Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-11, 03:41
  #1
Medlem
kebnekaise-16s avatar
Jag stör mig rätt mycket på all reklam på FB och använder därför numera annonsblockering. Dock är ju tomrummen kvar och man ser spår av reklamen. Sen känns det oschysst mot FB också då jag förstår FB behöver pengar för kunna driva verksamheten.

FB har ju redan möjlighet att ta betalt via SMS då man blir medlem så mitt förslag borde inte vara alltför svårt att genomföra. Det är att det införs ytterligare en medlemsform som man då betalar för säg 50kr månaden eller liknande vad nu FB anser sig förlora genom att man blockerar annonserna. De som väljer att bli betalande medlemmar ska slippa all reklam. Man ska fortfarande kunna vara gratis medlem men då är reklamen kvar. Sen hade man kanske kunnat få ytterligare något privilegium för fler ska vilja bli betalande medlem.

Jag hade själv gärna tecknat denna och sluppit reklamen utan få dåligt samvete. Jag anser inte min anonymitet bli röjd heller då FB är kända för måna om anonymitet och säkerhet. Vad anser ni andra om min idé?
Citera
2014-11-11, 03:59
  #2
Medlem
Jag har adblock men har stängt av annonsblockering för just flashback.

Det kan väl inte vara så jobbigt med reklamen? Klicka på annonserna istället så flashback får några ören och kan överleva.

Men om man nu tycker det är jobbigt och tycker det är värt att betala för att slippa se det så varför inte.
Citera
2014-11-11, 04:25
  #3
Medlem
apelsinhimlens avatar
Tror Flashback skulle kunna tjäna pengar på att erbjuda ett slags premiummedlemsskap som gav vissa förmåner och fördelar såsom att slippa reklam. 50 kronor i månaden är dock ett orimligt högt pris, ett plusmedlemsskap på Aftonbladet kostar 29 kronor i månaden som en jämförelse.
__________________
Senast redigerad av apelsinhimlen 2014-11-11 kl. 04:27.
Citera
2014-11-11, 04:50
  #4
Medlem
Dock så skadar det ju Flashback när vi användare använder oss av program för annonsblockering, då det är annonsintäkterna som finansierar sajten.

(FB) Annonsblockeringen skadar Flashback - Admin förklarar

Jag tycker inte att Flashback har speciellt störande reklambanners jämfört med andra sajter. Det är inte en massa hyperblinkande banners som är epilepsiframkallande.

Men visst, det går säkert att införa någon betaltjänst för folk som stör sig på reklambanners om det finns intresse nog för det.
__________________
Senast redigerad av DaCrap 2014-11-11 kl. 04:55.
Citera
2014-11-11, 04:57
  #5
Medlem
Loxuss avatar
Att kunna betala för att få bort reklamen kan jag gå med på, men är kritisk till andra fördelar.
Vad skulle dessa vara isåfall?
Citera
2014-11-11, 05:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Att kunna betala för att få bort reklamen kan jag gå med på, men är kritisk till andra fördelar.
Vad skulle dessa vara isåfall?

Det skulle väl i så fall vara någon form av motiverande förmån i så fall. Hur skulle en AdBlock-användare bli motiverad att betala pengar för att bli av med banners?

Jag förstår dock inte hur man kan störa sig på Flashbacks banners. Det skulle väl vara budskapet i vissa banners i så fall, men dessa måste man ju inte ta till sig eller klicka på om det inte faller en i smaken.
Citera
2014-11-11, 05:06
  #7
Avstängd
Ge ut sitt VISA-konto på en site som flashback? Hmm...

Administration?

Vad händer vid ev. avstängning? Uppsägelsetid 1 dag?

Tror inte detta går att genomföra.
Citera
2014-11-11, 05:09
  #8
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvetmest1979
Ge ut sitt VISA-konto på en site som flashback? Hmm...

Administration?

Vad händer vid ev. avstängning? Uppsägelsetid 1 dag?

Tror inte detta går att genomföra.


Ptja, dom pengar man har betalat in vid avstängning är borta?
Bara för att man har betalat så ger det en ju ingen rätt att bryta mot dom regler som faktiskt finns uppsatta?
Så är det ju ofta på andra ställen, bryter man mot uppsatta regler så förverkas det man har betalat in
Citera
2014-11-11, 05:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvetmest1979
Ge ut sitt VISA-konto på en site som flashback? Hmm...

Administration?

Vad händer vid ev. avstängning? Uppsägelsetid 1 dag?

Tror inte detta går att genomföra.

Vad gäller Flashbacks säkerhet och kryptering så litar jag nog mer på dom än på min egen bank. Det är vad jag har fått intrycket av efter att ha läst igenom vissa trådar.

Betalning kan ske via PayPal eller liknande tjänst?
Citera
2014-11-11, 05:25
  #10
Medlem
Milkteeths avatar
Jag skulle lätt kunna pynta en tjuga i månaden för att slippa reklam.
Citera
2014-11-11, 06:57
  #11
Medlem
Jag såg just följande text skrivet av admin i en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är inte heller aktuellt att införa donationer. Företag som Paypal, Payson, Visa, Mastercard osv. skulle blockera oss på nolltid.

http://www.flashback.se/artikel/1901...oralisk-kultur
http://www.flashback.se/artikel/3234...-exponeratinfo
http://www.flashback.se/artikel/3742...de-fran-payson

Går det inte att ange ett vanligt kontonummer för betalning, eller kan dom spärra även dessa på grund av "missbruk"?

Kan inte bitcoin vara ett alternativ för betalning/donation till Flashback annars?
__________________
Senast redigerad av DaCrap 2014-11-11 kl. 07:27.
Citera
2014-11-11, 07:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Jag såg just följande text skrivet av admin i en annan tråd:



Går det inte att ange ett vanligt kontonummer för betalning, eller kan dom spärra även dessa på grund av "missbruk"?

Kan inte bitcoin vara ett alternativ för betalning/donation till Flashback annars?
Man kan ju betala för att få sin nya inloggning upplåst och kunna göra inlägg direkt via sms om jag inte minns fel? Det bör gå använda samma tjänst för att folk ska få skicka in en kod till 72XXX-nummer och därmed bli av med reklam i 1, 3 eller 6 månader etc etc.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback