Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-10, 21:34
  #1
Medlem
Så vad tycker ni?

En sak som förundrar mig är att medium kan se o känna allt.

Men varför inte bara säga förnamn och efternamn på den man pratar med?
Eller personummer?
Eller vart man bodde?

Alltid massa diffusa grejer som kan associeras till massa olika saker.

Jag säger varken bu, eller bä. Står inte på någon sida.

Men att säga att man har kontakt och pratar med anden, då kan man väl åtminstonde få för och efternamn? Vart man bodde?
Citera
2014-11-10, 23:10
  #2
Medlem
Jag tror bara inte att det är så lätt för alla medier att få fram specifik information. Terry Evans tycker jag ofta har varit mer specifik med detaljer än ex Lena Ranehag. Första avsnittet tyckte jag var lite bättre än den andra men båda klipps ju ihop på ett sätt som är fördelaktigt, känns ju mer som programmet har ett underhållningsvärde än att det försöker att bevisa något.

Tycker dock om programmet som öppnar upp för en lite annan sida av det mediala som inte så många känner till.
Citera
2014-11-11, 11:05
  #3
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Jag tror bara inte att det är så lätt för alla medier att få fram specifik information. Terry Evans tycker jag ofta har varit mer specifik med detaljer än ex Lena Ranehag.

Nej, igår frågade hon en av deltagarna om namnet Marianne sade honom något och när det inte gjorde det hade hon inget att säga honom. Hon tyckte väll att det räckte att ha fel en gång.
Citera
2014-11-11, 18:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Nej, igår frågade hon en av deltagarna om namnet Marianne sade honom något och när det inte gjorde det hade hon inget att säga honom. Hon tyckte väll att det räckte att ha fel en gång.

Tycker ändå att hon kan få fram rätt så specifik information som hon rimligtvis inte kan veta som exempelvis en G-klav. Sedan klipps ju programmet ihop på ett fördelaktigt sätt och det kanske skulle ha varit bra om flera medier varit med och man kunde kolla om de fick fram liknande info osv. Dock har programmet ett bra underhållningsvärde och gör ju folk lite mer medvetna om den andra sidan.
Citera
2014-11-11, 18:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Tycker ändå att hon kan få fram rätt så specifik information som hon rimligtvis inte kan veta som exempelvis en G-klav. Sedan klipps ju programmet ihop på ett fördelaktigt sätt och det kanske skulle ha varit bra om flera medier varit med och man kunde kolla om de fick fram liknande info osv. Dock har programmet ett bra underhållningsvärde och gör ju folk lite mer medvetna om den andra sidan.

Hur svårt var det att lista ut en g-klav till en känd artist och sångare?

"Jag kan se toner här" ...okej?

Vill hon imponera och om hon talar med andar. Säg för och efternamn, och något som är omöjligt.

Men sånt händer ju inte? Varför?
Citera
2014-11-11, 19:48
  #6
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Hur svårt var det att lista ut en g-klav till en känd artist och sångare?

"Jag kan se toner här" ...okej?

Vill hon imponera och om hon talar med andar. Säg för och efternamn, och något som är omöjligt.

Men sånt händer ju inte? Varför?
Därför att det inte är avlidna som pratar.
Citera
2014-11-11, 21:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Därför att det inte är avlidna som pratar.

Jag tycker det är sjukt.

Jag är öppen för alla möjligheter.

Men när någon tjänar pengar på att både lura sig själv och andra, och på bästa sändningstid
- utan en uns kritisk tänkande från personerna i fråga och omvärlden... så börjar man undra hur det står till med mänskligheten.
Citera
2014-11-11, 21:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Jag tycker det är sjukt.

Jag är öppen för alla möjligheter.

Men när någon tjänar pengar på att både lura sig själv och andra, och på bästa sändningstid
- utan en uns kritisk tänkande från personerna i fråga och omvärlden... så börjar man undra hur det står till med mänskligheten.

Nu har jag ju följt "Det okända" som har gått i flera år och jag tycker det är rätt så häpnadsväckande att man har kunnat hålla på i så många år och haft så många samstämmiga uppgifter. Detta talar ju ändå för att det ligger något i det man håller på med. Speciellt med tanke på alla som upplevt övernaturliga saker i sina hem och sedan fått hjälp att bli av med det.

Sedan kan jag också tycka att medierna skulle kunna vara mer specifika med information men många gånger så ger de information som de omöjligtvis skulle kunna veta. Det blir lite orättvist att också förvänta sig att andevärlden skulle fungera på samma sätt som här på jorden utan den har ju sina egna verkligheter som även kan vara svårt för skickliga medier att pejla in på.
Citera
2014-11-11, 21:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Nu har jag ju följt "Det okända" som har gått i flera år och jag tycker det är rätt så häpnadsväckande att man har kunnat hålla på i så många år och haft så många samstämmiga uppgifter. Detta talar ju ändå för att det ligger något i det man håller på med. Speciellt med tanke på alla som upplevt övernaturliga saker i sina hem och sedan fått hjälp att bli av med det.

Sedan kan jag också tycka att medierna skulle kunna vara mer specifika med information men många gånger så ger de information som de omöjligtvis skulle kunna veta. Det blir lite orättvist att också förvänta sig att andevärlden skulle fungera på samma sätt som här på jorden utan den har ju sina egna verkligheter som även kan vara svårt för skickliga medier att pejla in på.

Jag tycker då ska ni göra ett klipp av det okända, samla ihop alla information som ni tycker är bevis på andevärlden.

När man resonerar "Det är lite orättvist att förvänta sig att andevärlden ska fungera på samma sätt".

När jag hör det, så är det ju en helgardering 1X2. Man säger att man ser anden, och pratar med anden. Men snälla nån, säg för och efternamn?

Jag har aldrig sett ett medium säga mer än ett förnamn.

Kan inte andar presentera sig sakligt? Eller fungerar det annorlunda i andevärlden så man säger bara förnamnet?
Citera
2014-11-11, 21:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Jag tycker då ska ni göra ett klipp av det okända, samla ihop alla information som ni tycker är bevis på andevärlden.

När man resonerar "Det är lite orättvist att förvänta sig att andevärlden ska fungera på samma sätt".

När jag hör det, så är det ju en helgardering 1X2. Man säger att man ser anden, och pratar med anden. Men snälla nån, säg för och efternamn?

Jag har aldrig sett ett medium säga mer än ett förnamn.

Kan inte andar presentera sig sakligt? Eller fungerar det annorlunda i andevärlden så man säger bara förnamnet?

Det här tror jag mer beror på att alla medier inte är så skickliga och har lättare att pejla in ex känslor och förnimmelser. Rätt så ofta brukar dock namn ges och som stämmer in i de flesta fallen. Sedan vet man ju aldrig hur man sitter och klipper i dessa program. Skulle nog behövas mer studier i detta område...
Citera
2014-11-12, 08:25
  #11
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Rätt så ofta brukar dock namn ges och som stämmer in i de flesta fallen.

Jaså? Visserligen har jag inte sett alla avsnitt, men jag kan inte dra mig till minnes en enda gång.
Citera
2014-11-12, 09:57
  #12
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Jag tycker det är sjukt.

Jag är öppen för alla möjligheter.

Men när någon tjänar pengar på att både lura sig själv och andra, och på bästa sändningstid
- utan en uns kritisk tänkande från personerna i fråga och omvärlden... så börjar man undra hur det står till med mänskligheten.
Det är pengar och flykt från verkligheten förmodligen som styr det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback