vad segt det går...
Citera
2015-03-15, 14:14
  #84
Medlem
jirlows avatar
någon annan som har problem med lex integrity? jag har inte kunnat ansluta på 3 dagar nu, får bara meddelandet: fel 619 det gick inte att upprätta en anslutning till fjärrdatorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback