Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-10, 23:47
  #1
Medlem
Tjena!

Skriver lite pianomusik som hobby när jag har tid och hade varit kul att få lite feedback! Den musik jag skriver är ganska enkel i grunden och ska rikta sig mot en mainstream publik. Jag är ingen riktig klassisk pianist utan satsar snarare på låtar som alla kan ta till sig med mycket känsla i.

Använder ett ljudkort (Focusrite Saffire 6 USB) och spelar in via ett Yamaha elpiano. Sedan lägger jag bara på ett reverb i Logic Pro X. Blir helt okej ljud med tanke på hur enkel inspelningsprocessen är. Brukar också synca ihop ljudet med film från liveinspelningen för att få det lite mer levande!

Ta en titt, hade varit kul att få kommentarer från andra än kompisar som tycker att allt är bra...

Har spelat in 3 låtar än så länge! Hoppas ni gillar det!

http://www.youtube.com/playlist?list...otxo5GLYSzp-aW
Citera
2014-11-11, 00:47
  #2
Medlem
Davvabois avatar
Låter riktigt bra! Du skulle kunna göra det mer maffigt med olika pluggins i logic pro x!
Citera
2014-11-12, 01:42
  #3
Medlem
Har du gjort låten själv?
Citera
2014-11-12, 09:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davvaboi
Låter riktigt bra! Du skulle kunna göra det mer maffigt med olika pluggins i logic pro x!

Tack för det!!

Jo det tror jag absolut, är dock inte så insatt i olika plugins och har inte jättemycket fritid att lägga ner på att pröva mig fram tyvärr... Tänker du plugins som i att lägga till elektroniska instrument eller plugins för att mixa med pianoljudet?

Har du några direkta förslag på bra plugins?
Citera
2014-11-12, 09:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vOXuLa-
Har du gjort låten själv?

Japp, alla 3 låtar som jag har uppe har jag skrivit själv!
Citera
2014-11-12, 19:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexzy
Tjena!

Skriver lite pianomusik som hobby när jag har tid och hade varit kul att få lite feedback! Den musik jag skriver är ganska enkel i grunden och ska rikta sig mot en mainstream publik. Jag är ingen riktig klassisk pianist utan satsar snarare på låtar som alla kan ta till sig med mycket känsla i.

Använder ett ljudkort (Focusrite Saffire 6 USB) och spelar in via ett Yamaha elpiano. Sedan lägger jag bara på ett reverb i Logic Pro X. Blir helt okej ljud med tanke på hur enkel inspelningsprocessen är. Brukar också synca ihop ljudet med film från liveinspelningen för att få det lite mer levande!

Ta en titt, hade varit kul att få kommentarer från andra än kompisar som tycker att allt är bra...

Har spelat in 3 låtar än så länge! Hoppas ni gillar det!

http://www.youtube.com/playlist?list...otxo5GLYSzp-aW

Låter bättre än mozart! Skulle passa perfekt som filmmusik.
Citera
2014-11-12, 20:50
  #7
Medlem
Wow, låter grymt!
Citera
2014-11-16, 22:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Låter bättre än mozart! Skulle passa perfekt som filmmusik.

Haha, bättre betyg får man leta efter
Citera
2015-02-22, 12:03
  #9
Medlem
Skrivit en ny låt, kom gärna med feedback!

http://youtu.be/vbdJoYFrxKA
Citera
2015-03-03, 19:01
  #10
Medlem
MissPears avatar
Har lyssnat på samtliga låtar nu och tyckte att de var riktigt bra! "Seal" är min favorit Dessa skulle passa grymt bra som film-/spelmusik, som jazzman35 sade, så jag hoppas att du fortsätter med låtskrivandet så kanske vi får höra din musik inom dessa sammanhang i framtiden
Citera
2015-03-06, 01:35
  #11
Medlem
Du är jätteduktig! Keep it up!
Citera
2015-03-09, 13:11
  #12
Medlem
grymt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback