Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-17, 03:43
  #25
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Dra ut ögonfransarna???
Gud så hemskt

Äh, det är ju skönt. Se det som ett komplement till att onanera.
Citera
2005-09-17, 12:39
  #26
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RigorMortis
Det du pratar om är en s.k. chalazion.

Förklara!
Citera
2005-09-17, 17:29
  #27
Medlem
blajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikey
Förklara!

Jag tror det är att vageln kapslar in sig på nåt sätt, så det blir en oömböld som sitter som berget. Efter tre månader kan man operera bort den, eller nåt sånt.

EDIT: Kan förresten tillägga att den har blivit mindre idag, så jag vågade mig på en shoppingrunda på stan. Dock fick man kanske lite blickar, men vad fan, den blir bättre och bättre.
Citera
2014-03-19, 13:57
  #28
Medlem
Kabeldragares avatar
Igår fick jag höra att vagel beror på att man har fått bajs i ögat. Sanningshalt?
Citera
2014-04-15, 20:55
  #29
Medlem
PourchGhoulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Igår fick jag höra att vagel beror på att man har fått bajs i ögat. Sanningshalt?
23.7%
Citera
2014-08-31, 07:15
  #30
Medlem
io3uri9uys avatar
Vagel i ögat, göra något åt det på kort tid?

Hej Flashback

Vaknade upp denna fina morgon med en liten känsla av att något stod fel till på mitt högra öga. I spegeln begrundande jag plötsligt missbildning som uppstått under natten. Efter lite googlandes förstår jag nu att detta verkar bestå av en vagel som bosatte sig bland mina drömmar.
Tyvärr ska jag på ett viktigt jobbrelaterat möte imorgon, finns det något sätt att förhindra att se ut som ett mongo väl där?

Tack på förhand!
__________________
Senast redigerad av io3uri9uy 2014-08-31 kl. 07:34.
Citera
2014-08-31, 09:05
  #31
Medlem
Spola med koksaltlösning Det brukar fungera för mig, kan dock inte garantera att det försvinner allt tills i morgon :/

Skölj några gånger idag. 1 dl vatten kokas upp med 1 krm salt. Låt svalna
Citera
2014-08-31, 09:25
  #32
Medlem
io3uri9uys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmauld
Spola med koksaltlösning

Tack! Jag prövar det
Citera
2014-08-31, 09:36
  #33
Medlem
pelle_snusks avatar
Sedan sulfametinsalva. Vet inte om det är receptbelagt.

Man kan minska inflammationer med kortison, men det är absolut olämpligt om någon skulle ge dig det rådet - svullnaden minskar men det öppnar för att infektionen kan gå in i själva ögat.
Citera
2014-08-31, 10:10
  #34
Medlem
io3uri9uys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Sedan sulfametinsalva. Vet inte om det är receptbelagt.

Finns Noviform vilket jag antar inte är samma, rekommenderas av apoteket vid ögoninflamation. Kanske värt att testa.

http://www.apoteket.se/privatpersone...x?Varuid=51153
Citera
2015-04-27, 06:31
  #35
Medlem
Arne.Negerforss avatar
Mitt högra ögonlock har börjat hänga, speciellt delen ut mot sidan. Det är inte svullet men jag är palpöm ut mot laterala orbitakanten samt fått något rött märke till höger om ögat. Det hänger mer på morgonen när jag vaknat.

Vagel? Haft det i tre dagar nu och även om det inte syns mycket så är det ändå jobbigt.
Citera
2015-07-03, 11:56
  #36
Medlem
Om vageln inte gått bort på 6 månader så bör man operera bort den. Det gjorde jag. Fan va ont operationen gjorde.. Hoppas man aldrig får en sån jävel till någonsin!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback