Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-11, 07:18
  #13
Medlem
Man borde kunna köpa någon form av vipstatus.
Citera
2014-11-11, 07:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tru5t
Man kan ju betala för att få sin nya inloggning upplåst och kunna göra inlägg direkt via sms om jag inte minns fel? Det bör gå använda samma tjänst för att folk ska få skicka in en kod till 72XXX-nummer och därmed bli av med reklam i 1, 3 eller 6 månader etc etc.

Nej, det är stenålder. När jag registrerade mig så var det så. Jag tror inte att Flashback har kvar någonting som har att göra med SMS-betalning att göra.
Citera
2014-11-11, 07:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Man borde kunna köpa någon form av vipstatus.

Tillgång till Laidback kanske skulle vara VIP-status i så fall.

Dock så är jag lite tveksam till en massa fördelar för betalande medlemmar. Jag vill inte att Flashback ska börja likna Lunarstorm och Kamrat.
Citera
2014-11-11, 17:32
  #16
Medlem
kebnekaise-16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tru5t
Man kan ju betala för att få sin nya inloggning upplåst och kunna göra inlägg direkt via sms om jag inte minns fel? Det bör gå använda samma tjänst för att folk ska få skicka in en kod till 72XXX-nummer och därmed bli av med reklam i 1, 3 eller 6 månader etc etc.
Precis min tanke också! Vad jag vet är detta fortfarande kvar. Sen går ju vanlig banköverföring också fast man kör med IBAN-nummer då blir de kanske jobbigt folk betalar in 50kr månaden när det är en engångsavgift på 200kr. I så fall om man betalar årsvis med IBAN och månadsvis per sms. Då alltfler stör sig på reklam och kör AdBlocker men ändå vill FB ska finnas kvar är det ju bra om det finns alternativ för betalande medlem.
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Tillgång till Laidback kanske skulle vara VIP-status i så fall.

Dock så är jag lite tveksam till en massa fördelar för betalande medlemmar. Jag vill inte att Flashback ska börja likna Lunarstorm och Kamrat.
Det vill inte jag heller att de ska bli nån slags VIP! Som vanlig medlem bara fast så man slipper reklamen. Att få direkt tillgång till Laidback hade varit en bra fördel det är ju också något icke-betalande får ändå (fast efter 1 år) sen finns väl ett dolt forum "Avancerad IT-säkerhet" som jag också hade velat få tillgång till. Kan man betala för få posta snabbare (och slippa vänta 3-4 dygn) så borde man kunna få betala för slippa vänta på Laidback och Avancerad IT-säk med samt slippa reklamen.
__________________
Senast redigerad av kebnekaise-16 2014-11-11 kl. 17:37.
Citera
2014-11-11, 18:13
  #17
Medlem
Loxuss avatar
Ja, att komma åt gömda forum fortare kan ju faktiskt vara en acceptabel fördel som betalare.
Citera
2014-11-11, 18:42
  #18
Medlem
kebnekaise-16s avatar
Om ens detta nu blir något som införs så hoppas jag verkligen det gör så att betalningen inte kan gå att koppla till ett visst konto. Så det inte blir något med att man ska ange sitt användarnamn på inbetalningen så myndigheter (via Finansinspektionen) kan börja koppla FB-konton till personer. Anonymiteten är i så fall viktigare än slippa se reklam och skulle Finansinspektionen (FI) som dessutom samverkar med Polismyndighterna börjar kartlägga FB:are kan det bli Flashbacks undergång.

Det hade i så fall varit om man via sin inloggning på FB får en meny att välja att ansöka om bli super-medlem och då genereras en OCR-kod typ som bara FB och man själv vet, den i sin tur anger man på inbetalningen. På så vis kan inte Finansinspektionen spåra ens betalning till ett visst konto. Det bästa hade varit ett svenskt konto så man slapp IBAN-avgiften för utländska konton.
__________________
Senast redigerad av kebnekaise-16 2014-11-11 kl. 18:45.
Citera
2015-05-15, 18:09
  #19
Medlem
bithaxs avatar
Skulle hellre donera en summa än ha dåligt samvete för att jag bockar reklamen faktiskt.

Officiell bitcoin address för donationer vore en bra ide.
Då kan man donera anonymt.
__________________
Senast redigerad av bithax 2015-05-15 kl. 18:12.
Citera
2018-01-16, 18:31
  #20
Medlem
Jag tycker att om en sån här grej skulle förverkligas så ska premiumanvändare inte ha några extra behörigheter så som tillgång gömda underforum eller något. Den enda fördelen för en premiumanvändare bör vara att slippa reklam.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback