Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-16, 21:11
  #709
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Jag tror inte på studier/forskningsresultat utan tror att dom flesta studier är iscensatta för att gagna ett större syfte.
Tänk typ alla studier som gjordes på femtiotalet som menade att bly i bensinen inte är farligt samtidigt som vi hade han som uppfann sättet att mäta bly hävdade att det visst var dåligt men fick typ noll gehör och dumförklarad av många forskare men som i slutändan visade sig ha rätt.

Situationen i NK är enligt mig bara ett sätt att styra bort fokuset från något viktigare.

Är det fler som känner såhär? Sen 20års åldern har detta varit ett faktum för min världssyn.
Är det jag som är vrickad?


Allt är inte konspirationer, däremot förekommer det konspirationer men som tystas ner, vinklas om för att bättre passa den officiella linjen där gärningsmännen vill lägga så stort avstånd mellan sig själva och brotten de utför. Ta t.ex. mordet på Olof Palme och mordet på JFK. Den så kallade "ensamme galningen" utförde båda morden helt utan kopplingar till andra personer eller grupper. Med en sån gärningsman kan alla spår sluta precis där, till de riktiga gärningsmännen belåtenhet.

Att ha en kontrollerad media är helt nödvändigt för att kunna genomföra sin agenda som inte är till människors och länders bästa, utan som gynnar den egna gruppens (ringens) intressen.
__________________
Senast redigerad av Jadulillaluring 2017-09-16 kl. 21:16.
Citera
2017-09-16, 21:12
  #710
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Låt säga att du studerar på universitet, du blir låt säga civilingenjör i bioteknik.
Du får sedan en doktorandtjänst inom bensinteknik.

Tror du att du kommer då bli inkluderad i den här världsplanen du tänker dig?
Vilken nivå befinner den sig på?

Att saker inte alltid är vad det ser ut som är säkerligen ofta sant så att vara kritisk är klokt.
Alla studiemedel som jag tar vara på kommer vara upplagt för att forma min syn till just detta högre syfte. Att någon tomte kommer att konfrontera mig efter examen och diktera vad jag får dela för resultat tror jag knappast.
Hypen kring grönsaker är ytterligare en sak, att vi blir matade dag in dag ut hur nyttigt något som människan historiskt sett inte haft som basmat i mer än ca 50 år är nonsens enligt mig. En anledning till exempelvis ökningen av cancer, men folket sväljer det för att doktor mikael säger att det är bra för dig.
Citera
2017-09-16, 21:25
  #711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Jag tror inte på studier/forskningsresultat utan tror att dom flesta studier är iscensatta för att gagna ett större syfte.
Tänk typ alla studier som gjordes på femtiotalet som menade att bly i bensinen inte är farligt samtidigt som vi hade han som uppfann sättet att mäta bly hävdade att det visst var dåligt men fick typ noll gehör och dumförklarad av många forskare men som i slutändan visade sig ha rätt.

Situationen i NK är enligt mig bara ett sätt att styra bort fokuset från något viktigare.

Är det fler som känner såhär? Sen 20års åldern har detta varit ett faktum för min världssyn.
Är det jag som är vrickad?

Jag tycker att om man har den självdistans som krävs för att ställa sig frågan "är jag vrickad" är en indikation på att man inte är det.
Tänk dig att en annan person ställer samma fråga för att den upptäckt att den alltid trott blint på det som myndigheter, stora organisationer osv säger. Det är exakt samma sak.
Du har hittat en ovärderlig öppning till en mycket mer angenäm tillvaro för dig själv.

Om du vill mjuka upp hjärnan och göra ditt tänkande mer dynamiskt så kan du alltid leka tvärtom-leken med dig själv. Hitta argumenten för varför det du tror på inte är sant och det du inte tror på är sant. Jag rekommenderar att du gör det i skriven form. Träna på att inte dra slutsatser om det ena eller andra bara för att det råkar vara en del av ditt tidigare tankemönster. Se hjärnan som en skiva som har väldigt lätt för att haka upp sig. Det är mycket trevligare att lyssna på olika sånger än samma om och om igen.
Citera
2017-09-17, 04:16
  #712
Moderator
Ämnen sammanfogade och OT raderat.
Länk till startinlägg i infogad tråd: Varför tror jag allt är konspirationer?

/Moderator
Citera
2017-10-07, 22:19
  #713
Medlem
Varför just NASA?

Bli nu inte på defensiven från start, jag vill verkligen reda ut detta.

Hur kommer det sig att det alltid är NASA som ni misstänker för något fuffens hela tiden?
Det är sällan som jag hör eller läser om vad JAXA eller ryssen myglar om.

Inte bara när det gäller månlandningarna, många av er verkar misstro allt från gravitation till storleken på månen när det kommer från NASA. Är Tesla och SpaceX extra utsatta för era hökögon i egenskap av 'murica eller ägnar ni lika stor tid åt alla nationer och organisationer? Om inte, varför?

Hur ställer ni er till att en ruskigt stor del av alla som jobbar med att skicka upp folk och skrot i rymden (inte bara i USA, världen över) är väldigt överrens om väldigt mycket? Speciellt när det kommer till er misstro gentemot sådant som (ofta) rör grundläggande fysik, det är ju.trots allt inte bara betalda rymdnördar som sysslar med sådant och jävligt mycket i vår vardag hänger på att vi har siffrorna rätt inom många områden, och det har vi uppenbarligen.

Även...
"OMG! X är omöjligt pga Y, alltså måste Z vara fejk!"

Okej. Fine, låt oss säga att det stämmer, jag ger dig den. Men hur förklar du då att resten av alla bokstäver, ofta i relation till varandra, fungerar helt utmärkt? Jag ger blanka fan i vad folk tror på eller varför, jag försöker mest förstå hur ni resonerar för ofta är det så himla mycket som måste vara fel för att ni ska ha rätt och det känns som ett bökigt och lite dumt sätt att förhålla sig till saker och ting på.

Är medveten om att alla forum på nätet har sin del av troll som bara dummar sig om detaljer på pixliga bilder för att roa sig men har träffat folk AFK med dessa tendenser så jag vet att ni finns.
Citera
2017-10-08, 00:09
  #714
Medlem
salxars avatar
NASA är mest känd helt enkelt. Folks psykoser kan inte hitta på historier om organisationer de inte känner till. Har själv aldrig hört talas om JAXA förut.
Citera
2017-10-08, 00:52
  #715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
NASA är mest känd helt enkelt. Folks psykoser kan inte hitta på historier om organisationer de inte känner till. Har själv aldrig hört talas om JAXA förut.

Jajo, det var min första tanke också men tänker även att om man nu gett sig fan på att syna Bluffen så borde ett tidigt steg vara att kolla upp om alla andra länders motsvarighet till NASA också fifflar med materialet. Eftersom folk som sysslar med rymdfärd överlag inte är dumma i huvudet så borde deras data stämma överrens med den från NASA vilket i sin tur borde leda till trådar om hur konspirationen inte bara innefattar jänkarna utan varenda kotte med tillräckligt bra betyg. Trots detta är det ett ständigt tjat om NASA, enbart. Vafan?
Citera
2017-10-08, 01:08
  #716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelslips
Jajo, det var min första tanke också men tänker även att om man nu gett sig fan på att syna Bluffen så borde ett tidigt steg vara att kolla upp om alla andra länders motsvarighet till NASA också fifflar med materialet. Eftersom folk som sysslar med rymdfärd överlag inte är dumma i huvudet så borde deras data stämma överrens med den från NASA vilket i sin tur borde leda till trådar om hur konspirationen inte bara innefattar jänkarna utan varenda kotte med tillräckligt bra betyg. Trots detta är det ett ständigt tjat om NASA, enbart. Vafan?

Andra länders organisationer är inte alls lika aktiva med att marknadsföra vad de håller på med och deras "bedrifter" är inte i närheten av NASAs.
NASA används till mycket, det är även NASA (NOAA som är en underorganisation) som sköter väderrapporteringen, du vet klimatförändringarna och hur varmt det blir även om vi i Sverige verkar få den kallaste vintern på länge
Vi hade precis en sommar som var den kallaste på över 150 år
Citera
2017-10-08, 01:29
  #717
Moderator
Nospheratus avatar
Jag tror det bottnar i amerikaners traditionella misstro och misstänksamhet mot myndigheter. Med andra ord är det amerikaner som sitter och fantiserar ihop konspirationsteorier om sina egna organisationer och myndigheter. Teorier som sedan sväljs av internationella konspirationsmuppar. En svensk skulle inte på samma sätt fundera på om lastbilsattacken på Drottninggatan var iscensatt av Säpo. Den svenska misstron mot myndigheter rör sig oftare i termer om att de är inkompetenta, lata och byråkratiska. Man tänker sig snarare att Säpo aldrig hade fixat att iscensätta en false flag om de ens hade velat.

Svenska konspirationsmuppar har däremot inga problem att föreställa sig att CIA eller NASA skulle kunna genomföra vilka utstuderade konstigheter som helst. Just därför att amerikanska konspirationsmuppar går i god för att det är helt rimligt.
Citera
2017-10-08, 19:32
  #718
Moderator
Ämnen sammanfogade.
Länk till startinlägg i infogad tråd: Varför just NASA?

/Moderator
Citera
2017-10-26, 11:04
  #719
Medlem
Tajger66s avatar
Det måste vara svårt att leva på vår sfäriska planet och samtidigt tro att den är platt, men det funkar tydligen för dom då deras värld verkar bestå av Youtube och några andra skumma nätsidor där de "troende" samlas. Dessa troende måste ju även förneka rymdresor och lite annat som inte funkar i deras modell.

I flera trådar här länkas det friskt till just Youtube av flat earthers och andra förnekare. I vissa fall har det visat sig att de även är med i religiösa sekter/samfund. Ja där kan vi ha svaret på varför de tror på flat earth tramset samt att eliten vill förgifta oss med chemtrails. Vi vet ju ja de flesta av oss hur de religiösa samfunden kan hjärntvätta folk fullständigt, vi har ju flera rapporter om de som lyckats ta sig ur. Att nu dessa håller på med konsprationsteorier är väl kanske inte förvånande.

Youtube är tydligen deras främsta verktyg idag samt allt detta tjat om NASA, de skyller allt som de inte kan förlika sig med på NASA precis som de tror NASA styr världen, de är verkligen paranoida.

Ja detta är mina teorier om hur flat earthers och andra jag nämner här funkar.
Citera
2018-01-12, 23:05
  #720
Medlem
I Svenska Dagbladet idag (12 jan) finns en intressant artikel av Emma Frans (doktor i epidemiologi som undervisar om vetenskaplig metodologi) under rubriken De inkompetentas miss - tror sig vara kompetenta. Ett exempel hon nämner är en popstjärna som tydligen på fullt allvar tror sig veta mer om hur cancer uppkommer och botas än läkare och cancerforskare.

Det finns vetenskapliga studier som visar att inkompetenta människor är särskilt benägna att överskatta sin kompetens i relation till andra. Fenomenet har fått namnet Dunning-Kruger-effekten. Förklaringen anges vara att inkompetenta personer saknar förmåga att avgöra om de är kompetenta eller inte. Eller i klartext: De är så korkade att de inte inser att det de säger är korkat.

Läs gärna Emma Frans artiklar, det ska tydligen bli en serie.

På det här forumet, till exempel i trådarna om "chemtrails" , jordens platthet, månens diameter och raketers funktion i vacuum, tycker jag att jag ser flera personer som kraftigt överskattar sitt eget förstånd, tillochmed till den grad att de på fullt allvar påstår helt uppenbara vansinnigheter som vem som helst kan avslöja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback