Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-13, 19:52
  #325
Medlem
Som kvällsmänniska finns det fan inget jobbigare än att gå upp tidigt. Är trögstartad och har svårt att gå och lägga mig när jag väl är igång. Har tidigare jobbat 2-skift, morgonveckorna var skitjobbiga. Kvällsveckorna var emellertid ganska sköna, dock gick det inte att njuta av dem då man hade ångest för att morgonveckan närmade sig dag för dag. Jobbar numera konstant natt så slipper skiten, kan gå upp hur sent jag vill och har dessutom mera fritid.
Citera
2015-01-13, 20:08
  #326
Medlem
Enkelt att stiga upp på morgonen.
Ibland börjar jag 05.30, 04.00 eller 13.00, allt fungerar bra och får alltid 7h sömn.
Citera
2018-01-23, 07:57
  #327
Medlem
Galdars avatar
Är så trött på det , är ingen morgonmänniska över huvudtaget, har tidigare arbetat skift och föredragit nätter ,exempelvis om jag börjar kl 18:00 så vaknar jag 14:00 och tränat och äter och dricker kaffe i lugn och ro och får chansen att faktiskt känna hur jag mår innan jag åker till jobbet.

Nu förtiden jobbar jag 07till16 och det är lika segt varje morgon , känner mig inte utvilad och sover oftast mellan 5 till 7 timmar per natt, har ingen större aptit och trots en kaffe minuten jag vaknar och en 20 minuters dusch så är jag lika trött och omotiverad. Är rätt trött på det, är ingen morgonmänniska helt enkelt men jag ska inte klaga i framtiden.får jag göra något annat istället, eller hitta en bättre rutin som passar mig , jag har hört att kalla duschar ska vara bra och meditation , för övrigt tränar jag och äter ganska bra.
Citera
2018-01-23, 08:08
  #328
Medlem
400Bens avatar
Förr var jag nästan omöjlig att prata första 2 timmarna. Gick sedan ner till 1 timme och nu 5 min. Behöver alltså få vara i fred de första 5 minutrarna.

Brukar bli pigg av att koncentrera sig på något, som tex Facebook eller dricka cola. Tröttheten försvinner dock helt så fort jag kommer ut.
Citera
2018-09-23, 05:03
  #329
Medlem
Jag är alltid trött, det spelar ingen roll om jag sover 4 timmar eller om jag sover 8-10 timmar, jag är alltid trött.

Mina vardagar går endast ut på att jobba, jag går upp kl 07:00 och jag är hemma ca 19:30 varje Mån-Fre då mitt jobb beslöt sig för att flytta företaget så jag har ca 3 timmar restid varje dag.

Mitt liv suger stenhårt i stora drag men om jag inte får in pengar så hamnar jag på gatan...that's life I guess.
Citera
2018-09-23, 05:20
  #330
Medlem
Wigilantes avatar
Jag har i princip aldrig jobbat i mitt liv (tacka fan för det). Men när jag kliver upp, efter 3,4,5 eller 8,9,10 ibland 12h fryser jag som en jävla snöflinga. Brukar ta en kopp varm te (eller ja, tjejen brukar fixa det medans jag ligger kvar under täcket för det känns som minus 10 utanför), och sen typ göra lite lätta stretch övningar och försöka få igång cirkulationen. Nån som har samma?
Citera
2018-09-23, 05:25
  #331
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Jag är alltid trött, det spelar ingen roll om jag sover 4 timmar eller om jag sover 8-10 timmar, jag är alltid trött.

Mina vardagar går endast ut på att jobba, jag går upp kl 07:00 och jag är hemma ca 19:30 varje Mån-Fre då mitt jobb beslöt sig för att flytta företaget så jag har ca 3 timmar restid varje dag.

Mitt liv suger stenhårt i stora drag men om jag inte får in pengar så hamnar jag på gatan...that's life I guess.
Skulle skicka PM men du hade för lite inlägg.

Det låter som du kämpar rätt hårt mannen, såg ditt inlägg ovanför mitt. Fan gör du uppe 05?
Hur som, vad jobbar du med och i vilken stad? Bara av rent intresse.. finns ju alltid sätt att tjäna pengar och i min erfarenhet (som visserligen aldrig har bestått av fast arbete och rutiner) finns det 100 gånger lättare och med det sagt inte mindre moraliskt "rätta" saker, att tjäna cash på.
Må väl, hoppas du haft en bra helg.
Citera
2019-04-03, 03:08
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Skulle skicka PM men du hade för lite inlägg.

Det låter som du kämpar rätt hårt mannen, såg ditt inlägg ovanför mitt. Fan gör du uppe 05?
Hur som, vad jobbar du med och i vilken stad? Bara av rent intresse.. finns ju alltid sätt att tjäna pengar och i min erfarenhet (som visserligen aldrig har bestått av fast arbete och rutiner) finns det 100 gånger lättare och med det sagt inte mindre moraliskt "rätta" saker, att tjäna cash på.
Må väl, hoppas du haft en bra helg.

Shit, dödade jag den här tråden eller?

Jag är inte ute efter att jobba svart eller göra andra olagliga grejer för att tjäna pengar, jag har gått min grundskola och mitt gymnasium båda med helt ok betyg.
Jag knegar på lager och är otroligt trött på det men jag har 0 intresse i att börja plugga nåt för att jag...inte är intresserad av något:
Så jag sitter där jag sitter.
Citera
2019-04-03, 04:56
  #333
Medlem
Har själv alltid varit en morgonmänniska. Även när jag bodde hos mina föräldrar i tonåren så vaknade jag av migsjälv runt 6 tiden året runt, även helger.
Just nu har jag ett alarm som är inställt på 04.15 varje morgon, och har oftast inga problem att stiga upp direkt.

En trigger jag har för att gå upp denna tid är att slippa människor till och från jobbet. Inte så mycket folk ute i kollektivtrafiken kl 5 på morgonen. Samma sak på hemvägen. Hatar folk i allmänhet.

Jag har i flera år förespråkat rutiner när det gäller sömn. Man måste lägga sig samma tid varje dag, gå upp samma tid varje dag (vardagarna) för att kroppen ska bli van. Så är det iaf för mig.

Snooze är djävulens påfund, det blir bara värre då.

En annan sak jag brukar göra för att "trigga" migsjälv att gå upp 04.15 är att jag förbereder så mkt som möjligt kvällen innan. Kaffet förbereds med en timer, ägen kokas. Kläder tas fram.
Citera
2019-04-04, 17:41
  #334
Medlem
Jag är fan tvärt om 95% av alla människor verkar det som? Jag flyger upp ur sängen när alarmet ringer. Brukar dock bli värre om jag sover 8-9timmar då kan jag ligga kvar lite men så länge sover jag bara om jag jobbar eftermiddag.

Jobbar jag Förmiddag så sover jag oftast 3-6 timmar och är aldrig trött på morgonen. Går upp 05, börjar jobbet 06.00.13.40 utan raster.
__________________
Senast redigerad av Wall3 2019-04-04 kl. 17:44.
Citera
2019-04-04, 18:14
  #335
Medlem
Oh-be-wans avatar
Jag har något ni ska testa. Det är att åka till andra sidan jordklotet. Typ Thailand. Tillbringa några veckor där och kom tillbaka.

Helt spacat vilken omvänd dygnsrytm. Normalt så vaknar jag vid 7 men är helt slut. Då tror jag att jag tyvärr är värst i tråden. Jag är helt slut. Men efter en sådan ovanstående resa vaknade gärna vid 5-6 lite halvt pigg i flera månader, helt av mig själv och var tvungen att gå och lägga mig kl 20.00 då jag var helt slut på kvällen istället men det kändes bättre i systemet faktiskt. En av de mest intressanta företeelserna jag varit med om. Nu i efterhand är jag mer i den vanliga dygnsrytmen men jag är inte lika trött som innan faktiskt. Men så går jag lägger mig vid midnatt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback