• 2
  • 3
2014-11-17, 10:45
Medlem
Pengarna har inte nått mottagaren kan bero på flera anledningar.
Ringer du till banken så kan du få fram vilket OCR nr som du angav vid betalningen.
De kan även ge dig info om vilket pg/bg nr som du betalade till.
När du fått den infon så ringer du till de som kräver pengarna utav dig.
Ge dom den infon, pengarna kan ligga i en fellista hos dom, OCR nr kommer att underlätta spårningen av dina pengar.
Citera
2014-11-17, 15:07
Medlem
VAD I HELA HELVETET!?!?!?!?!

"Hej.

Det har utfärdats två stycken parkeringsanmärkningar på *REGNR*. En av dessa
är betald.

QAM *REGNR* 14-11-17 05:30:58 SIDA: 1
7284-3974-6 141010 GÖTEBORG 00000 0 0000 800:- -BET: 800:-141013
7547-0135-7 141009 GÖTEBORG 00000 0 0000 800:-

Hur i helvete kan dom ta betalt två gånger för samma bot på samma ställe?
Dessutom fick jag bara ETT GULT JÄVLA PAPPER PÅ EN BOT

Hur skall jag tillvägagå nu då?
Citera
2014-11-17, 15:52
Medlem
Ringde kundservice och det finns någon regel att 6 timmar inne på nästa kalendrardag så får lappisen sätta en bot till.

Hur fan skall man kunna veta mitt i natten att man har fått en bot, och magiskt flytta på bilen medans man ligger och sover?

Fyfan säger jag bara för Securitas(dom som gav boten från början)
Citera
2014-11-17, 17:06
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Ringde kundservice och det finns någon regel att 6 timmar inne på nästa kalendrardag så får lappisen sätta en bot till.

Hur fan skall man kunna veta mitt i natten att man har fått en bot, och magiskt flytta på bilen medans man ligger och sover?

Hur som helst....Dags att börja parkera rätt.
Citera
2014-11-20, 21:43
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst

Vänta lite nu... Du parkerade bilen felaktigt, gick in och la dig och de lappade dig säg klockan elva på kvällen och lappade dig igen klockan fem på morgonen?

Du anser alltså att det är deras fel?
DU ANSER ALLTSÅ ATT DET ÄR FITTIGT AV LAPPLISORNA?
Citera
2014-11-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Vänta lite nu... Du parkerade bilen felaktigt, gick in och la dig och de lappade dig säg klockan elva på kvällen och lappade dig igen klockan fem på morgonen?

DU ANSER ALLTSÅ ATT DET ÄR FITTIGT AV LAPPLISORNA?

Du tycker alltså att det är helt rimligt att man inte ska ha en chans att flytta bilen innan man lappar igen? Det behöver ju inte vara så att TS ställt sig på tvären över tre handikapprutor med sin gigantiska SUV, utan han kan likväl ha parkerat 8 meter från en t-korsning i ett bostadsområde med nitiska lapplisor. Två lappar samma natt är riktigt nitiskt och elakt.
Citera
2014-11-20, 22:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Du tycker alltså att det är helt rimligt att man inte ska ha en chans att flytta bilen innan man lappar igen? Det behöver ju inte vara så att TS ställt sig på tvären över tre handikapprutor med sin gigantiska SUV, utan han kan likväl ha parkerat 8 meter från en t-korsning i ett bostadsområde med nitiska lapplisor. Två lappar samma natt är riktigt nitiskt och elakt.

I Göteborg åker securitas runt till vissa gator där många parkerar fel, särskilt vid y-formade korsningar där folk ofta mäter avståndet till korsningen på fel sätt och lappar bilarna där. Detta för att hinna skriva ut så många böter som möjligt och man hoppar över de flesta andra felparkerade bilar. Dessa väktarbilar kör på kvällen och nätter och hinner därför ofta lappa två gånger på en natt med typ sex timmar emellan.

Vad man kan göra är att överklaga till parkeringskontoret med motivering att det inte är rimligt att bötfälla så tätt på natten. Det kostar inget att överklaga.
Citera
2014-12-03, 17:11
Medlem
Allt är överstökat nu, har liksom inte karisman att börja ringa hit och dit för att överklaga, utan betalade bothelvetet och ska nu hålla koll på ALLT när jag parkerar.
Men som en sa, det hände i Göteborg, och mycket väl är det securitas som bränner runt titt som tätt här.

Jag tycker inte det är folkligt att åka 22 på kvällen, sedan 06 på morgonen för att bota igen.
Mycket få människor använder bilen på natten, ännu mindre går ut och kollar så dom inte har fått bot.

Tyvärr bara för denna händelsen så avskyr jag securitas, vet att det inte är rätt då bara en person faktiskt har botat mig, men... What to do?
Kan inte bara tänka "äsch, det går över" för på min budget går det då fan inte över på länge :/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in