Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-07-25, 23:22
  #61
Medlem
EDL1885s avatar
lexbase borde förbjudas och arbetsgivare ska inte kunna begära av en arbetssökande att denne ska visa upp ett registerutdrag. Som om ett belastningsregister automatiskt gör personen mer olämplig på en arbetsplats. Det är domstolens uppgift att straffa inte en arbetsgivares. Hur ska en fd brottsling kunna återanpassas till samhället när denne nästan aldrig får en chans? Nä fy fan för lexbase, förbjud skiten och lås in grundaren den skiten förstör livet för många
__________________
Senast redigerad av EDL1885 2015-07-26 kl. 00:03.
Citera
2015-07-26, 06:19
  #62
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Brukar inte vara vanligt att det möjliga jobbet kollar upp en. Min bror är inte med på Lexbase. Ser dock lite kriminell ut med tatueringar och skägg Haft ett antal olika anställningar. Ingen av jobben har kollat upp honom. Tror inte att det är någon fara. Om du inte gör ett väldigt underligt intryck eller heter Svartenbrandt i efternamn.
Citera
2016-07-24, 15:26
  #63
Medlem
Mouses avatar
Om man är med i lexbase så är man med i belastningsregister? Eller kan en person finnas i lexbase fler än 5år? Alltså finnas med i lexbase men med ett numera tomt brottsregister?

(PS sry att jag dragit upp denna gamla tråd men hittar inte svaret på moäin fråga någonstans..)
Citera
2016-07-24, 16:37
  #64
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Om man är med i lexbase så är man med i belastningsregister? Eller kan en person finnas i lexbase fler än 5år? Alltså finnas med i lexbase men med ett numera tomt brottsregister?

(PS sry att jag dragit upp denna gamla tråd men hittar inte svaret på moäin fråga någonstans..)
Hittade svaret.
Lexbase tar bort gamla domar, efter tidigast 5 år. Man tar bort domarna i någon slags rang, med mildare domar först..
Citera
2016-07-29, 13:43
  #65
Medlem
Om du inte har några plus, finns ingen anledning att bortse från dina minus. Men då skulle du ändå inte komma ifråga för jobbet.

Ser man dina plus kommer man att bortse från dina minus. Lexbase är m a o en meningslös tjänst som bara används av idioter.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback