2014-11-11, 22:04
Medlem
wankes avatar
Vet inte riktigt vart jag ska posta tråden (Är det fel ställe så kan MOD flytta eller ta bort).

Skärmen dör och det kommer ett otroligt konstigt ljud från datorn.
Av det jag sett innan skärmen blir svart är att allt hänger sig..

Det började för ett tag sen men då hände det kanske 1-2 gånger i veckan och det va bara starta om datorn, nu har det dock ökat och händer säkert 5-6 gånger om dagen och jag kan stänga av datorn och sedan starta den utan att få nån bild och det otroligt jobba tjutande fortsätter.

Jag är extremt tacksam för svar och all hjälp som ni kan tänkas komma med!
Citera
2014-11-12, 07:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Svårt att peka ut någon exakt orsak till problemet. Här måste man byta ut komponenterna för att kunna felsöka och tar reda på den svaga punkten.

Det kan vara allt från nätagget till moderkortet. Har du utrustning hemma för felsökning?

Hur exakt uppstod detta fel? Kommer du åt felsäkert läge?
Citera
2014-11-12, 17:29
Medlem
Skulle kolla tempsen på cpu innan man börjar med nått annat. För att kolla temps så kan du t.ex köra med core temp.
http://www.alcpu.com/CoreTemp/
Citera
2014-11-21, 13:27
Medlem
wankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Svårt att peka ut någon exakt orsak till problemet. Här måste man byta ut komponenterna för att kunna felsöka och tar reda på den svaga punkten.

Det kan vara allt från nätagget till moderkortet. Har du utrustning hemma för felsökning?

Hur exakt uppstod detta fel? Kommer du åt felsäkert läge?
Det tror jag verkligen inte att jag har. Jag kommer inte åt felsäkert läge då skärmen osv dör, det enda jag kan göra för att få den att sluta "tjuta" är att dra ut strömsladden. (Det är en Stationär btw)
Citera
2014-11-21, 13:28
Medlem
wankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ello123
Skulle kolla tempsen på cpu innan man börjar med nått annat. För att kolla temps så kan du t.ex köra med core temp.
http://www.alcpu.com/CoreTemp/
Provar med det! Dock så dör datorn så otroligt snabbt, det kommer liksom ingen förvarning utan det blir nattsvart direkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in