Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 20:47
  #15265
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Eftersom han har svårt att vara i naturen ensam så kanske han har svårt att vara i en stad ensam också? Det är ju olika det där, hur beroende man är av andra. Vissa gillar att utforska och resa själv och andra kan absolut inte tänka sig det.

Jag skulle inte ha några problem att vistas på landet, i Emmys hemby t ex. Bara jag har tillgång till kommunikationer eller en bil.

Det är olika.

Han behöver inte vara i naturen, det finns väl annat att göra? Om han har problem att vara ensam, så är det oberoende av vilken stad han är i (förutom den han själv bor i).
Citera
2024-04-17, 21:46
  #15266
Medlem
minopoliss avatar
När man följer någon på instagram kan man se om de like:at reels och foton. Jag får upp väldigt mycket relationshipmemes och en stor procent har Anastasia like:at. Det tar jag som att hon inte är singel, hurvida det är med Torsten eller nån annan återstår att se. Tycker om henne som fan av det lilla jag sett.
Citera
2024-04-17, 22:40
  #15267
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Underbart och klockrent skrivet. Skönt att du finns, som med intellektuell skärpa bara beskriver och tolkar allt du ser och hör, fritt från elakheter.

Åjo, där skymtar allt lite elakheter men de är subtila och med en lätt humoristisk finess som gör att du inte stör dig. Gott så👍
Citera
2024-04-17, 22:43
  #15268
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Tråkigt med allt hat Torsten får härinne, tyvärr får snälla killar ofta skit eller blir utnyttjade av idioter till människor.

Utifrån programmet vi nyss fått se, vad är det du uppfattar som så snällt med Torsten?
Citera
2024-04-17, 22:57
  #15269
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Mattias berättade i första avsnittet att han drabbats av psykisk ohälsa och att det varit flera dödsfall i familjen. Står lite i den här artikeln:

https://www.olandsbladet.se/kultur/e...or-nallebjorn/

” Samtidigt presenteras Emmys tilltänkte, Mattias från Täby i Stockholm, som berättar om sin längtan efter kärlek. Plötsliga dödsfall inom familjen och psykisk ohälsa har satt sina spår men hans vänner beskriver honom som en vinstlott.”

Han har haft bra stöd av en vän och terapi som uppfattade det. Hoppas att inte programmet utsätter honom för några svåra påfrestningar bara.

Han hade väl varit stationerad i Afghanistan också. Jag tolkade det som att det var där han förlorat vänner/nära/kollegor också. Och att han efter hemkomst konstaterades ha PTSD.
Det sades väl i första programmet. Eller så har jag läst det någonstans.
Citera
2024-04-17, 23:23
  #15270
Medlem
AnnaChiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Han hade väl varit stationerad i Afghanistan också. Jag tolkade det som att det var där han förlorat vänner/nära/kollegor också. Och att han efter hemkomst konstaterades ha PTSD.
Det sades väl i första programmet. Eller så har jag läst det någonstans.

Ah, du pratar om Christoffer som är militär och som fick diagnosen PTSD 2018. Det här handlar om den blonde Mattias som gifte sig med Ölandstjejen Emmy. Så två av killarna har uppgett psykisk ohälsa i introduktionen.
Citera
2024-04-17, 23:37
  #15271
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ah, du pratar om Christoffer som är militär och som fick diagnosen PTSD 2018. Det här handlar om den blonde Mattias som gifte sig med Ölandstjejen Emmy. Så två av killarna har uppgett psykisk ohälsa i introduktionen.

Ah okej, det fanns fler att välja på. Det hade jag missat helt.
Citera
Igår, 10:40
  #15272
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatter1719
En mindre alternativ expert-roll vill jag tilldela Mattias vän, enbart för den dryga, ordmärkande kommentaren på hans ”Jag är helt tom, och full av förväntan”: ”Tom och full?” Kunde inte sagt det bättre själv.
Hans vän var så otroligt stekig. Trodde den typen stockholmare dött ut för länge sen.
__________________
Senast redigerad av timpani Igår kl. 10:57.
Citera
Igår, 10:52
  #15273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Hans vän var så otroligt stekig. Trodde den typen stockholmare dött ut för länge se om.
Mattias känns gammaldags stekig. Som klippt och skuren ur Ondskan som sagt, och då självklart en av de goda, inte Silverhjelms bästis.
Citera
Igår, 10:54
  #15274
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
"Produktägare" på Ikea, vad fan är det för skumt yrke?
Det är väl samma som "produktchef", eller "product manager" på, engelska. Låter finare än vad det är. Du ansvarar för en av företagets tjänster eller "produkter". Du har inget personalansvar.

Överlag är det tråkigt att dom väljar att lyfta fram personens officiella titel i grafiken, jobbtitlar som gemene man inte begriper eller som är totalt intetsägande, till exempel "enhetschef" eller "koordinator".

Klart bättre om dom skriver "it-försäljare" än "key account manager", "vd-sekreterare" i stället för "executive assistant" eller "jobbar i klädbutik" i stället för "butikssäljare". Detta problem gäller alla liknande realityserier.
__________________
Senast redigerad av timpani Igår kl. 10:58.
Citera
Igår, 11:44
  #15275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det är väl samma som "produktchef", eller "product manager" på, engelska. Låter finare än vad det är. Du ansvarar för en av företagets tjänster eller "produkter". Du har inget personalansvar.

Överlag är det tråkigt att dom väljar att lyfta fram personens officiella titel i grafiken, jobbtitlar som gemene man inte begriper eller som är totalt intetsägande, till exempel "enhetschef" eller "koordinator".

Klart bättre om dom skriver "it-försäljare" än "key account manager", "vd-sekreterare" i stället för "executive assistant" eller "jobbar i klädbutik" i stället för "butikssäljare". Detta problem gäller alla liknande realityserier.

Håller med.

Saknar även folk med ”vanliga” jobb och 40-plussare.
__________________
Senast redigerad av LilaGubben Igår kl. 11:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback