Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-05-26, 10:06
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Värvningarna? Asatron är familj, du värvas inte in dit. Dessutom finns shamaner, naturpräster, ritualister och diverseidkare av magi.
Själv har jag hanterat galldring (nordisk chanting) i Stockholmsområdet senast 2013.
Så vikingarnas livsstil blev utdominerad igenom att börja jordbruka?

Väringar, inte värvningar.
Citera
2016-06-27, 18:52
  #50
Medlem
SvartaPestens avatar
Tänker att jag skulle trivas någon gång under 1800-talet, gärna i en privilegierad samhällsklass. Jag skulle vara antropolog, resa runt världen för att dokumentera och lära mig om hur främmande folk lever. Den gamla världen skulle fortfarande existera. Jag skulle träffa shahen av Persien, indianhövdingar i den sydamerikanska djungeln och heliga män i Indien. Jag skulle omge mig med filosofer, konstnärer och vetenskapsmän. Tillsammans skulle vi äta god mat och experimentera med droger och främmande tankesätt.
Citera
2016-06-27, 18:54
  #51
Medlem
Captinheros avatar
först skulle jah vilja leva i england/frankrike mellan 1830-1880 sen Los angeles som film regissör/manus författare på 1920-60 talet.
Citera
2016-06-29, 14:37
  #52
Medlem
miness avatar
paleolitikum
Citera
2016-06-30, 14:27
  #53
Avstängd
Indianerna i Amerika innan de vita männen kom. Verkar helchill och fridfullt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback