Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-15, 23:05
  #493
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Inte om systemet är byggt för att tillfredsställa barnsliga behov. Men det är bättre om vi diskuterar detta i nedanstående tråd:

(FB) Ska jorden vara en lekplats/nöjescenter eller en arbetsplats?
Vad är det för system och vem är det som bygger det?
Är det ditt liv du pratar om?

Drar du ditt eget lass, eller hänger du bara med när "andra gör det"?
Citera
2018-10-28, 01:08
  #494
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Det är samma princip. Kvinnor har inte valt sin mens, jag har inte valt mitt skägg.

Gnällspik. Blöder ditt skägg också
Citera
2018-10-28, 01:18
  #495
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Gnällspik. Blöder ditt skägg också
Det är redan gratis att blöda mens, det är bara att blöda på.


Det är som att säga att det ska va gratis toapapper för jag bajsar.
__________________
Senast redigerad av Apollion 2018-10-28 kl. 01:21.
Citera
2018-10-28, 01:26
  #496
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Det är redan gratis att blöda mens, det är bara att blöda på.


Det är som att säga att det ska va gratis toapapper för jag bajsar.

Japp, det är gratis att blöda och det finns gratismetoder att stoppa det, vill man ha kommersialistiskt fabrikskonstruerat ihoprullat bomull att stoppa upp det med får man betala, precis som jag betalar för toapapper.
Citera
2018-10-28, 01:31
  #497
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Japp, det är gratis att blöda och det finns gratismetoder att stoppa det, vill man ha kommersialistiskt fabrikskonstruerat ihoprullat bomull att stoppa upp det med får man betala, precis som jag betalar för toapapper.

Ändå rimligt motargument!

Varför kan inte en entreprenörskvinna ta sig an uppgiften att producera ”blödarbonull” och sälja med marginell vinst, så att konsumentpriset sjunker? Som det ser ut idag tjänar bolagen säkerligen grova pengar. Men så ser ju konsumtionssamhället ut oavsätt om det gäller produkter för paltmus eller högtalare.
Citera
2018-10-28, 01:36
  #498
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Ändå rimligt motargument!

Varför kan inte en entreprenörskvinna ta sig an uppgiften att producera ”blödarbonull” och sälja med marginell vinst, så att konsumentpriset sjunker? Som det ser ut idag tjänar bolagen säkerligen grova pengar. Men så ser ju konsumtionssamhället ut oavsätt om det gäller produkter för paltmus eller högtalare.

Jo, någon, jag vet inte om det var en kvinna eller man, uppfann ju menskoppen. Den är billig och funktionell, begriper inte varför fler kvinnor inte använder det. Istället köper de ihopsnurrad bomull på pinne för tusentals kronor och lipar över att de vill ha gratis mens. Men de har säkert sina anledningar.
Citera
2018-10-28, 01:45
  #499
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jo, någon, jag vet inte om det var en kvinna eller man, uppfann ju menskoppen. Den är billig och funktionell, begriper inte varför fler kvinnor inte använder det. Istället köper de ihopsnurrad bomull på pinne för tusentals kronor och lipar över att de vill ha gratis mens. Men de har säkert sina anledningar.

Jo jag känner till produkten i fråga.
Men jag tror att det främsta skälet till att man avstår nämnd produkt är hygien.
Lite som att ha toapapper av tyg.
Bara tvätta av i handfatet och använda igen.
Citera
2018-10-28, 01:52
  #500
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Jo jag känner till produkten i fråga.
Men jag tror att det främsta skälet till att man avstår nämnd produkt är hygien.
Lite som att ha toapapper av tyg.
Bara tvätta av i handfatet och använda igen.

Nej det är inte alls som att ha toapapper av tyg vad jag har hört. Menar du att det inte känns "fräscht" eller att det finns faktiska hygieniska och bakteriella problem med produkten? Finns tex många som använder tygblöjor till sina barn, aldrig hört några hälsorisker med det heller. Och då snackar vi ju faktiskt bajs och tyg, men både barn och föräldrar verkar överleva, och billigt är det.
Citera
2018-10-28, 02:07
  #501
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nej det är inte alls som att ha toapapper av tyg vad jag har hört. Menar du att det inte känns "fräscht" eller att det finns faktiska hygieniska och bakteriella problem med produkten? Finns tex många som använder tygblöjor till sina barn, aldrig hört några hälsorisker med det heller. Och då snackar vi ju faktiskt bajs och tyg, men både barn och föräldrar verkar överleva, och billigt är det.

Det finns ju som bekant olika sätt att lösa saker.
I frågan om mens kan man välja att låta det rinna ner utan något som fångar upp det. Eller så använder man en plastkopp som kan återanvändas, eller så kör man på bindor/tamponger. Kostnaden är olika men det löser ”problemet”.
Varför ska det vara gratis?
Du måste ju inte fånga upp mensen?
Du måste ju inte torka dig i röven heller?
Men du kan torka dig i arslet med tusenlappar eller med handen. Välj själv.


Angrip problemet på det sätt du själv önskar, men kräv inte att någon annan ska betala för det.
Citera
2018-10-28, 02:12
  #502
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Det finns ju som bekant olika sätt att lösa saker.
I frågan om mens kan man välja att låta det rinna ner utan något som fångar upp det. Eller så använder man en plastkopp som kan återanvändas, eller så kör man på bindor/tamponger. Kostnaden är olika men det löser ”problemet”.
Varför ska det vara gratis?
Du måste ju inte fånga upp mensen?
Du måste ju inte torka dig i röven heller?
Men du kan torka dig i arslet med tusenlappar eller med handen. Välj själv.


Angrip problemet på det sätt du själv önskar, men kräv inte att någon annan ska betala för det.

Gött att vi löste det problemet, lås trådjäveln och gå vidare ärthjärnor.
Citera
2019-06-24, 23:49
  #503
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Gnällspik. Blöder ditt skägg också

Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Det är redan gratis att blöda mens, det är bara att blöda på.


Det är som att säga att det ska va gratis toapapper för jag bajsar.

Vad har bajs med mens att göra?
Citera
2019-06-25, 00:13
  #504
Medlem
Köp en menskopp för nästa barnbidrag så är ditt problem löst för några tior.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback