Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 07:34
  #253
Avstängd
Mertillens avatar
Jag vet några ställen. Får jag reda på att svenskarna där är ett pk-pack så berättar jag vilka ställen dessa är men innan dess skyddar jag dem.

Håll utkik efter små orter (små orter, inte småorter). Det är så pass lätt.
Citera
2018-11-14, 18:53
  #254
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet några ställen. Får jag reda på att svenskarna där är ett pk-pack så berättar jag vilka ställen dessa är men innan dess skyddar jag dem.

Håll utkik efter små orter (små orter, inte småorter). Det är så pass lätt.

All ära till dig!
Citera
2018-12-29, 19:59
  #255
Medlem
Jag tror mer på att satsa på ett bra närområde och en bra skola till barnen. Vi bor så i en mellanstor stad som har både fina, lugna villaområden och stökiga, socio-kulturellt fattigare områden på relativt liten yta. Valde en mycket bra friskola till barnen och bor i ett lugnt villakvarter. Känns som det var det bästa alternativet för oss. Många småorter har mindre valfrihet gällande skolor.
Citera
2019-06-15, 10:25
  #256
Medlem
Visby såg inte en enda tiggare. Men blattar inte så många o taxi chaffisar svenska men några hucklen som satt o skrek på en busshållplats. Det är det bästa jag sett på sistone. Klart man vill slippa deras gap o skrik o skitlukten.
Citera
2019-06-15, 14:22
  #257
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det låter bra - jag tror det är väldigt få orter som är så pass förskonade från invandrare i landet.
Väldigt många afghaner som hoppar på bussen i Sjöbo mot Ystad ( gymnasiet?) iallafall.
Citera
2019-06-23, 13:25
  #258
Medlem
Erik Östs avatar
Östersund verkar trevligt att bo i!

https://www.nordfront.se/flyktingar-...-for-kallt.smr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback