Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-13, 23:31
  #13
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickeRYMDAPAN
Tack för ditt inlägg! Att det kommer bli tufft vet jag, framför allt med den psykiska biten, att känna av det där ni vet, "fan va gott det hade varit med en film, god mat o ett riktigt gott rus"...


Jag fastnade lite för en sak du skrev - "Det här är faktiskt inte och leka med, det gäller ditt liv. Blir du inte av med detta kommer du inte få en dräglig framtid. Det kommer bara bli värre och värre."

Jag har kommit ner på 50-100mg/dagen. Borde inte den värsta biten vara över? Den fysiska biten har jag redan gått igenom senaste veckorna, då jag tog "käftsmällen" och tog all abstinens...?! Menar du att krämper o hallisar kan komma i nyktert tillstånd efter att i stort sätt all fysisk abstinens(det jobbiga som är kvar är huvudvärk) är borta?
Nej du riskerar inte de alvarliga symptomen! Inte när du kommit så långt som du har just nu.

Jag menade att du får problem om du inte slutar helt med dessa piller. Det är så lätt att sakta och omärkligt komma in i denna spiral igen.
Har du kommit så långt ner i doser ska du klippa skiten helt. Spola ner allt du har och ät dom aldrig mer igen.

Det du håller på med nu är nog egentligen ett slags tröstätande. Din kropp och hjärna vill inte skiljas från drogen. Låter kanske flummigt, men jag tror så. Det är ju inte medvetet, men innerst inne är du rädd för vad som kommer hända med ditt liv som drogfri.

Så klipp skiten nu, du tjänar inget på att vänta. Du kommer bli dålig, det vet du. Försök härda ut ett par veckor. Käka Dimor för rännskitan, men inga mängder.

Känner du att du inte klarar det är det dags att söka hjälp.
Citera
2014-11-13, 23:55
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nej du riskerar inte de alvarliga symptomen! Inte när du kommit så långt som du har just nu.

Jag menade att du får problem om du inte slutar helt med dessa piller. Det är så lätt att sakta och omärkligt komma in i denna spiral igen.
Har du kommit så långt ner i doser ska du klippa skiten helt. Spola ner allt du har och ät dom aldrig mer igen.

Det du håller på med nu är nog egentligen ett slags tröstätande. Din kropp och hjärna vill inte skiljas från drogen. Låter kanske flummigt, men jag tror så. Det är ju inte medvetet, men innerst inne är du rädd för vad som kommer hända med ditt liv som drogfri.

Så klipp skiten nu, du tjänar inget på att vänta. Du kommer bli dålig, det vet du. Försök härda ut ett par veckor. Käka Dimor för rännskitan, men inga mängder.

Känner du att du inte klarar det är det dags att söka hjälp.


Min plan är: Jag kommer jobba helg, samt hela nästa vecka. Därefter på lördagen och 2 veckor framåt så har jag semester. Jag tänkte då att äta 50mg dagligen fram tills den dagen jag går på semester, där tänkte jag klippa även den sista... Och eventuellt få en "liten käftsmäll" några dagar..?! Sen är den fysiska biten över. Därefter återstår den mentala biten, att bli kvitt det... Men det kan ju ta månader, vilket jag är medveten om... Vad tros om det?
__________________
Senast redigerad av rickeRYMDAPAN 2014-11-13 kl. 23:57.
Citera
2014-11-14, 10:00
  #15
Medlem
Spliffmeisters avatar
Du bokar en sista minuten resa till ett varmt land i en vecka och lämnar pillerna hemma..

Finns inget bättre mot opiod-abstinensens än sol och värme!
Citera
2014-11-14, 11:51
  #16
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickeRYMDAPAN
Min plan är: Jag kommer jobba helg, samt hela nästa vecka. Därefter på lördagen och 2 veckor framåt så har jag semester. Jag tänkte då att äta 50mg dagligen fram tills den dagen jag går på semester, där tänkte jag klippa även den sista... Och eventuellt få en "liten käftsmäll" några dagar..?! Sen är den fysiska biten över. Därefter återstår den mentala biten, att bli kvitt det... Men det kan ju ta månader, vilket jag är medveten om... Vad tros om det?
Det är en utmärkt plan. Se till att följa den till punkt och pricka, inga om och men.

Du har också en fördel i att du erkänt dina problem för dina nära. Starkt, modigt och ärligt gjort!

Så mycket för dig att vinna på att slippa ljuga och smussla. Just detta var nog en av de viktigaste saker jag själv gjorde för att lyckas bli drogfri.

Du kommer klara dig bra med din inställning. Var försiktig med droger i framtiden, tänk på att alkohol i högsta grad också är en drog.

Önskar dig och din familj en bra framtid.
Citera
2014-12-04, 20:13
  #17
Medlem
Äntligen!! Efter några veckors lidande o ett rent helvete!!! Så är jag fri från tradolan...!!! 26e november 2014 skriver jag in i min historiebok! Det var inte lätt, men nu är det över. Känner mig hur bra som helst av bara känslan, att inte behöva fixa nya trad, lägga pengar på skiten, må kass dagen efter... ja allt negativt som kommer med ett missbruk! Den mentala biten kommer säkerligen gå upp o ner, men även vid nedgång(utan trad), är en vinst för mig i jämförelse med mitt fd tradolanmissbruk!


Citera
2014-12-04, 21:43
  #18
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickeRYMDAPAN
Äntligen!! Efter några veckors lidande o ett rent helvete!!! Så är jag fri från tradolan...!!! 26e november 2014 skriver jag in i min historiebok! Det var inte lätt, men nu är det över. Känner mig hur bra som helst av bara känslan, att inte behöva fixa nya trad, lägga pengar på skiten, må kass dagen efter... ja allt negativt som kommer med ett missbruk! Den mentala biten kommer säkerligen gå upp o ner, men även vid nedgång(utan trad), är en vinst för mig i jämförelse med mitt fd tradolanmissbruk!


Roligt att läsa att det funkar för dig!

Kan vara långsamt nu, men ge dig inte. Tiden är på din sida, så ge dig tid och du kommer må helt normalt. Du märker det när tankarna på ditt missbruk blir färre och färre.

Till slut blir det bara ett minne, men glöm det aldrig.
Citera
2016-08-08, 01:27
  #19
Medlem
Fortfarande helt jävla fri från tradolan o droger... Mår bättre än någonsin!! 😊

(Kändes bara skönt o få detta skrivet...) 😎


//R
Citera
2016-08-08, 12:49
  #20
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickeRYMDAPAN
Fortfarande helt jävla fri från tradolan o droger... Mår bättre än någonsin!! 😊

(Kändes bara skönt o få detta skrivet...) 😎


//R
Så roligt att läsa att det gått bra för dig! Bra jobbat.
Citera
2017-10-07, 21:31
  #21
Medlem
And still, fucking drogfri! Några öl slinker ner då och då, det är det enda! =)
Citera
2017-10-08, 00:39
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickeRYMDAPAN
And still, fucking drogfri! Några öl slinker ner då och då, det är det enda! =)

Kul att höra! Det är så ofta som jag läser om att försöken misslyckas. Kul med en success story. Grattis!
Citera
2017-10-13, 00:02
  #23
Medlem
gersmans avatar
Öl är fel, du fuskar.
Citera
2017-10-15, 22:10
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Öl är fel, du fuskar.

Kan väl hålla med dig, om det skulle vara så att jag dricker för att ersätta ett missbruk. Men så är inte fallet! =) Jag dricker någon öl då och då till middagen, eller tillsammans med gott sällskap.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback