Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-12, 19:48
  #1
Medlem
Som rubriken lyder är detta något jag har funderat över ett tag. Nu för tiden ser man ju folk som är tatuerade till höger och vänster. Kan ta mig egen närmaste bekanskapskrets som exempel; där är det i snitt 60% som är tatuerade/piercade. Men känner inte en endaste som gjort något inom scarification. Är det helt enkelt att det anses som än mera "extremt" och är därmed ej lika utbrett så att säga? Skulle vara intressant att höra andras uppfattningar om just detta. Kan också vara jag som överanalyserar situationen .
Citera
2015-05-05, 15:23
  #2
Medlem
XTRVGNZs avatar
Tatuering är väldigt mycket mer vanligt än scarification enligt min erfarenhet. Jag känner fler än jag kan räkna som är tatuerade och piercde men tror bara att jag känner två som har scarifications. Min sambo har tre scarifications och en större tatuering. Jag själv har "bara" tatueringar, men har funderat på en liten scarifiation på ett ställe där jag tycker att motivet lämpar sig bättre i "naturlig vävnad" än med någon färg som tydligt ser ditsatt ut.

Men ja... jag känner väldigt många som har olika typer av kroppsmodifikationer, men scarification är väldigt ovanligt bland dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback